Hur gör DU!

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
Ni som är ute och åker lite nu och då under off-season, typ så här års, hur gör ni med föräkringen? Ställer ni på hojjen en dag i taget bara tills det blir säsong eller hur funkar det?

Har kollat runt lite på försäkring på en zx12r 00-02 och bästa budet hittills ligger på halv 1000kr/månad och hel 2000/månad (från If), alternativt 7163kr/år för halv/helår (från TH). Blir ju ungefär samma om man åker 6-7 månader/år. If's förslag tillåter ju att man ställer av/på precis som man vill och det var därför jag undrade lite om hur folk gör med sånt?

Ingen aning... vill bara påpeka att ju fler kryphål vi utnyttjar ju värre blir det för oss själv till slut. Antingen så kan man inte ställa av, eller så blir det en tim-avgift för o köra hoj och det vill jag verkligen inte!

/ Hannes

Påställt året runt, annar så blir man ju såhär: :hoppa när dom första vårdagarna kommer och det inte går att köra för att skrotet är avställt.

jesper skrev:
Ni som är ute och åker lite nu och då under off-season, typ så här års, hur gör ni med föräkringen? Ställer ni på hojjen en dag i taget bara tills det blir säsong eller hur funkar det?

Har kollat runt lite på försäkring på en zx12r 00-02 och bästa budet hittills ligger på halv 1000kr/månad och hel 2000/månad (från If), alternativt 7163kr/år för halv/helår (från TH). Blir ju ungefär samma om man åker 6-7 månader/år. If's förslag tillåter ju att man ställer av/på precis som man vill och det var därför jag undrade lite om hur folk gör med sånt?

Tänk på att har du IF kommer du inte få köra på Rörken i sommar. Deras trafikförsäkring gäller ej på bankörning med SMC vad jag förstått

Påställt året runt, billigaste alternativet för min del också :tummenupp

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...