Hur går man till väga för att få svar från Svemo?

Förvånansvärt många har ingen aning om hur RR-sektionen arbetar och är uppbyggd.

Säj är det inte märkligt.
Under säsong finns det mängder med åsikter om hur Svemo borde kommunicera/fungera som presenteras i varierande tonläge.

När förutsättningarna presenteras så blir det tyst (så när som på tre inlägg under två veckor)...

Detta borde bli en svemo faq, eller sticky då just denna fråga verkar vara uppe varje år.

Säj är det inte märkligt.
Under säsong finns det mängder med åsikter om hur Svemo borde kommunicera/fungera som presenteras i varierande tonläge.

När förutsättningarna presenteras så blir det tyst (så när som på tre inlägg under två veckor)...

Jupp märkligt är det

Jag gjorde sticky. När frågorna haglar framåt slutet av månaden kan vi alla skriva "ameh, använd sökfunktionen!" eller "Har du läst dokumentet som länkas till i 'Hur går man tillväga för att få svar från Svemo?'-tråden?"

Heja Lotta, och heja mig. Svemo också.

Nu tänkte jag skriva ett inlägg som refererar till att om man räknar på antalet licenser och vad dom kostar per år och drar ett snitt på 2600kr, så blir det 2miljoner i intäkter till svemo.
Och om svemo´s personal jobbar gratis. Var går då pengarna till?
Men förmodligen står det i något dokument som man får se om man jobbar aktivt (gratis) i Svemo, vilket jag inte gör. Så därför är det nog bäst att inte fråga det.

Men jag tycker i alla fall att att vi får valuta för pengarna senaste åren med tydliga reglementen, enhetliga tekniska besiktningar och strålande banbesiktningar.

Förvånansvärt många har ingen aning om hur RR-sektionen arbetar och är uppbyggd.

Det kan ju bero på Svemos otroliga förmåga att vara tydlig och informativ om hur dom arbetar och är uppbyggt.

Att mitt i vintern några dagar för jul lägga upp ett dokument på sin hemsida, som förklarar varför man haft svårt med information och svar på frågor dom senaste åren, är ett lysande exempel. (På dålig information)

Jag tar del av information från er på Fiver och även Actionpics, Karlskoga motorstadion, SO, LMS, STCC, och många andra.
Samtliga använder dagens moderna kommunikationsmöjligheter, för att med liten arbetsinsats informera viktiga saker.

Informerar man så förebygger man frågor. Och har man inte personal som kan svara på frågor, så är information ett strålande sätt att förebygga frågor.

Last edited:

Vad är poängen med att bara släppa in de aktiva med licenser? Vi som tänker ta licens kanske också vill få lite information, fast måste säga att det ligger i linje med det som lyfts fram om informationsspridning tidigare i den här gamla tråden.

Vad är poängen med att bara släppa in de aktiva med licenser? Vi som tänker ta licens kanske också vill få lite information, fast måste säga att det ligger i linje med det som lyfts fram om informationsspridning tidigare i den här gamla tråden.

Får plusetta på den. Ska det odlas intresse måste gemene man få vara med i bruset.

Jag skickade ett e-mail ang en enkelfråga om license ca 6 veckcor sen, väntar fortsvarande på svar.

Man kan ju undra omdet finns intresse av att vi tävlar............

/Patrick

Tänkte bara tipsa lite snabbt att det numera finns en eminent facebookgrupp som heter Svemo Roadracing Info. Där får man snabba svar från dom som sitter i sektionen... :tummenupp

Tänkte bara tipsa lite snabbt att det numera finns en eminent facebookgrupp som heter Svemo Roadracing Info. Där får man snabba svar från dom som sitter i sektionen... :tummenupp

Hade varit bättre att ha det här där nog alla intresserade finns. Säkert fler än jag som inte är med på FB och inte tänker bli det heller. Jag förstår inte hur de tänkte där, det är väl inte allmänheten man vänder sig till, det vore hybris.

Det avgör saken; jag ska gå med i Facebook!:jisses:jisses

Synd att det skulle dröja så länge innan det kom något intressant på FB...
Jag överväger också att ge upp och skaffa FB-konto.

Lite imponerad blir jag, det är 257st medlemmar på FB...
Hur många licenser är lösta 2014?

Eftersom jag inte löst nån licens i år kan jag inte gå med. Är det nån action på sidan?

Jag fattade det som att licenskravet skulle lyftas bort.
I annat fall fortsätter jag som vanligt utan FB :-)

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back