Hur 'går man in' skinnställ?

Smörj stället i sadelfett, ta på dig och stället och ta ett varmt bad.
Lägg dig sedan i fosterstälning och sov hela natten och det sitter som en smäck! :)

Mina Alpinestars brallor ("trackpants"-modellen) sprack i sommen i grenen. De passar perfekt forutom nar det ska knaskrapas och benet ska ut fran hojen. Fick byxorna fixade och forstarkta pa garantin och sedan dess har de hallt bra.

Kan man toja byxorna pa det sattet som behovs, eller satter sommarna stopp for det? Borjar ju bli gammal och bekvam ocksa sa det blir inget regnaka langre... ;)

han på lelles sa att jag inte kunde ha mindre, nu vet jag inte om jag ska ta en strl mindre :va
Provade du nåt mindre då? Det kanske är lite svårare att få tjejställ veckfria eftersom de måste sys för att rymma era 'kvinnliga behag'. ;)

Mina Alpinestars brallor ("trackpants"-modellen) sprack i sommen i grenen. De passar perfekt forutom nar det ska knaskrapas och benet ska ut fran hojen. Fick byxorna fixade och forstarkta pa garantin och sedan dess har de hallt bra.

Kan man toja byxorna pa det sattet som behovs, eller satter sommarna stopp for det? Borjar ju bli gammal och bekvam ocksa sa det blir inget regnaka langre... ;)
Mitt gamla landsvägsställ, ett Dainese Lawson Replica från 1990, är lika stelt i grenen. Det saknar de nyare ställens stretch och det är svårt att få ut knäet. Omöjligt att få det lika långt ut som i ett raceställ så man får luta desto mer :) Jag har inte lyckats töja grenen trots 15 års aktiv körning men det är ju rymligt, tvådelat och har många fickor så för normal landsvägsåkning funkar det bra och det drar ju inte så kallt om juvelerna heller. Fördelar och nackdelar med allt :D

Bifogat

• Gellerasen750.jpg
    Gellerasen750.jpg
    20.6 KB · Visningar: 67
Last edited:
Provade du nåt mindre då? Det kanske är lite svårare att få tjejställ veckfria eftersom de måste sys för att rymma era 'kvinnliga behag'. ;)
Mitt gamla landsvägsställ, ett Dainese Lawson Replica från 1990, är lika stelt i grenen. Det saknar de nyare ställens stretch och det är svårt att få ut knäet. Omöjligt att få det lika långt ut som i ett raceställ så man får luta desto mer :) Jag har inte lyckats töja grenen trots 15 års aktiv körning men det är ju rymligt, tvådelat och har många fickor så för normal landsvägsåkning funkar det bra och det drar ju inte så kallt om juvelerna heller. Fördelar och nackdelar med allt :D

nä jag provade inget mindre för han tyckte det inte var lönt men det satt ju inte så tight som många andra brukar säga att det ska, men visserligen provade jag utan ryggplatta! har inte fått hem stället än, får prova med plattan då.
ja där är ju lite godsaker som ska få plats och det är svårt i italienska kläder måste jag säga :D

...ja där är ju lite godsaker som ska få plats och det är svårt i italienska kläder måste jag säga :D
Jag tror ditt skinnställ blir toppen. Det måste ju ha kännts bra när du provade det.

Det är faktiskt skönt om det finns lite extra att röra sig i, framförallt när man har 'godsaker' ;) Blir det för tajt förlorar du ju lite rörlighet och om det nu inte skulle töja sig tillräckligt så är det ju pengar i sjön. Det är ju trist med armpump eller andningssvårigheter också.
Ta det lugnt och känn efter när du kört med det ett tag med ryggskyddet i. :pannkyss Blir det för besvärligt eller oskönt när du kör så finns det säkert nån som vill köpa det begagnat för det är ett riktigt snyggt ställ du köpt :tummenupp

I mitt fall är det inte hela världen för jag gav mindre än 3000 kr för stället och jag har två till. :tummenupp Jag köpte mitt 'osett/oprovat' lite på vinst & förlust för jag har velat ha ett raceställ med bättre ventilation än det jag har nu.

Töjer sig känguruskinn lika bra som koskinn? Funderar på att köpa Arlene Ness 1795 AN Kangaroo, men är storlekarna samma med känguru?

Töjer sig känguruskinn lika bra som koskinn? Funderar på att köpa Arlene Ness 1795 AN Kangaroo, men är storlekarna samma med känguru?
Jag upplever mitt Arlenställ lite mindre än mina andra två ställ (Dainese och A-stars). Alla är i stl 50.

Kan du inte prova innan du köper så ska det vara väldigt billigt (som mitt :tummenupp )

Klockren:tummenupp
Annars funkar det fint att smörja in stället och gå runt hemma med det en helg.
Det är duschat med och nu insmort. Var för bakis idag för att orka krångla på mig stället :D

Last edited:
Testa en timme eller två i den kommunala bastun med stället på så ska du se att det sitter finfint sen :tummenupp

Fick hem mitt nya skinnställ idag. Byxorna sitter helt perfekt förutom att det skaver utav helvete på höftbenen. Har varit ute och promenerat med det en timme. Hoppas det hjälper.

Skall testa och blöta ner dem som många sa här...

brukade man ju alltid göra med nya jeans som skulle se ut o va figursydda på 70-talet dådå..

upp med ett varmt bad o plaska en stund, låt sen stället torka på kroppen.

ett par gånger så sitter det nog som vakuumförpackat.

glöm inte ryggskyddet bara, annars kan det nog bli väl tight sen när det ska på också.

hmm, funkar det o ha läderbalsam i badet också tro?

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...