hur går era tzr:er?

Hammet skrev:
9000 varv är ju ingenting, jag drar min upp till ca 12500 innan jag växlar :cool: fast det är ju ingen tzr heller, men en ska väl kunna varva runt 10-11000rpm med hojen din :fakta
Så RG:n varvar högre än TZR:en?

jag tror att min koppling slirar, inte mycket i låga växlar 1-4 men i 5 & 6 så händer det inte speciellt mycket även om den varvar som F*N!

ska köpa nya lameller :fakta

Har kört 2 timmar på min TZR, jag övningskör fortfarande. När jag låg i 90 på 6ansväxel varvar den 6500! Är inte det grymt högt varv för 90knyck?

Va? Är det lågt varv? Vad varvar era hojar i 90 knyck? Räknade kuggen lite snabbt, utan att ta bort kedjan. Fram fick jag till 16, bak kollade jag inte. Är inte 17 orginal? Har aldrig kört på motorväg, men jag kan tänka mig att den varvar uppåt 8-9000 då! Det håller ju inte!

Oftast kör man ju inte motorväg men ja om man jämför med en "riktig" hoj så varvar den högt när man kommer upp i motorvägsfart.

Komihåg att den bara ska kunna gå i runt 120km\h i sverige (11kw) Och en hoj ska kunna varva ut dom flesta växlar! Så det är igentligen mycket lågt! Sen är det ju ingen motorvägsracer! Utan en liten lekhoj för typ 70 o 90 vägar!

Säg nu, vad varvar ni i 90 respektive 110?
Jag vill kunna köra i 110 utan att varva sönder den :0)

cRoC skrev:
Vad har du för drevning?

original på TZR är 16/46... min ligger runt 6500rpm i 90Km/h... ca:nånstans över 7000rpm i 110.. kommer inte ihåg exakt men nånstans mellan 7k å 7,5k... det är itne nån fara med att varva så,,, det är ju en 2-taktare.. hmm... du kan varva upp den mot en 9000rpm sålänge det går fort så det kyler och du har olja.. så ska d inte va nån fara.. men ge mycket kärlek till hojen.. glöm inte d!!

Lustigt hur mycket skillnad det är på drevning/växling mellan hojarna. Jag kan utan problem köra i 30 km/h på fyran och 40 på femman (högsta) på min Stryker. Maxhastigheten på ettan vet jag inte, men gör man en u-sväng måste man ha minst tvåan i, ettan är för låg :D

cRoC skrev:
I stickyn står det 17/45... Nån som vet säkert?

vad sa ja precis?? :fakta

eftersom alla ställen där man kan köpa mc-tillbehör säljes 17/45 drev som orginal till tzr, tro mig det e så :cool:

Menade SÄKERT :) Jag räknade snabbt igår, utan att ta bort kedjan och jag fick det till 16/45, förra ägaren kanske har bytt.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman