Hur går detta till?

Det är inte alls svårt... som n iser så är det hål o bottnen på lådan sen så bara "trär" han den över sig, flyttar på sig och släpper... kameran står still så de har tagit en bakrundsbild och lagt över där han syns...

Helt klart trickat.
Han lyckades väl inte ens speciellt bra med att ta bort sig själv.

Kolla på trädet precis innan filmen tar slut. Det ser ut typ som "den osynlige" mannen filmerna. Man ser konturerna på kroppen, fast genomskinligt.

Eller är jag full ? :va

kallas "Chroma Key" om jag inte minns/vet fel.

först tar han en "clean plate" alltså all bakgrund förutom lådan och sig själv, och sedan gör han sitt trick (där han trär sig igenom boxen (som har ett håll i botten troligen)) och sedan vid redigering så är det bara att sudda bort sig själv och har clean platen som ett "bakgrundslager". så hur mycket han än suddar så är det bara hans själv och boxen som försvinner.

Jag satt och kollade på Rallyvideon längst upp på sidan och undrade hur i helvete det kunde vara trickfilmat och vilken JÄVLA box alla pratade om!

:hihi

Den riktiga videon var definitivt trickad, måttligt schysst. Ganska snygg film tankemässigt dock...

imaster skrev:
Jag satt och kollade på Rallyvideon längst upp på sidan och undrade hur i helvete det kunde vara trickfilmat och vilken JÄVLA box alla pratade om!

:rofl :rofl :lol

Ontopic: Rätt ball idé.. Han har på ett rätt enkelt sätt fått rykte om att vara eLiT3. :argpådato

Jonathan skrev:
Man ser konturerna på kroppen, fast genomskinligt.

Eller är jag full ? :va

Det är hans själ man ser, man kan aldrig photoshopa bort sin själ!

Det utesluter inte att du är full.

ehmm... någon mer än jag som inte kommer åt sidan/klippet längre? :va

sitter bland en massa "digitalare" här, vars jobb bland annat är att just leverera såna där lösningar till reklamfilm osv.

Det är äkta, min mamma jobbade på posten i över trettio år och hon säger att man fick en sånadär låda på köpet i början av åttiotalet när man köpte ett startpaket för frimärksamlare.

Orca69 skrev:
Det är äkta, min mamma jobbade på posten i över trettio år och hon säger att man fick en sånadär låda på köpet i början av åttiotalet när man köpte ett startpaket för frimärksamlare.

:hihi din mamma ljuger... det där är igentligen ett svarthål i den där...

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC