Hur går detta ihop?

Finns många dumma och okunniga människor som visar sitt rätta jag när dom ska sälja hojen...

Vem har inte sett annonserna med hojar i "nyskick" som är flera år gamla och har gått flera tusen mil.:pangihuve
Bara den är blank och tvättad är den som ny då???
 
Ett jäkla pris dock när man kan få en HELT helt ny för 59.900 kr.

EDIT: Tusan också, jag kollade på ER-6n, f:en kostar ju 68.900. :tomten
 
Last edited:
Vilken besserwisser alltså! Hade väl varit skillnad om han sagt att den var helt ny när man ringer på annonsen, sen åker man 50 mil och då berättar han att han provkört den 140 mil! Nu skriver han ju att den har gått 140 mil, vad är problemet?:va
 
Mr Magsnus skrev:
2379937 Vilken besserwisser alltså! Hade väl varit skillnad om han sagt att den var helt ny när man ringer på annonsen, sen åker man 50 mil och då berättar han att han provkört den 140 mil! Nu skriver han ju att den har gått 140 mil, vad är problemet?:va

"Problemet" för mig, är att jag inte anser en motorcykel vara "HELT NY" om den:

1. Tagits från affären och är inregistrerad.
2. Har gått 140 mil.

Visst är det jättebra att han skrivit ut att den rullat 140 mil, men orden "HELT NY" borde inte existera i annonsen.

Möjligtvis, "Så gott som ny".
 
X-up skrev:
2379784 Hur kan man få till "HELT NY motorcykel" som bara har gått 140 mil?¿?¿:va
För mig är "HELT NY" lika med 0 mil. Ostartad motor (förutom på fabriken).

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=38831

Förklara gärna Thomas.M

Definitionsfråga.

Jag har en NY tjej, innebär det att navelsträngen är intakt?
Har du köpt NY hoj? Jepp (även om det är en beggad).

Jag tycker inte att en hoj som gått 140 mil är ny, men den är nyare än en som är en -05a och om jag skulle köpa den är den "ny" för mig.

/fredde
 
Håller med, "Helt ny" passar ABSOLUT INTE in på beskrivningen, dock har säljaren skrivit 140 mil så man vet vad man kan vänta sig...

Ordet "ny" har två betydelser vad gäller fordon, antingen att hela hojen i sig är "ny", alltså okörd, sen om den står i butik eller inte är oviktigt, den andra definitionen är att jag har köpt en "ny" hoj, den är "ny" för mig, men hojen i sig är inte "ny".

"Nyskick" kan den Er6:an vara i, säkert, men ordet nyskick om en CBR900 med flera tusen mil på mätaren stämmer inte, hur ägaren än gjort, bromsskivor, vätskor, koppling, lager, och allt annat mekaniskt är INTE i nyskick hur man än vrider och vänder på det..."nyskick" är enligt mig en hoj som är nyuttagen och den har gått max ett par hundra mil, och är HELT utan repor och andra märken som ren och skär "användning" lett till.

Min TL1000R är i superskick, men i "nyskick" är den inte för det...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top