Hur går det på Mantorp?

Det blev förseningar som gjorde att vi tyvärr var tvungna att korta ner racet med 30 minuter. På grund av det ostadiga vädret regn, sol, regn, blåst, regn osv. så var det många vurpor idag.

Skalman gjorde sig tidigt i morse förtjänt av en 2 minuters stop-and-go! När jag stog och drack mitt morgonkaffe i Watzarnas tält kom han, trots varningar, springandes (puttandes på DQ och hans surkärring). :mad:

IMG_2285.JPG

Den Duccen är allt annat än lättstartad.............har själv stått bredvid flera gånger.........NäHä...NäHä...NäHä...NäHä..... :D

/J

Nu ligger man här i en campingstuga igen, och det luktar gubbe från underslafen där gamlo-Micke ligger. Att man aldrig lär sig :mad:

Hur ser vädret ut där borta.....
Håller på o förbereder mig för att ta Apan bort o titta har väl 10 mil ner......
Gissar på att regnkondomen skall packas..... ner.....
YR.No har lite fel idag ialla fall enligt dem skall det regna här nu men det är uppehåll....

Jahopp när jag gick upp för att hämta kaffet så hade det börja regna..
Faan inväntar någon timma så får vi se om jag ger mig iväg....

Last edited:
Det blev förseningar som gjorde att vi tyvärr var tvungna att korta ner racet med 30 minuter. På grund av det ostadiga vädret regn, sol, regn, blåst, regn osv.

Jag förstod aldrig varför man var tvungen att korta racet 30min när starten var endast ca 15 minuter försenad???? Var schemat så snävt?? Vore kul med en vettig förklaring..

Sedan så undrar jag hur det kan bli målflagg när man kortar ett race o inte rödflagg.. Är ett race utlyst till en viss längd måste väl rödflagg gälla om man avbryter i förtid?? eller?? det var ju samma på karlskoga..

Jag förstod aldrig varför man var tvungen att korta racet 30min när starten var endast ca 15 minuter försenad???? Var schemat så snävt?? Vore kul med en vettig förklaring..

Sedan så undrar jag hur det kan bli målflagg när man kortar ett race o inte rödflagg.. Är ett race utlyst till en viss längd måste väl rödflagg gälla om man avbryter i förtid?? eller?? det var ju samma på karlskoga..

Vi gick ut innan start med att racet skulle kortas till 5,5 timmar, därför flaggades det av med målflagg. Vet inte varför racet kortades med 30 minuter istället för 15, tyvärr.

Vi gick ut innan start med att racet skulle kortas till 5,5 timmar, därför flaggades det av med målflagg. Vet inte varför racet kortades med 30 minuter istället för 15, tyvärr.

Ok då förstår jag.. Jag visste inte att beslutet var taget innan start. Jag fick reda på det 50min innan målgång.... jaja där ser man..

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien