Hur går det med Anderstorp?

Strider skrev:
Ja, hur kommer det att bli med motorbanan nästa år?
*snip, snap*
Så hur tror ni det går?

Tja ingen kommentar under hela dygnet.

Om jag skall försöka mig på en "upp-med-fingret-i-vinden" analys..
Efter att bott där uppe, jobbat i mc-kom. tillsammans med både herrarna Brånalt och (båda) Sanell'arna.

Bygger mitt resonemang på detta;
Läs hela pressinformationen (pdf-fil) här:

*Parantes i det hela*
Orkar ni inte läsa allt detta korrekta politiska mumbojumbo så kan jag bara berätta att detta e sådant Herr Sköld och till viss del Nordgren får utstå i Svemo. Med anknytning till en hetsk tråd.
Racing (STCC) är inte allt på agendan när man sitter i en styrelse...
*Slut parantes*

För att återgå till pressmeddelandet från kommunen som vanligt när politiker går in för att vilja styra upp något - hur brukar detta sluta?
Har nog inte hört någon politiker som än i dagsläget gett sig - lagt ner frivilligt.

Om man dock skiter i all den sörja som råder just nu och istället läser hur verksamheten är tänkt att bli låter allt jättefint.
Med verksamhet som finns där året runt och med 100 pers. i rörelse...
Fler arbeten till kommunen....
O.s.v.

Läser man lite längre ner står det i samma andemening att 90 av dessa 100 pers. är elever...
Antalet anställda på plats 5-10 personer...
O.s.v.

Bättre eller sämre - pest eller kolera?
Politiker i all ära och utbildning i bilsportförbundets namn.
Jag är hojåkare och gammal.

Som lilla jag förstår det så har ju någom köpt prylar. Dessa prylar är väll dennes egendom. Vidare om jag förstår det hela rätt borde väll dom som köpt nya prylar fixa fram dom gammla eller... Det här låter i vilket fall inte så bra för ev tävlingsverksamhet 06. Får inte banan säkerhetsklassning så är det ju kört och hur ställer sig den nya arendatorn till det??? Jag står inte på någons sida men det låter som om vi är dom stora förlorarna hur det en går :död .

björn

Hur skulle Anderstorp kunna förlora sin säkerhetsklassning? Även om man ställt ut spanska ryttare runt banan så är den säkrare än Knutstorp....

Chris Ash skrev:
Hur skulle Anderstorp kunna förlora sin säkerhetsklassning? Även om man ställt ut spanska ryttare runt banan så är den säkrare än Knutstorp....

:hihi Jo men det vet i fan om Svemo ser det så. Om dom som köpt lecan tar bort den, så blir det ju inte så trevligt att damma ner i ett jord hål :rolleyes:

björn

Chris Ash skrev:

Därför "banägaren" (eller före detta kanske) har satt upp delar av barriärräcken å nu börjar montera ner dessa...

Det är naturligtvis bilkörning det gäller och då är helst kraftigt murade väggar, två meter höga (mest för dessa stackare till bilförare skall få någon som helst adrenalintillförsel) att föredra ur säkerhetsyn (ta det med en nypa salt).

Kommunfullmäktige klubbade igår igenom den förlikning som SCS och A-Ringen AB (Kommunen) hade förhandlat fram. Förlikningen ser nu ut att vara i hamn.

Det innebär att Ingen vidare ned montering av anläggningen sker. Banan är mer eller mindre i samma skick som vid SM i RoadRacing i år.

Nu kan ARC och den tillträdande Arrendatorn börja planera framtiden. När det gäller ARC så är SM i RoadRacing sökt till nästa år. Med den nya Arrendatorn ser de ekonomiska förutsättningarna mycket bättre ut och det borde bli märkbart billiggare att starta i år jämfört med förra året. Om nu ARC får köra SM. Tävlingen är väl inte utdelad än vad jag vet.

Kanske till och med kan bli bättre trost allas svartsyn?
Jag är för dåligt insatt men det är ju bra att man vill köra SM på Sveriges enda "riktiga" bana.

wernvik skrev:
Kommunfullmäktige klubbade igår igenom den förlikning som SCS och A-Ringen AB (Kommunen) hade förhandlat fram. Förlikningen ser nu ut att vara i hamn.

Det innebär att Ingen vidare ned montering av anläggningen sker. Banan är mer eller mindre i samma skick som vid SM i RoadRacing i år.

Nu kan ARC och den tillträdande Arrendatorn börja planera framtiden. När det gäller ARC så är SM i RoadRacing sökt till nästa år. Med den nya Arrendatorn ser de ekonomiska förutsättningarna mycket bättre ut och det borde bli märkbart billiggare att starta i år jämfört med förra året. Om nu ARC får köra SM. Tävlingen är väl inte utdelad än vad jag vet.
Pustar ut.... hoppas nu att alla tar sitt förnuft till fånga och värnar om att behålla banan i tävlingsbart skick även i framtiden.

Ja och hoppas att de kör SM där även nästa år :yoparty

Lätt sveriges bästa bana för racing. Hur många omkörningstillfällen som helst och sen kan man ju göra stora missar och ändå hålla sig på banan :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman