Hur går det för Kasken?

Titta på skyltarna i stan, hastigheten kan variera flera gånger påp samma väg faktiskt. Annars ta det bara lugnt, kör ordentligt, inte mesa när du ska upp i hastighet. Kom ihåg att det du ska visa dom är att du kan hantera hojen under olika omstendigheter.

Det kommer att gå vägen, känner mig säker på det.

Sen hör du av dig så jag får veta! :yoparty

• Gilla
Reaktioner: SGM
Ja lycka till nu, dagens heta tips är att ha örnkoll på skyltar när du ger dig in på en ny väg och se upp med huvudled, eller om det är högerregel som gäller - det finns några ställen där de lurar in folk på (och i Västerås kan ingen köra efter högerregeln).

/J

Mera råd i 11:e timmen som jag nämde i Lördags med. Vrid på huvudet övertydligt i korsningar, visa att du har bromsberedskap i korsningar och vid högerregel eller andra knasiga trafisksituationer, kör INTE för DEFENSIVT är det 70 landsväg så är det 70 inte 55 el 60. Skylter som Jerry säger, KOLLA NOGA chansa inte, vet en som kugga för att hdenna körde i 60 för att denne var osäker om det var 50 eller 70 och ville kompromissa, men garanterat så kommer förrättaren fråga varför du körde i en viss fart, och fråga dig vad hastigheten var där, då är du stekt..:brinnerup

Undvik att glömma blinkers på
:tummenupp

Håller tummarna för dig.:tummenupp

Har sett dig köra, och jag tycker det ser riktigt bra ut! Ta åt dig tipsen från oss och var som far din sa fokuserad på uppgiften så skall det nog gå vägen Kasken:) gör det inte det så är det bara köra upp igen och inget att hänga läpp för.

Last edited:
försök att inte ligga i bilars döda vinkel inne i stan heller. Ta det lugnt och tänd bromsljuset vid korsningar där högerregeln gäller. glöm absolut inte spegelrutinerna och överdriv med huvudrörelsen.
även om det är något som går åt helvete så gör ditt bästa resten så kanske du slipper göra hela provet nästa gång :) enstaka misstag kan hända den bäste och det vet även uppkörarna så häng dig upp över något litet misstag.

säkert saker du redan har koll på men det skadar inte med lite upprepning :)

Stort GRATTIS Kasken! Förjäkla trevligt. :rock

Njut i sommarvädret över långhelgen nu.

Sen om 1-2 månader stannar du upp och reflekterar över om du då börjat bli för kaxig på vägarna, för det är ungefär i det läget man bör tänka efter en gång extra när man är nybakt. :tummenupp

Grattis fan :tummenupp bästa känslan med nytaget KK och en shysst hoj :fyllisar

Duktig lärling jag hade!! Grattis valpen!!!=)

Ett turtips kan kanske vara lila hyttträffen i Ängelsberg idag.

Men du, kom ihåg, du har nu fått tillstånd att öva vidare själv på egen hand, glöm inte det.

Kul som fanken:tummenuppTänk på att det är NU du börjar verkligen lära dig köra hoj, gå från åka till att KÖRA hoj:)

Kör försiktigt som mamma brukar säga.. köra som en galning får du göra på gelleråsen.. ;)

• Gilla
Reaktioner: SGM
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma