Hur funkar allmänhetens åkning på bikeweek?

Omkörningarna i grupp 3 slutade inte alltid så bra, jag hoppas det inte var någon som skadade sig. Du har annars en KTM? Så då kör du med Grupp 2 på Onsdagen, förslagsvis. Annars håll dig undan Onsdagen, som blir än rörigare med ojämna hastigheter och erfarenheter.

Omkörningarna i grupp 3 slutade inte alltid så bra, jag hoppas det inte var någon som skadade sig. Du har annars en KTM? Så då kör du med Grupp 2 på Onsdagen, förslagsvis. Annars håll dig undan Onsdagen, som blir än rörigare med ojämna hastigheter och erfarenheter.

Är det fortfarande anarki som råder, eller försöker de styra upp det från arrangörens sida?

/J

Tjena SGM.
Om det inte var så att jag missade nått förarmöte så lite info om allting. Och säkert totalt mycket sämre än du minns. Efter olyckan som jag tänkte på förväntade jag mig banningar till hela gruppen men inte ett ord. Som tur var kom regnet till eftermiddagen.

Tjena SGM.
Om det inte var så att jag missade nått förarmöte så lite info om allting. Och säkert totalt mycket sämre än du minns. Efter olyckan som jag tänkte på förväntade jag mig banningar till hela gruppen men inte ett ord. Som tur var kom regnet till eftermiddagen.

Trist om det fortfarande är på det viset, hur svårt kan det vara att lura med någon gammal smc-stöt (host... ;) ) som får agera föråkare och hålla lite ordning på't...?

Det blir nog svårt det, får nog flytta på gåsen om det ska sluta regna där. Men det var nog inte det du tänkte på. Det andra kan vara än svårare. :crash

Det blir lätt rördigt med olika fart och erfarenhet av bankörning i samma grupp. Omkörningar som är okey mellan erfarna banåkare kan upplevas som skrämmande av nybörjare.

Det blir lätt rördigt med olika fart och erfarenhet av bankörning i samma grupp. Omkörningar som är okey mellan erfarna banåkare kan upplevas som skrämmande av nybörjare.

Just därför är det bra med tydliga spelregler i gatgrupperna...som efterlevs av någon som vågar ta folk lite i örat. ;)

Jag körde i grupp 1 (långsam) förra året, första gången på bana för mig.
Tyckte det var mer ordning, seriösare förarmöte och att folk gjorde som det var sagt angående omkörningar och sånt.
Körde i grupp 3 i går, valde 3an av misstag för jag trodde grupp 2 var KTM only.
Var väl några omkörningar som var "sådär" men ingen större fara.
Vet dock inte vad som hände vid kraschen efter långa rakan.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back