Hur fungerar Ebay.com?

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I April
När jag lagt ett bud på något och jag vinner aktionen, vad gör jag då?
Ska säljaren kontakta mig, vad gör man efter att ha vunnit en aktion?
Ge mig tips, är nybörjare.
 
jag gick med för 1 vecka sedan och hap köppt 3 saker. :)

Du reggar dig, skaffar paypal skriver in ditt (tex) visa nummer i paypal
så betalar du via paypal. :tummenupp

sen fixar ebay resten.
 
Hur stor är risken att man betalar och inte får det man betalat för?
 
hehe jadu inte en aning.. liten hoppas jag iaf :gnissla
Har inte fått mina grejer än.

Men det fungerar ju som tradera, kolla omdömmen på folk innan du handlar och handla av dom som har sålt mycket (för dom är måna om sitt omdömme)
 
EazyD skrev:
Hur stor är risken att man betalar och inte får det man betalat för?

Jeg har kjøpt 70-80 forskjellige ting på ebay, 2 ganger har jeg inte fått det jeg har betalt for. Den første gangen var for ett par år siden, kjøpte et vintage magazine från usa, den andre gangen var for ett par måneder siden, kjøpte en klokka fra frankrike.
 
Azzurro skrev:
Jeg har kjøpt 70-80 forskjellige ting på ebay, 2 ganger har jeg inte fått det jeg har betalt for. Den første gangen var for ett par år siden, kjøpte et vintage magazine från usa, den andre gangen var for ett par måneder siden, kjøpte en klokka fra frankrike.

Ofan. Vad gör e-bay då? :va
lite jobbigt att åka tex till usa och :fatta! :)
 
stony skrev:
Ofan. Vad gör e-bay då? :va
lite jobbigt att åka tex till usa och :fatta! :)

Det er ikke så mye e-bay kan gjøre desverre siden det er opp til selgeren om han "vil" sende varen eller ikke. Det eneste jeg kan gjøre er å gi negative feedback, noe jeg også gjorde. Nå viste det seg at jeg ikke var den eneste som ikke fikk det jeg hadde betalt for av den selgeren (i usa), han hadde fått mange negative feedbacks siden jeg betalte, e-bay sperret(slettet) hans e-bay konto.

Når det gjelder klokken jeg kjøpte fra frankrike var det ikke selgers feil, desverre var det et(flere) uærlig(e) individ(er) som var i kontakt med pakken mellom frankrike og min postkasse som er ansvarlig... :mad:

men det er desverre slik her i verden at det er mennesker som ikke kan skille på sine ting og andre menneskers ting...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top