hur fortsätter jag att trimma min gsxr 1100?

Race me

Knuffar sig förbi!
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
Alla e sålda! (Lånar en sukka 1100). räknas det?
Har äntligen kommit över min farsas 1100 det e en 98 som rullat 2800 mil o där sitter ett Laser helsystem, Dynojet-2000 och ombestyckade förgasare.
Nu till frågan: vad e då nästa steg för att få mer effekt? o vad skulle det då kunna kosta i runda slängar (kommer inte att meka själv)!

dynojet 2000? du tänker inte på dynatek 2000 tändsystem?

Tja.. nästa steg som ger nåt för pengarna är väl en turbo. sisådär 100hk effektökning med "steg1" :)

PM för prisförslag

beror ju helt på vad för motor du vill ha, prec som föregående talare säger. Turbo eller Sugmotor, nos, alcohol, metanol eller vad har du för mål med resan?

Bra hoj btw=) gammel gixxers gillar vi !

tja du grabbarna som du får en massa förslag ifrån grabbarna som gillar trimmning har ju inte talat om vad det kostar att trimma ? turbo ja kolla på mc-express skulle tippa på en 25 till 30 lakan för en sats kompressor är väll samma pengar. man kan väll ta det i flera steg större borrning 1173 och uppåt kolla på begagnat
(kom ihåg att svetsa vevaxel) den tål inte så höga effekter (inte så billigt) kamaxlar, exportkammar modefide , eller pro stock. annan koppling super hubb, cuttad låda för att inte tappa växlarna på 1:An och 2:An inte heller helt gratis. när man trimmar drar det med sig mer än man tror. Har hållit på en gång i tiden så det är hur mycket pengar du vill lägga i slutänden på din hoj
Mvh Barrkis

tja du grabbarna som du får en massa förslag ifrån grabbarna som gillar trimmning har ju inte talat om vad det kostar att trimma ? turbo ja kolla på mc-express skulle tippa på en 25 till 30 lakan för en sats kompressor är väll samma pengar. man kan väll ta det i flera steg större borrning 1173 och uppåt kolla på begagnat
(kom ihåg att svetsa vevaxel) den tål inte så höga effekter (inte så billigt) kamaxlar, exportkammar modefide , eller pro stock. annan koppling super hubb, cuttad låda för att inte tappa växlarna på 1:An och 2:An inte heller helt gratis. när man trimmar drar det med sig mer än man tror. Har hållit på en gång i tiden så det är hur mycket pengar du vill lägga i slutänden på din hoj
Mvh Barrkis

Öh, superhub, exportkammar och svetsa veven låter mer som GSX1100 tidigt åttiotal,killen har ju en vattenkyld GSXR-1100 om jag inte fattat fel.....

Budget och användningsområde ?
Jag skulle satsa på en borrning till 1195 som är största borret (tror jag) utan att byta foder osv. När toppen är borta så lämnar du den för portning till en erkänd seriös portare.
Kör du mest gata duger förmodligen orginalkammar bra. Detta borde du kunna få gjort för 20-25 tusen.
Turbo ger ju massa mer effekt och kostar nästan ingenting att bygga tycker många här på forumet, men hur många sådana hojar blir färdiga och fungerar bra ? Dessutom måste allt bort när hojen besiktas, kanske en baggis för den som gillar att meka och har resurser, men bökigt för de flesta ?

Last edited:
Öh, superhub, exportkammar och svetsa veven låter mer som GSX1100 tidigt åttiotal,killen har ju en vattenkyld GSXR-1100 om jag inte fattat fel.....

Budget och användningsområde ?
Jag skulle satsa på en borrning till 1195 som är största borret (tror jag) utan att byta foder osv. När toppen är borta så lämnar du den för portning till en erkänd seriös portare.
Kör du mest gata duger förmodligen orginalkammar bra. Detta borde du kunna få gjort för 20-25 tusen.
Turbo ger ju massa mer effekt och kostar nästan ingenting att bygga tycker många här på forumet, men hur många sådana hojar blir färdiga och fungerar bra ? Dessutom måste allt bort när hojen besiktas, kanske en baggis för den som gillar att meka och har resurser, men bökigt för de flesta ?

även i bilväg så brukar man ju säg dock gammalt, men ändå traditionell trimmning, minst 1000 spänn per hk, o ja tror det för lite idag ändå, o ja tror det gäller hoj som bil

även i bilväg så brukar man ju säg dock gammalt, men ändå traditionell trimmning, minst 1000 spänn per hk, o ja tror det för lite idag ändå, o ja tror det gäller hoj som bil

Jag skulle tro att det blir dyrare på en hoj som redan har väldigt hög trimgrad.

Det finns inte många Hk kvar att krama ur stålet helt enkelt.

Hmm....? jisses :näsblod

Konventionellt väss:
1117cc kolvsats
1147cc kolvsats (största borret utan foderbyte)
1195cc Kolvsats + foderbyte

Yoshi stg. 1 kammar (drop in, kräver inge byte av fjädrar)

Keihin FCR39 eller 41:or
Mikuni TMR41 (svindyrt nytt)
RS40 (med lite handpåläggning fungerar dom mä) 8000Kr

Competition ventil job (uttryck myntat av motospeed)
Att optimera vinklar och anliggningsyta ventilsäte/ventil.
Portning.

Och givetvis ska "bottendelen" vara oki innan man tutar igång med bygget :tummenupp

Min 94:a
Har ett bsm vampire 4-1 system som duger.
Och en Mikuni RS40 brygga har byggts om å ska se till att kuffa på lite extra.
Troligen blir de en 1149cc sats och gröpa i kanaler (iaf comp. vent. job). Sedan tror ja de e gjort de man kan göra å ha den körbar på gatan fortsättningsvis.

Alt. kan givetvis maskinen laddas mä "höfläkt" :D

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back