Hur fort kör ni??

hur mycket för fort

• Antal röstningar
    0
Dubbla lagliga hastigheten?

30 o 50 står utanför - men 70 blir 140, 90 blir 180 och 110 blir då följaktligen 220. Alltså, har man en båge som fortfarande ökar kraftigt när man vrider på rullen i 250 så faller ju hela ideén med 110.

(Jawa 250 är inget alternativ, eller Dnjepr.)

Å andra siden kör jag aldrig olagligt och ljuger aldrig heller.

:)

Macho Woman skrev:
Jag sitter och somnar på hojen om jag inte kör för fort. Håller nästan aldrig 30 eller 50, kör snarare 110 i samhällen, kör om hela tiden, även på heldraget och gör en del spännande omkörningar. Tyvärr går inte min hoj fortare än 180, men gjorde den det skulle jag definitivt köra snabbare på motorväg. Jag var nog inte tillräckligt rebellisk under tonåren. Tar ut det nu. Egentligen vet jag att det är ett våldsamt egoistiskt beteende, men tyvärr är det delvis riskerna som gör att jag tycker att det är kul att köra.

ha ha.. helt jävla underbart skrivet :tummenupp

I samhällen FÖRSÖKER jag verkligen att ta det lite vackert men lyckas oftast bara på 30 sträckor, 50 blir gärna 70 - 80...
Annars kör jag så fort jag bedömmer att jag kan och det är oftast PLUGGEN!!!! :skrämd
Sen går min hoj inte så fort, 270 är rekordet och då var det lite medlut och jag försökte köra ikapp Mike på sin Gixxer1000...
Men det är ganska fort utan kåpor, tro mig, du får starka nackmuskler... :fakta
Annars är motorväg bara transport, försöker dock spara maskinen och inte ta ut det sista under långa sträckor motorväg så det brukar bli 200 - 230 där, det roliga är att köra krokigt, kvittot på frisk körning är väntetiden på dom andra när man stannar i en korsning... :D

Fredrik :rock

SupraLemon skrev:
Om du menar mej, så har jag aldrig kört ifrån någon hoj, varken på kurvig eller plan raktafram väg...
jag gillar bara att rejsa med dom... :squid

Nej, det var en annan hojåkare som låg bakom i bilen och ville säga hej (har jag fått berättat för mig - det var ju inte jag som körde för fort som sagt...).

Är det inte dags för dig att skaffa en moppe igen då ? Suger det inte i åk-tarmen ?

0-30 för fort, med nåt enstaka hjärnsläpp emellanåt. Börjar hjärnsläppen komma för ofta så e det dags för banåka så man blir lugn å harmonisk igen. Vid 30 års ålder har man lärt sig skillnaden på bana å landsväg.

Det finns några anledningar till att jag kör lagligt:

*Dyrt med böter
*Har fortfarande prövotid
*Kortet sitter lite "löst" just nu efter en incident :rolleyes:
*Mamma och pappa skulle döda mej om jag vart av med kortet,det är dom som betalt alla tre körkorten så... ;)
*Vill absolut inte sätta mej på en buss igen....NO WAY :D

Lokke skrev:
0-30 för fort, med nåt enstaka hjärnsläpp emellanåt. Börjar hjärnsläppen komma för ofta så e det dags för banåka så man blir lugn å harmonisk igen. Vid 30 års ålder har man lärt sig skillnaden på bana å landsväg.

Kunde inte sagt det bättre själv :tummenupp

Folk som inte kan hålla sig på en tretti sträcka framför en skola eller femti genom ett samhälle borde f-n inte ha körkort !
Om man ligger i 200+ på en enslig väg är upp till en själv men när andra kan bli skadade (speciellt barn) då blir jag förbannad :mad:

//B

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...