Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mattias skrev:Ja? Som rubriken säger. Vad är banrekordet? "Fat Freddy" åkte på 47,5 idag. Han utlovade 45,9 nästa måndag. Och eftersom jag släppt ut katten ur väskan nu så MÅSTE han, visst?
U-A Loranga skrev:Börja nu inte montera laptimer och ta tid!
Skulle vara tråkigt att mista rörken, ni som vill jämföra tider börja köra på riktig bana![]()
Ugluk skrev:Nej Penguin, banrekord är faktiskt inte min avdelning.
Det är en broms/kurvträning och eventuella tider bör bara användas för att mäta de egna framstegen. Blir det stressjakt på tider slopar vi gröna gruppen och kör en till med orangea regler.
Tom Byron skrev:Vad åker gocartsen på för tider då?
Penguin skrev:Vad som också skulle behöva diskuteras är införandet av den blå grupp som kördes igår. Det hade nog varit mer passande med en mellangrupp (mellan orange och grön då dvs) så att några tagit klivet upp till den, så kunde instruktörerna köra i orange grupp med de som är kvar där. Jag tror personligen att behovet av en "mellansnabb" grupp är större än behovet av den blå gruppen. Det kan väl iofs tänkas att det får samma effekt med den blå gruppen om några från orange grupp går ner så att standarden höjs i orange grupp.....
Det är iaf min åsikt.
Ugluk skrev:Nej Penguin, banrekord är faktiskt inte min avdelning.
Kryptoniten tog full poäng, moraltant eller inte; Tidtagning är inte tillåten, så något banrekord kommer heller inte på fråga. Sådant trams försämrar bara möjligheterna att försäkringsbolagen ska ersätta skador efter vurpor.
Det är en broms/kurvträning och eventuella tider bör bara användas för att mäta de egna framstegen. Blir det stressjakt på tider slopar vi gröna gruppen och kör en till med orangea regler.
.
.
.
.
.
.
![]()
Taz skrev:Eftersom det här är en Kurv-/bromstekniksövning och inte en hastighetsövning så tycker jag att det är befogat med den blå gruppen.
De som övningskör (och de som inte kört mycket hoj tidigare) uppskattade den verkligen. De gjorde enorma framsteg igår till skillnad från när de kört tillsammans med många snabbare åkare som bara gjort dem nervösa. Nu fick de en möjlighet att koncentrera sig på sina spårval och på sin blick samt behövde inte oroa sig för att någon projektil far om på rakan eller ligger upp i rumpan och stressar dem under merparten av varvet.
Det finns många som behöver den träning som de kan få just på Rörken, men tyvärr vågar de inte åka just pga att de tycker att det går för fort där ute.
WORDAffe_R1 skrev:Det blev bättre "flyt" i den oranga gruppen igår,
tack vare att vi startade den blåa gruppen...
Banditen skrev:Tur att vi motarder har en egen grupp annars får man väl snart stångas med Galne dansken![]()
Galne Dansken skrev:Om jag skruvar av min pakethållera och kåbe - pumpar lite mera luft i hjulen, höjer säte & styre - ka jag då klasse in som SUPERmotard?
![]()
![]()
ypvs skrev:Jag har kört på 46,5, det var rekord så vitt vi visste då. Maj förra året... Tror Matthias var och nosade under 47 också då. Han och/eller Anders borde vara nere på liknande tider nu... Iofs så körde vi med helöppna pipor osv då, hörde att ni inte får det nu längre...
Daniel...
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |