Hur fort går GSX-R 1000 -03 på 2:an?

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Jag diskuterar med några killar så det vore kanon om någon kunde svara på detta :)

Fireblade 00 gör ca 175 på mätaren orginaldrevat.... sukkan borde väl vara något liknande..

Fred00 skrev:
Jag diskuterar med några killar så det vore kanon om någon kunde svara på detta :)

Jag vet inte hur snabbt -03 går men min -01 gör 194 km/h på tvåan...

Tack för de snabba svaren!

Diskussionen är förresten på ett bilforum där en kille hävdar att en Vette -69 med 560hk kör jämnt med en GSX-R 1000 från 130km/h och uppåt. Jag tyckte det var osannlikt med tanke på att Gixxern gör 100-200km/h på cirka 4.5sek. Jag tror inte att 560hk i en Vette räcker alls för att matcha de siffrorna.

Fred00 skrev:
Tack för de snabba svaren!

Diskussionen är förresten på ett bilforum där en kille hävdar att en Vette -69 med 560hk kör jämnt med en GSX-R 1000 från 130km/h och uppåt. Jag tyckte det var osannlikt med tanke på att Gixxern gör 100-200km/h på cirka 4.5sek. Jag tror inte att 560hk i en Vette räcker alls för att matcha de siffrorna.

Jadu, allt för säker ska du inte vara, finns liiite mer vrid i
en V8a på 560HK :)

fezt skrev:
Fireblade 00 gör ca 175 på mätaren orginaldrevat.... sukkan borde väl vara något liknande..

den borde väl göra minst 200, iaf i närheten, ZX10:an gör ju ca 225 på 2:an..

Hoztic skrev:
Vetten vinner liiiite på liiiite bättre aerodynamik också!

Hoppas du var ironisk den vinner nämligen ganska mycket på att den är bättre aerodynamiskt utformad.

/Urban

jag har fått däng i ett sånt race av en volvo turbo. effekten låg nog runt 550-600 hp i volvon.

min hoj går ung som zukka r1000..

Goffe skrev:
den borde väl göra minst 200, iaf i närheten, ZX10:an gör ju ca 225 på 2:an..
Hade en själv förut, vartalsstoppen slår ifrån ganska tidigt på 00-01 och mätaren stanna vid max 180... å det är mätarfart, verklig fart kanske ca 165-170.... :tummenupp

cleaner skrev:
Ja å liiiiiiiite mer vikt.... :rolleyes:

Nämen visst e en bil med de siffrorna inte slö... Det finns bara ett sett att reda ut det hela på, två förare, gärna duktiga, en fet raksträcka och en snygg målflaggstjej.... go jonnhy go... :tummenupp

En r1 drar nästan jämnt med en vette på 690hk då efter ca 100km/h.. (före det drar r1:an) men den drar inte en Kawa zx10r så sannolikt finns det inte en chans att en vette med 100 hästar mindre skulle ha en enda chans..

cleaner skrev:
Nja, vridet har ju inget med saken att göra, särskilt inte vid en rullande start.

Visst är aerodynamiken bättre på bilen men vi pratar framförallt om upp till 200km/h. Efter 200 börjar det ju gå lite segare för hojen dock.

Vi snackar fortfarande 100-200km/h på 4.5 sek för GSX-R 1000 vilket inte en 560hk Vette borde klara. Jag kan tillägga att en 660hk Ferarro Enzo gör 100-200km/h på 6.7 sek. Vetten skulle alltså behöva vara MYCKET snabbare än en Enzo för att hänga på Gixxern. Tillåt mig att tvivla...

Eller vad tror ni? :tungan

Gixxer_750 skrev:
En r1 drar nästan jämnt med en vette på 690hk då efter ca 100km/h.. (före det drar r1:an) men den drar inte en Kawa zx10r så sannolikt finns det inte en chans att en vette med 100 hästar mindre skulle ha en enda chans..
Det var intressant! Berätta mer, vem har gjort detta test?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman