Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fred00 skrev:Jag diskuterar med några killar så det vore kanon om någon kunde svara på detta![]()
nya gixxern som en polare har spättar upp den i 210Fred00 skrev:Jag diskuterar med några killar så det vore kanon om någon kunde svara på detta![]()
Fred00 skrev:Tack för de snabba svaren!
Diskussionen är förresten på ett bilforum där en kille hävdar att en Vette -69 med 560hk kör jämnt med en GSX-R 1000 från 130km/h och uppåt. Jag tyckte det var osannlikt med tanke på att Gixxern gör 100-200km/h på cirka 4.5sek. Jag tror inte att 560hk i en Vette räcker alls för att matcha de siffrorna.
cleaner skrev:Jadu, allt för säker ska du inte vara, finns liiite mer vrid i
en V8a på 560HK![]()
fezt skrev:Fireblade 00 gör ca 175 på mätaren orginaldrevat.... sukkan borde väl vara något liknande..
Hoztic skrev:Vetten vinner liiiite på liiiite bättre aerodynamik också!
näää tror du ?sir Urban skrev:Hoppas du var ironisk den vinner nämligen ganska mycket på att den är bättre aerodynamiskt utformad.
/Urban
Hade en själv förut, vartalsstoppen slår ifrån ganska tidigt på 00-01 och mätaren stanna vid max 180... å det är mätarfart, verklig fart kanske ca 165-170....Goffe skrev:den borde väl göra minst 200, iaf i närheten, ZX10:an gör ju ca 225 på 2:an..
Ja å liiiiiiiite mer vikt....cleaner skrev:Jadu, allt för säker ska du inte vara, finns liiite mer vrid i
en V8a på 560HK![]()
Nja, vridet har ju inget med saken att göra, särskilt inte vid en rullande start.cleaner skrev:Jadu, allt för säker ska du inte vara, finns liiite mer vrid i
en V8a på 560HK![]()
Det var intressant! Berätta mer, vem har gjort detta test?Gixxer_750 skrev:En r1 drar nästan jämnt med en vette på 690hk då efter ca 100km/h.. (före det drar r1:an) men den drar inte en Kawa zx10r så sannolikt finns det inte en chans att en vette med 100 hästar mindre skulle ha en enda chans..
sir Urban skrev:Hoppas du var ironisk den vinner nämligen ganska mycket på att den är bättre aerodynamiskt utformad.
/Urban
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT