Hur fort går era 125:or?

-Rosen- skrev:
2050034 när jag bytade batteri så nollställdes den iallafall och bad mig slå in vad det stod innan
oj, hehe.. :D lätt att fiffla med mätarställningen med andra ord. På min instrumentering förutom tot tripp och timräknare så finns 2 tripp, 2 tim, maxfart, 2 medelfart, varvtidsfunktion mm.
 
Jag och far min provkörde igår. Han fick upp den i 130(mätarfart) när han låg i suget bakom en bil. Jag fick upp den i dryga 120(mätarfart) eftersom jag inte fick nån bil att slipstreama bakom. sen vet jag inte hur mkt glädjemätare det är, tror faktiskt inte att det är så mkt på just min eftersom den är avstrypt och har rätt munstycke nu, och då tycker jag att 120-130 låter ganska rimligt då det sitter en TZR motor i den :) men jag ska klocka den i sommar.
 
NiklasL skrev:
2053229 Jag och far min provkörde igår. Han fick upp den i 130(mätarfart) när han låg i suget bakom en bil. Jag fick upp den i dryga 120(mätarfart) eftersom jag inte fick nån bil att slipstreama bakom. sen vet jag inte hur mkt glädjemätare det är, tror faktiskt inte att det är så mkt på just min eftersom den är avstrypt och har rätt munstycke nu, och då tycker jag att 120-130 låter ganska rimligt då det sitter en TZR motor i den :) men jag ska klocka den i sommar.

Soft med fler som va ute igår. Själv låg jag i samma hastighet som bilar när jag låg i 80 enligt mätar. Mysko för de är 90 väg. :va Och de va inte en bil som håll det utan 10-15 st utsprit på en mil. Tog det mest lugnt men på vägen bort å vägen hem så toppa jag den. Först till 120 men då hade jag jag choken i (klantigt) Sen vägen hem 130-140 utan backe.
 
prulle skrev:
2053468 Soft med fler som va ute igår. Själv låg jag i samma hastighet som bilar när jag låg i 80 enligt mätar. Mysko för de är 90 väg. :va Och de va inte en bil som håll det utan 10-15 st utsprit på en mil. Tog det mest lugnt men på vägen bort å vägen hem så toppa jag den. Först till 120 men då hade jag jag choken i (klantigt) Sen vägen hem 130-140 utan backe.

förstår inte varför min inte klarar dom hastigheterna, jag har ju tillomed större framdrev. menmen, det måste gå att fixa :)

edit: det är inte säkert att det är glädjemätare på din vid så låga hastigheter, däremot vet jag att bilar iaf kan visa fel i dom hastigheterna.. låter skumt jag vet, men jag ar kollat.
 
Last edited:
NiklasL skrev:
2053499 förstår inte varför min inte klarar dom hastigheterna, jag har ju tillomed större framdrev. menmen, det måste gå att fixa :)

Troligen är din mätare exaktare. Du borde ha mindre luft motstånd också..
 
NiklasL skrev:
2053499 förstår inte varför min inte klarar dom hastigheterna, jag har ju tillomed större framdrev. menmen, det måste gå att fixa :)

edit: det är inte säkert att det är glädjemätare på din vid så låga hastigheter, däremot vet jag att bilar iaf kan visa fel i dom hastigheterna.. låter skumt jag vet, men jag ar kollat.
Det är det stora drevet som är felet :tummenupp Din orkar väl inte varva ut ordentligt elle? Eller jag kanske har fel. För ju större drev desto mindre orkar den ju.
 
Lundgren skrev:
2053562 Det är det stora drevet som är felet :tummenupp Din orkar väl inte varva ut ordentligt elle? Eller jag kanske har fel. För ju större drev desto mindre orkar den ju.
ah, större drev möjliggör högre hastighet men oftast så orkar hojen inte komma upp i dessa hastigheter
 
Lundgren skrev:
2053562 Det är det stora drevet som är felet :tummenupp Din orkar väl inte varva ut ordentligt elle? Eller jag kanske har fel. För ju större drev desto mindre orkar den ju.

han rödvarvar vid 10k och jag var uppe över 9k iallafall. så han varvar ur hyffsat fortfarande.

ska kolla, förmodligen behövs ett ännu större munstycke, men det får ändras när det blir varmare.
 
NiklasL skrev:
2053584 han rödvarvar vid 10k och jag var uppe över 9k iallafall. så han varvar ur hyffsat fortfarande.

ska kolla, förmodligen behövs ett ännu större munstycke, men det får ändras när det blir varmare.
okej, vad har du för framdrev nu då?
Den borde ju göra samma hastighet ungefär som en crm, typ 140, om inte mer. Den har mindre luftmotstånd och några extra hästekrakar men dock är den tyngre.
 
Lundgren skrev:
2053593 okej, vad har du för framdrev nu då?
Den borde ju göra samma hastighet ungefär som en crm, typ 140, om inte mer. Den har mindre luftmotstånd och några extra hästekrakar men dock är den tyngre.

sitter ett 17 kuggars på. Orginal är 16 kuggar.
 
NiklasL skrev:
2053605 sitter ett 17 kuggars på. Orginal är 16 kuggar.

Mysko att den röd varvar ändå. :confused:

Men röd markering vid 10 låter tidigt nsr motorn i crm version tål iaf 11.
 
Runt 160-165 enligt mätare, enligt en färddator 155 typ. Ska dock drevas ner en eller ett par kuggar för bättre acceleration. :)
 
prulle skrev:
2053610 Mysko att den röd varvar ändå. :confused:

Men röd markering vid 10 låter tidigt nsr motorn i crm version tål iaf 11.

ok, jag har samma motor som TZR och DT från samtid. så den borde gå nästan som en TZR, lite mer luftmotstånd och tyngd bara.
 
NiklasL skrev:
2053616 ok, jag har samma motor som TZR och DT från samtid. så den borde gå nästan som en TZR, lite mer luftmotstånd och tyngd bara.

Tänker man så så ska min gå som en nsr ~160 hade ju vart roligt.. Kanske blir det sen. :tomten
 
prulle skrev:
2053622 Tänker man så så ska min gå som en nsr ~160 hade ju vart roligt.. Kanske blir det sen. :tomten

men du har ju inga kåpor alls;) så du tar ju upp ALL vind, som en fallskärm nästan, det gör mkt i toppfart ;)
 
Pappas tzr (som ska säljas vidare så jag får inte den, men har testat den iaf) är ostrypt och gör runt 190 och reser sig på både 1ans, 2ans, och 3ans växel. Vet inte vad han som hade den före oss gjorde men nått måste han gjort iallafall.
 
JojjeL skrev:
2054497 Pappas tzr (som ska säljas vidare så jag får inte den, men har testat den iaf) är ostrypt och gör runt 190 och reser sig på både 1ans, 2ans, och 3ans växel. Vet inte vad han som hade den före oss gjorde men nått måste han gjort iallafall.

:3freak

Säker på att det inte är en 250?
 
JojjeL skrev:
2054497 Pappas tzr (som ska säljas vidare så jag får inte den, men har testat den iaf) är ostrypt och gör runt 190 och reser sig på både 1ans, 2ans, och 3ans växel. Vet inte vad han som hade den före oss gjorde men nått måste han gjort iallafall.
125? annars låter det skumt
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top