Hur fort går era 125:or?

Min cbr har jag toppat 139 (Mätarfart) men då fick man pressa ett tag. Scootern kanske 115 (Mätarfart), och då kör man ifrån bilar på 110 vägen med bra marginal.
 
Aprilian gör väl 160-170km/h.
 
säger som jag sa innan, era hojar gör inga 170-180. de värsta gör ca 150-160 max. men klart att det är kul att kolla mätaren och försöka tro på det, men som sagt glädjemätare.
 
NiklasL skrev:
2046073 säger som jag sa innan, era hojar gör inga 170-180. de värsta gör ca 150-160 max. men klart att det är kul att kolla mätaren och försöka tro på det, men som sagt glädjemätare.

Då säger väl jag så här då; min gör strax över 150km/h (någon km/h typ) enligt mätaren sen börjar rödmarkeringen. Den är lite omdrevad men jag föredrar lite bättre acc fram till 100 än att ligga och pressa ur de där sista 5-10km/h i toppfart. :tummenupp
 
130 ha jag fått upp min rebel i..9kw orginal, nu kanske 11 med lite tur=)
 
Last edited:
mp_87 skrev:
2045276 170 med en cross 125a?

Min 300cc motard med messico rör gör inte äns det... :rolleyes:
toppfarten på min 500 ska ligga någonstanns (med motardhjul) på 170-180km/h. Får se vad den går för när jag fått på motardkittet. :hihi
 
Magz skrev:
2046344 Då säger väl jag så här då; min gör strax över 150km/h (någon km/h typ) enligt mätaren sen börjar rödmarkeringen. Den är lite omdrevad men jag föredrar lite bättre acc fram till 100 än att ligga och pressa ur de där sista 5-10km/h i toppfart. :tummenupp

ok 150 på mätaren, då går det nog runt 135-140 kanske, antar att nsr'en gör något sånt(riktig fart) om den är lite nerdrevad. men vad har det med mitt inlägg att göra? kanske bara är jag som inte ser sambandet då jag sitter på mattelektion och är helt död i hjärnan :död men somsagt, acc framför toppfart :tummenupp
 
okej, men nu är det faktiskt så att min ÄR toppad till 169km/h på anderstorp eller knutstorp (vet inte vilken)
 
NiklasL skrev:
2046073 säger som jag sa innan, era hojar gör inga 170-180. de värsta gör ca 150-160 max. men klart att det är kul att kolla mätaren och försöka tro på det, men som sagt glädjemätare.
Polarens nsr gjorde 170 enligt mätaren och ungefär 160 när jag räknade ut hur fort den skulle gå,( visste sträckan och tog tiden) så visst går det. Och det var en nsr så att en rs skulle kunna göra 160-170 skulle jag inte tvivla på. Det finns ju de som har sina bänkade på runt 35 häst och de gör nog. RR 125:orna har ju blivit klockade till runt 220, dock runt 50 häst i dem och mycket lättare, men det borde gå..
 
-Rosen- skrev:
2046551 okej, men nu är det faktiskt så att min ÄR toppad till 169km/h på anderstorp eller knutstorp (vet inte vilken)


:fakta


Kan säga att min går 160 Km/h uppmätt med vår heliga VOLVO. Kanske inte helt exakt men dock bättre än mätaren på cykeln.


Till mp_87 : Varför skulle det vara så svårt att tro att en 125:a kan toppa 160-170 km/h vid bra förhållanden?

Min fassa har en 1100 kubikare och då borde ju den enligt ditt resonemang toppa minst 500 km/h












:rolleyes:
 
Klart man vill att pärlan ska göra 180 minst. Men i alla test i tidningar så går dom inte så fort. Allt om MC testade en Aprilia AF1, En NSR och en TZR i nummer 6 -90. Alla ostrypta. Aprilian klockades för 164 km/h, NSR:en 158 km/h och TZR:en 151 km/h Man testade också en trimmad TZR. Den gjorde 165 km/h.
Hemmamätningar i all ära men jag tror mer på seriösa test i MC-tidningar.
(Farsans gamla GSX 400 med 42 hk gjorde drygt 160 km/h, som jämförelse)
 
NSR 125 -98 (strypt) 120+ max=140
Rs 125 -98 (ostrypt) 150+ max=170-175

Körde i gortexställ vilket kanske inte var det mest ultimata.
 
NiklasL skrev:
2046920 Klart man vill att pärlan ska göra 180 minst. Men i alla test i tidningar så går dom inte så fort. Allt om MC testade en Aprilia AF1, En NSR och en TZR i nummer 6 -90. Alla ostrypta. Aprilian klockades för 164 km/h, NSR:en 158 km/h och TZR:en 151 km/h Man testade också en trimmad TZR. Den gjorde 165 km/h.
Hemmamätningar i all ära men jag tror mer på seriösa test i MC-tidningar.
(Farsans gamla GSX 400 med 42 hk gjorde drygt 160 km/h, som jämförelse)
om du inte litar på banornas mätutrustning så skicka ett mejl till dem mailto.anders@anderstorp.se eller mailto.knut@knutstorp.se behöver jag säga att det är falska länker?
 
Äre mätt under kontrollerade former på en racebana = helt ok. Det var ju det jag menade att det ska vara mätt med riktig utrustning. Men din är väl typ vassaste 125:an som finns? KTM:s motorer är väl starkast orginal? 40 hk eller?
Alla som påstår att deras älsklingar gör 180 enl. mätaren ska inte lita på den. Ungefär som alla som påstår att deras bilar accar så och så fort. Skaffa tidkort från en stripp så är det dokumenterat. :tummenupp
 
NiklasL skrev:
2047174 Äre mätt under kontrollerade former på en racebana = helt ok. Det var ju det jag menade att det ska vara mätt med riktig utrustning. Men din är väl typ vassaste 125:an som finns? KTM:s motorer är väl starkast orginal? 40 hk eller?
Alla som påstår att deras älsklingar gör 180 enl. mätaren ska inte lita på den. Ungefär som alla som påstår att deras bilar accar så och så fort. Skaffa tidkort från en stripp så är det dokumenterat. :tummenupp
hookay :) jag trodde att du misstrodde mig får då smäller det :mad: ingen pratar illa om MIN älskling :rolleyes:

kom precis på en sak, passa er nu för om det går till personangrepp så stängs tråden. stooffe mfl tänk inte ens tanken att skriva något om mig :rolleyes:
 
Ett annat säkert sätt att visa toppfarten är ett bötesföreläggande med tillhörande lasermätning....... :D
 
NiklasL skrev:
2047187 Ett annat säkert sätt att visa toppfarten är ett bötesföreläggande med tillhörande lasermätning....... :D
Och en klockning på känd sträcka är inte okej? Sträckan är väl utmätt.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top