Hur fort går din TZR?

Solid snake skrev:
Ja med dina gamla däck som hade stelnat till plast så är det ju inte så lätt när plasthjulet börjar spinna vid gaspådrag. :D

Har fan 5-6 milimeter kvar på både fram och bak, kom på nåt bättre :lol

NatoN skrev:
Brukar det inte vara så på tzr?

Njae det har jag aldrig hört, plugg i kröken på både min och kompisens hoj. Tveksam på att man får ut ca 11kW vid stängd avgasport. Inte kul om man får ut 16, inte heller 8.

Spiken skrev:
Strypt genom att stänga av ypvs:n? Skulle inte riktigt tro det. Kolla istället avgasröret om det inte sitter någon bricka där.

Kör du TZR? det gör inte jag men jag har ett stort antal polare som gör det. Jag vet inte hur nu gör i swe, men här så stänger dom YPVS:en och byter huvudmunstycke, dom svetsar inget i kröken...men de e ju på Åland så...

Edit: det gör dom visst...svetsar alltså...

Last edited:
Fluxir skrev:
den är trimmad. :fakta
eller så har du glädjemätare.
den gör inte 180 original.
mätaren är ingen glädjemätare, jag vet inte hur fort den toppar som mäst därför mätaren kan lika järna inte vara "synkad" eller vad man ska kalla den efter mätarens stopp på 160km/h, men den fortsätter höja till "n" ett på mätarens botten... (som jag sa förut, ni med tzr förstår vad jag menar om ni tittar på mätaren) jag ska ta o mäta den ordentligt senare i helgen så att jag får ut ett vettigt och nästintill exakt svar...

nicke skrev:
mätaren är ingen glädjemätare, jag vet inte hur fort den toppar som mäst därför mätaren kan lika järna inte vara "synkad" eller vad man ska kalla den efter mätarens stopp på 160km/h, men den fortsätter höja till "n" ett på mätarens botten... (som jag sa förut, ni med tzr förstår vad jag menar om ni tittar på mätaren) jag ska ta o mäta den ordentligt senare i helgen så att jag får ut ett vettigt och nästintill exakt svar...

Vad är det för exemplar på hojen du har då? Din går 180, medans alla andras går runt 150.. :va

nicke skrev:
jo jag tycker det är konstigt me... :kocko men vafan ska jag säga? vill ni att jag ska ljuga och säga att den går i 150km/h som alla andras eller ska jag vara ärlig?...

Återkom me exata svar senare :D

Jonne_boy skrev:
Ca 164 på mätaren

lite över 150 ärlig fart...

Ostrypt och viktioptimerad med lätt förare :D

Trodde din gjorde minst 200 efter du bytat skylten :7peta

PollySmurf skrev:
Hehe, Fluxir jag menade inte det, trodde han hade en NSR... Kolla på namnet :tummenupp

Hehe... förstår att det rör till det lite med mitt namn.... Har 2 hojjar, en TZR-87 och en NSR-01 tycker att NSR:en ligger lite högre i kurs därav NSR_ERnsT...

Mavve skrev:
Trodde din gjorde minst 200 efter du bytat skylten :7peta
Detta va ju innan jag bytte til mini mini skylt ála Mavve ((Mavve Orginal)

efter det körde jag ifrån r1or på slangen hur lätt som hellst!!

*viss ironi i inlägget*

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...