Hur fixar dom minsta kidsen Wii konsolen?

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Dominator-Rocks

Guest
Lurar lite på att köpa ett Wii, jag vet/är väldigt säker på att min sambo som inte är så mycket för tvspel i vanliga fall kommer gillat! Att min son (6 år) och jag kommer tycka att det rockar behöver egentligen inte nämnas :)

Men hur blir det för 3,5 åringen kommer hon ha något kul med Wiie´t eller kommer hon sitta där och :gråta och kika på när vi andra har toppenskoj!?

Vad tror ni? Någon som har ett Wii och kids i den åldern?

Jag gillar grejen med Nintendot, att man rör på sig lite samtidigt som man övar upp kordinationsförmågan :tummenupp

Bespara mig kommentarer i stil med barnen skall vara ute och leka osv, mina barn är ute och leker, mycket och ofta! :) :tummenupp

Tv spelet åker fram när det är dåligt väder...

Tack på förhand!

Mvh
Dominator-rocks

Jag klarar det väldigt bra. :tummenupp

Tror inte att dom andra är lättare konsolerna är lättare för småttingarna i alla fall. Kör på ett Wii :tummenupp

Go Go Wii! :yoparty
Sålänge hon kan stå på benen o flaxa lite med armarna så är det lugnt =D

Så små barn ska väl/kan väl ändå inte spela tv spel? Hur som helst är det väl bästa konsolen för barn i och med att du kan ju ta hem gamla beprövade godingar som super mario bros som är jävligt simpla spel som alla kan spela.

Nej jag menar det inte på det sättet att de ska vara ute och leka, sånt är bara snickesnack från gubbjävlar som tycker att det var kul nog att leka med kottar när dom var små.

Last edited:
På tal om Wii så hörde jag en lite lustig historia från en tjej (hon fyller visserligen 29 i år). Tydligen så kan man lätt tappa spelkontrollen så den flyger in i tv:n, som då går sönder. Som en liten bonus är det lite extra spännande om tv:n är på 50" och man har en make som håller denna apparat varmt om hjärtat.

Kommentar överflödig...:tummenupp

På tal om Wii så hörde jag en lite lustig historia från en tjej (hon fyller visserligen 29 i år). Tydligen så kan man lätt tappa spelkontrollen så den flyger in i tv:n, som då går sönder. Som en liten bonus är det lite extra spännande om tv:n är på 50" och man har en make som håller denna apparat varmt om hjärtat.

Det är därför man ska ha en hemförsäkring som innehåller någon slags allriskförsäkring. :nicka

Det hände ofta när konsollen var ny och det är därför kontrollerna kommer med ett band att ha runt handleden nu för tiden.

Blir nog till att investera i ett ! Bara hoppas på lite regn nu då :) tack för svaren.

Lillgrabben som är drygt 2,5 spelar på PS2 - inte så han fattar alla trix och korrekt manövrering med styrdonen, men tillräckligt för att kunna köra vissa typer av spel (LEGO Star Wars t.ex.) och även kunna starta och pausa på egen hand.

Wii-konsolen har vi dock väntat med, då det är så beroende av hand/öga-koordination på ett speciellt sätt. Men det tar inte många månader innan han är där. Ungarna lär sig fort med rätt instruktioner och att de får prova sig fram. Ut och köp bara!

Och så får man med en "handkontrollskådis" i paketet nuförtiden som gör att man får bättre grepp :-)

Min yngste broder på 3 bast klarar av att köra Cars (Bilar) och Mario Kart med en sådan där Wii-Ratt kontroll, han förstår dock inte skjutfunktionerna i Mario Kart något vidare men jag antar att det är väl bara träning där som fattas. Fast i Cars så har han nog förstått det mesta, fast det är ju ett småbarnsanpassat spel :tungan

Allt handlar väl om träning igentligen.

Tack för alla svar, det blir nog ett till helgen :)

Var iväg till Elgiganten på lunchen idag 2400:- med en nunchuck och en dosa och sports.

Det stod 7+ på lådan :3freak Japanska ungar kanske är lite :dummer :hihi

Och så får man med en "handkontrollskådis" i paketet nuförtiden som gör att man får bättre grepp :-)

Funkar det bra med chippade wee´s, mycket strul?

Vad tar du för ett såntdär "startpaket" som är chippat?

Går det att ladda ner nes spel från nätet och spela på ett ochippat Wii?

Pma eller svara i tråden!

Last edited:
Funkar det bra med chippade wee´s, mycket strul?

Vad tar du för ett såntdär "startpaket" som är chippat?

Går det att ladda ner nes spel från nätet och spela på ett ochippat Wii?

Pma eller svara i tråden!

Wii chippad med Argon 3695:-

Inte mycket strul, MEN du måste ha lite koll så att du inte råkar köra ett usa/japan spel som installerar nya systemfiler vilket i vissa lägen kan döda en wii helt.

Du kan köpa vissa NES m.fl spel online via wiishoppen och spela.

Wii chippad med Argon 3695:-

Inte mycket strul, MEN du måste ha lite koll så att du inte råkar köra ett usa/japan spel som installerar nya systemfiler vilket i vissa lägen kan döda en wii helt.

Du kan köpa vissa NES m.fl spel online via wiishoppen och spela.

Tack för Infon!

Var precis å tjackade ett Wii!

2400 kostade det, jag tycker ni är dyra som tar 1295:- för chip å montering :va

Trevlig helg!

Ikväll blire :öl och sporta lite ;)

glömde en sak ! Min sambo tyckte inte att det var så pass bra som jag trodde :3freak men man är väll ingen toffel heller :2cool

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT