hur filma från hoj och åka fort??

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag håller på och snickrar ihop ett kamerafäste så att jag kan ha en dv-kamera på min tank och filma lite när jag kör.

det blir dock ett stor problem. för att man ska kunna komma upp riktigt bra i fart med min hoj måste man klistra sig mot hojen. jag brukar trycka bröstkorgen hårt mot bensintanken och nästan även ha hakan i tanken för att få till tillräckligt bra aerodynamik.
detta funkar inte om man har en kamera där. det sitter väldigt ivägen.

hur gör ni? sitter ni helt upprätt och kör med era effektstarkare hojar eller? om jag sitter helt upprätt tar det mycket längre tid att få upp hög fart och det blir framförallt så jävla ostabilt. hojen fladdrar åt alla håll av sidvindar och ojämnheter i vägen.

min kamera har ingen dv-in så jag kan inte köpa en liten extern kamera och koppla in. tyvärr.

På R1an satt jag upprätt.. gör väl mindre skillnad på en liter hoj.

Men kommer ihåg att jag hade samma problem som du nämnde! den där förbannade kameran är ivägen! ibland så råka man trycka på Zooom knappen så kameran är In zoomad hela väg osv.. suger.

fäst den på sidan på hojjen.

Bara för info behöver du composit (analog) ingång för att ansluta en pennkamera. (dvs ej DV-in)

k-micke.. man vill köra snabbare än så. tex skulle jag vilja videofilma lite toppfartsförsök med hojen.

swedie och shitbreak... om man fäster den på sidan så ser man inte hastighetsmätaren. denna vill man absolut ha med.

ketogan... jag menade en analog ingång.. tänkte en sak och skrev en annan. jag har bara en analog ut på min

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back