Hur fick ni erat nick?

Kemiska formeln för adrenalin... nästan aldrig upptaget, även om det konstigt nog händer ibland.

nick

Jo jag har bara tävlat med tvåtaktare "team blårök" har fortfarande tvåtaktare SÅ.................BLÅRÖK :kocko

Brorsan kallar mig det, som en förkortning av "syster".

Var väl lite inspirerad av alla amerikanska serier där de använder uttrycket 'sis' för sister.. ;)

Har aldrig haft nått nick irl, inget större behöv när man är ensam om namnet på ön :3freak .Har dock haft en hög med nick på internet, men varianter av nuvarande har hängt med sedan mitten på 90-talet.
bob..bub..blub blub..tycker om att simma, mest under ytan :hihi

Je, dom två först på mitt först barn
ul, dom två i mitten på mitt andra barn
er, dom två sista i mitt tredje barn

JEULER

Mitt nick kommer från snowboard märket "Salomon". Jag satt bara och tänkte lite och vände baklänges på det så det blev nomolas (låter som nån sagan om ringen figur) :rolleyes:

Hade dille på låten "Hi my name is luka i live on the second floor" ett tag, och på den vägen e det...

Fick mitt nick från några galna Gävle-killar som en gång körde med mig bakpå, på bakhjulet, och sen fick mig totalt beroende av detta!! (inga namn nämda :D ) :fatta!
Dom började kalla mig Stuntbruden och sedermera blev det Wheeliegirl.....

Tyvärr e jag själv ingen klippa (ännu!) men jag tränar för att försöka göra skäl för mitt namn! :tuttar

Tycker inte om att vurpa...

Nämen ärligt: Såg en som hette "Våga vurpa" precis när jag skulle regga mig för länge sen och tänkte: Ok, jag skriver typ tvärtom istället. :D

Swedie: Om man vill ändra nick, får man det då? :rolleyes:

Det vart nickname här bara för att jag provade alla andra online-nick som man haft och dom var tagna. Så tänkte jag att ingen kan väl ha varit så lam så dom tagit nickname :D

jag

Flodis skrev:
Som frågan lyder.

För några år sedan när jag precis hade fått min första dator och internet så ville jag ju självklart (eller?) bli medlem i allt som var gratis och så började jag spela onlinespel. På den tiden så hette jag Flodin (mitt efternamn) men alla verkade gnälla på att det var ett töntigt namn så jag böt helt enkelt till Flodis och det jag har behållt i ett antal år nu. Men inte f*n blir det bättre för det. Nu blir man kallad flodhäst och lodis istället :brinnerup

Hur kom ni på erat nick, dök det bara upp eller kom det av någon anledning?

kommer från Balkan landet Serbien! :yoparty

Ja vad säger man...
Min hoj har jag ju för att det är så kul att köra hoj....å så är jag ju en kul typ!! :rofl

trodde jag hade svarat här men icke sa nicke...

Har kallat mig Likan på internet sen 97 (en blandning mellan för och mellannamn) men tröttnade på det för några år sedan.. läge för namnbyte...
(Sen vet jag att det finns lite grabbs som kallar sig Linkan och kände inte för att ha ett namn så likt en annan.)

Finns en film som heter The Faculty, som kom 99 och ja, blev :kär i namnet helt enkelt :tummenupp

Och girl.. ja... why not? :)

Back