Hur fick ni erat nick?

Smeknamn på mitt förnamn (Henrik) => Heinz
Första bokstaven i efternamnet (Petersson) => P


Heinz_p för att markera att p:et är ensamt.
 
Heter Kay i mellannamn. Uttalas som bokstaven "K" på engelska.
 
Jag tittade en hel del på Ali-G för några år sen, och han hade en polare som hette Dave och enligt Ali-G körde han som en jävla tattare så han kallade honom för Dangerous Dave...
Nu kör jag inte som en tattare (även om jag gjorde det för 10 år sen tills jag totalkvaddade farsans bil) men jag tyckte namnet var sjysst så det fick bli det.
 
Förkortning på "Twice Dead"
Eftersom jag vurpat så illa att jag varit ganska nära döden 2 ggr
 
En gammal jobbarpolare hävdade att jag var lik Brutus i Karl-Alfred....

Han var iofs Norrlänning...
 
Jag heter Martina och kör en Kawasaki så blev Kawa Tina till :D
 
Satt och bollade nick med en god vän sent på natten för ca 10 år sen. Det blev sharpedge och jag har hetat det sen dess.
 
Jag har haft mitt sen jag var sju år...

Halva min bekantskapskrets kallar mig pilsner, andra halvan kallar mig Jönsson, beroende på var i livet de träffade på mig.
 
Är ordförande (president) i Gefle Mc Klubb, så det var ganska enkelt att få mitt nick. Vetefaan vad jag ska kalla mej när jag inte är president längre.
Ex. President kanske.
 
Själv var jag intresserad av fartyg när jag var mindre, främst krigsfartyg såklart och därav kommer mitt namn (som alla förstås vet vad det betyder).
 
eftersom att jag heter Micke så fick det bli lite anorlunda.. MikkE helt enkelt
 
Jag har använt Ugluk i 10-15 år som nick i spelsammanhang. Hämtat från Tolkiens bok.
 
Kör bara mercedesar...och är tjej = MBGIRL.
Har nicket på min regplåt som sitter på min merca cabbe så blev naturligt att ha det här osså...så folk känner igen en ute från gatorna.
 
Blev stoppad av San Fransisco-polisen när jag körde mot enkelriktat (6 filer). Polismannen kommer fram till bilen, tittar på mitt svenska körkort och läxar upp mig att man inte får köra mot enkelriktat. Då jag heter Gunnar i andranamn titulerar han mig Mr Gunnar under hela uppläxningen. Ganska svårt att hålla sig ifrån att skratta...
Jag fick åka därifrån utan böter, men med skam!!!
 
Har hängt med i ett tiotal år, sen tiden man hängde på BBS:er och lekte Sysop. Är en bokstavskombination av mitt för- och efternamn.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top