jamjam
Devil
Nu misstänker jag att laddningsregulatorn på min hoj (cbr600 -94) har pajat. Jag har fått tips om att mmäta spänningen som generatorn ger ut, om den ligger runt 75V vid 5000rpm så ska jag ersätta laddningsregulatorn. Det andra är att jag skulle mätta spänningen i laddningsregulatorn och den ska ligga runt 40V om den funkar. Men jag vet inte hur det går till EXAKT, praktiskt, jag har för mig att man ska ställa instrummentet på AC när man ska mätta spänningen från generatorn men hur är det att mätta regulatorn?
En laddningsregulator till min mc kostar runt 900-1000kr om man beställer från england. Det finns pirat-regulator som sägs ha mkt bättre kylning än original och den kostar 1050kr och dessutom så finns det begagnade för runt 400kr.
Min fråga är: hur ska jag fastställa att det är regulatron och vilken regulator ska jag välja i sånt fall?
En laddningsregulator till min mc kostar runt 900-1000kr om man beställer från england. Det finns pirat-regulator som sägs ha mkt bättre kylning än original och den kostar 1050kr och dessutom så finns det begagnade för runt 400kr.
Min fråga är: hur ska jag fastställa att det är regulatron och vilken regulator ska jag välja i sånt fall?