Hur fasiken ska jag göra??

Bomanrd

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Yamaha Rd 350 -83, xr600 -86
Ska sälja min Honda cr125 -00 för 18000. Har blivit erbjuden att byta mot en rgv250 eller få 18000 i pengar. Rgv ska ha gått ca 800 mil med Öhlinsbakdämpare årsmodell -83. Hade förut tänkt köpa en 250 cross men rgv har varit en dröm hojj sen jag var liten.

Har en rd350 nu kommer jag bli besviken på rgv250? Är rgv:n svårsåld om jag skulle tröttna? Förövrigt så älskar jag att köra crolle så det skulle bli att sälja Rd:en och köpa en sämre cross.

Så hur ska jag göra? Dålig crolle, men bra sporthojj eller tvärtom?

Jag hade satsat på crossen, utan tvekan!

Du skriver ju att du älskar att köra crolle, skaffa då en fräsch sån åsså kan du åka RD när du tröttnar på gruset :)

Jag tycker du ska byta mot rgv, Om du inte tävlar i cross så behöver du ju ingen ny och det är lika kul att köra en lite äldre cross som en ny om man bara ska leka med den och motionsköra!!! Så jag tycker du ska sattsa på RGV.. :tummenupp

Humm, tror att det blir en ny crolle. Rgv:en var tydligen vurpad så jag tar det säkra före det osäkra. Sedan kan jag inte svika den stackars rd350 som sover i garaget :)

Mögel skrev:
Om du inte tävlar i cross så behöver du ju ingen ny och det är lika kul att köra en lite äldre cross som en ny om man bara ska leka med den och motionsköra!!! :tummenupp

Haha, vilket skitsnack! Det är väl alltid kul å köra nyare grejer, oavsett om man är proffs eller amatör :7peta

Förresten, var det hojen eller öhlinsdämparen som var från 83 :va
Jag har för mig att RGV 250 kom först mot slutet av 80-talet..innan det fanns det väl bara RG 250?

skoteridioten skrev:
Haha, vilket skitsnack! Det är väl alltid kul å köra nyare grejer, oavsett om man är proffs eller amatör :7peta

Förresten, var det hojen eller öhlinsdämparen som var från 83 :va
Jag har för mig att RGV 250 kom först mot slutet av 80-talet..innan det fanns det väl bara RG 250?
tänkte också på det. Han måste mena en 93a :mattias

skoteridioten skrev:

Det är ju lika kul med en gammal som med en ny!!!! Men det kanske inte är lika mycke skryt faktor med en äldre cross!!!!

Mögel skrev:
Det är ju lika kul med en gammal som med en ny!!!! Men det kanske inte är lika mycke skryt faktor med en äldre cross!!!!

Ja, sämre chassi, fjädring, effekt, bromsar lockar. Jag ska sälja min 02a och köpa en 89a för att jag inte vill skryta. Tänk innan du skriver nästa gång, snälla.

Edit: Köp cross ffs! Skulle tro att den är mer lättsåld än RGVn om du vill sälja sen igen.

Last edited:
Hagster skrev:
Ja, sämre chassi, fjädring, effekt, bromsar lockar. Jag ska sälja min 02a och köpa en 89a för att jag inte vill skryta. Tänk innan du skriver nästa gång, snälla.

Vart skrev han att han skulle köpa en 89a??? Om han köper en cross från 97 och uppåt så är det inte så stor skillnad från en 00a som han har nu!!! Och man kan ha minst lika kul med en 89a som med en 02a om man bara ska leka med den det tycker jag iallefall!!!!

Mögel skrev:
Vart skrev han att han skulle köpa en 89a??? Om han köper en cross från 97 och uppåt så är det inte så stor skillnad från en 00a som han har nu!!! Och man kan ha minst lika kul med en 89a som med en 02a om man bara ska leka med den det tycker jag iallefall!!!!

Suck. Utvecklingen går ju inte framåt? Jag skulle inte vilja köra på en äldre hoj. Mer trubbel med gamla motorer ser jag det som. Jag tycker min 02 är gammal. Men det är ju jag det!!!!!!!!!!

Hagster skrev:
Suck. Utvecklingen går ju inte framåt? Jag skulle inte vilja köra på en äldre hoj. Mer trubbel med gamla motorer ser jag det som. Jag tycker min 02 är gammal. Men det är ju jag det!!!!!!!!!!

Snobb! :7peta

Nu har jag sålt crollen, och det roligaste som finns börjar! Nämligen att leta på en ny hojj. Ska jag köpa en kx250 eller en xr250/400, kanske en cr500 hrmm :va

Någon som har tips på en bra beggad lerhojj för ca 19000? :)

Bomanrd skrev:
Nu har jag sålt crollen, och det roligaste som finns börjar! Nämligen att leta på en ny hojj. Ska jag köpa en kx250 eller en xr250/400, kanske en cr500 hrmm :va

Någon som har tips på en bra beggad lerhojj för ca 19000? :)

Du kan få köpa min cross för 19000:- om du vill.. :)

Köp min VFR om du ändrar dig och vill ha landsvägshoj annars, den ligger i det prisintervallet ;)

zilog skrev:
Köp min VFR om du ändrar dig och vill ha landsvägshoj annars, den ligger i det prisintervallet ;)

Tyvärr har bestämt mig för en crolle.

Mögel låter intressant går den bra, välskött? Har 40 mil till göteborg så för 18500 så skulle jag kunna pallra mig ner? :)

Bomanrd skrev:
Tyvärr har bestämt mig för en crolle.

Mögel låter intressant går den bra, välskött? Har 40 mil till göteborg så för 18500 så skulle jag kunna pallra mig ner? :)

Den är väldigt välskött! Allt är bytt... Och jag har endast startat den efter renovering!!! däckerna håller ca: tre hårda ban körningar till!!
Men 18500 hmmm Skulle ju igentligen vilja ha 20000 för den!!
Jag får tänka på de!!! :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back