Hur fasen funkar det när...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
... man ska strypa/bänka/registrera en hoj egentligen?

Har ju A-begränsad och vill egentligen inte råka ut för dumt därför måste ju hojen jag ev. köper strypas...

Hur funkar det? Vem får göra det? Pris? Registreringen?

Alla fakta mottages med största glädje och en stor puss som belöning... Speciellt till dunderkissen... :rolleyes:

Nä, men ärligt... Nån som vet?

Tack!
:hej

Det är bara att beställa en strypnings sats från http://www.mc-kompaniet.se/main.htm och montera själv. Alla papper som behövs medföljer, utom monteringsintyget men det skriver du själv. sedan är det bara att göra en begränsad reg besiktning. priset för den kommer jag inte ihåg.

Tobbe_N skrev:
Det är bara att beställa en strypnings sats från http://www.mc-kompaniet.se/main.htm och montera själv. Alla papper som behövs medföljer, utom monteringsintyget men det skriver du själv. sedan är det bara att göra en begränsad reg besiktning. priset för den kommer jag inte ihåg.
Å fan, man måste inte bänka den å sånt då eller??

Hmmm, om det är så lätt är det ju lugnt... Är det insugningsbrickor som gäller då eller???

Tackar som fan! :hej :bow

hållundan skrev:
Å fan, man måste inte bänka den å sånt då eller??

Hmmm, om det är så lätt är det ju lugnt... Är det insugningsbrickor som gäller då eller???

Tackar som fan! :hej :bow

Det kan vara olika typer av strypningar... på brorsans RGV var det ett trottelstopp...

Så länge du köper en godkänd strypning från tex. Mc-Kompaniet behövs ingen bänkning. Men om man tillverkar en strypning själv, så måste du bänka hojen och få ett intyg på att den är på max 25kw. :tummenupp

HA DE GÔTT

Ludde skrev:
Det kan vara olika typer av strypningar... på brorsans RGV var det ett trottelstopp...

Så länge du köper en godkänd strypning från tex. Mc-Kompaniet behövs ingen bänkning. Men om man tillverkar en strypning själv, så måste du bänka hojen och få ett intyg på att den är på max 25kw. :tummenupp

HA DE GÔTT

Hmm, funderar på att köpa en sån strypning... Men jag vet fan inte vad "helfordonsgodkänd" är...

Knasigt...

va fan

du mannen, jag fiaxar det vettu...jag har ju gjort det några gonger nu så jag vet hur det funkar.......det kostar 600:- att reg.bes...........man kan strypa i bla insuget, huvudmunstyket i fuggarna, "utblåsen".......osv.

Re: va fan

cool_lilja skrev:
du mannen, jag fiaxar det vettu...jag har ju gjort det några gonger nu så jag vet hur det funkar.......det kostar 600:- att reg.bes...........man kan strypa i bla insuget, huvudmunstyket i fuggarna, "utblåsen".......osv.
Jojo, jag vet precis hur man stryper å vilka grejor det finns å göra med...

Men det kittet dom säljer på MC-kompaniet kräver att hojen är ja va fan hette det... HELFORDONSGODKÄND...

va e det?

Annars fixxar vi det.... Du läste det eller 370 spänn i månaden...rätt ok faktiskt.... :tummenupp

så sett

man skickar in ramnummert o reg nummer till dom så fixar dom resten...........till 25kw kostar det 1416 kr med frakt till dig !!!

Re: så sett

cool_lilja skrev:
man skickar in ramnummert o reg nummer till dom så fixar dom resten...........till 25kw kostar det 1416 kr med frakt till dig !!!
Ja ja, det är ogay!

Ska kolla på hojen mer nu i helgen, ska du med då eller? Vi ska åka ett par stycken på söndag...

äääää

min baj hoj e ju paj..................kom o titta

Re: äääää

cool_lilja skrev:
min baj hoj e ju paj..................kom o titta

mäh, trodde du hade fixxat det...

Vad är det kvar å göra då??....Slutar bajs 22:00 idag.... ska hem till damen då....

Men jag får spana på den.... Hmm.......italienskt skrammel.... :rolleyes:

:p

hmmmm

har ju avgasportar liggandes i sthlm o en kolv är på ingågn typ......................skall bara få hem skiten

Re: hmmmm

cool_lilja skrev:
har ju avgasportar liggandes i sthlm o en kolv är på ingågn typ......................skall bara få hem skiten
asså hade han det extra han som sålde aset???

Vad skulle det kosta å köpa det löst då?? Dyrt som as eller?

jjaaaa

avgasport 1000

kolv med ringar 600

och en massa väntan....................jag vill ju ha mina grejer nu !!!!

Re: jjaaaa

cool_lilja skrev:
avgasport 1000

kolv med ringar 600

och en massa väntan....................jag vill ju ha mina grejer nu !!!!

Har avgasportarna ramlat in... :( Ingen höjdare det där... Hände på brorsans RGV också.. efter 200 meter...
Men, släng i en RG 500 motor istället!! så slipper du det problemet... :tummenupp

HA DE GÔTT

japp

kans på avgasport o kolv.................jävligt konstigt...........fin lakris blev det

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!