Hur fasen få ut packboxar?

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Har fasen tar man sig till för att få ut några packboxar utan att behöva riva hela motorn?

Det är två st som blivit dåliga som jag tänkte byta nu.

Alla förslag är varmare än varmt välkommna :Bugar

Skruva i en plåtskruv i packboxen och använd den för att dra ut den med en tång eller skruva in den så att packboxen drar ut sig själv så att säga.

Om du kan komma åt dom utifrån så kan du kanske borra hål och fiska ut dom. Annars är det väl inte enormt mycket extra jobb att dela motorn så att du har vevaxeln fri. Det var ganska enkelt på min 350-motor i alla fall, och jag tror inte att det är svårare på din.

Lycka till! :tummenupp

EDIT: Jag tog för givet att du menade boxarna in till vevhuset.

sEiKo skrev:
Skruva i en plåtskruv i packboxen och använd den för att dra ut den med en tång eller skruva in den så att packboxen drar ut sig själv så att säga.

Aha akey... ska testa med det.

slå in en lämplig mejsel melan p -boxen och godset den sitter i å så är det bara att bryta ut den

r matte skrev:
slå in en lämplig mejsel melan p -boxen och godset den sitter i å så är det bara att bryta ut den

E du tokig? då kommer det ju bara att läcka ännu mer aven med en ny p-box.. gör vad som helst men skada inte godset...

Tog in en mejsel, men inte mellan godset o p-boxen. Bankade hål försiktigt i p-boxen i mitten sen snurrade jag hela p-boxen och mejseln som en klocka runt tills den snurrat ut.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...