Hur fan..

Bara synd att han inte anmäler polis asen stenhårt för övervåld och kränkning. I ett uppmärksammat fall som detta när det faktiskt rör sig om en äldre farbror och polisen själva anmält honom för våldsamt motstånd "måste vara hårt att handskas med en som är över 75".

Snutarna tror ju dom kan göra vad dom vill när dom vill bara för dom ska hjälpa samhället.

Sätt dit dom stenhårt.

"Jag har inte lika skarp syn som jag hade när jag var ung, säger Vilhelm Jonsson."

Kanske dags att kasta körkortet eller skaffa sig ett par riktiga glasögon?

Oförsvarbart beteende av polisen.
Dock reagerade jag lite på "Jag har inte lika skarp syn som jag hade när jag var ung, säger Vilhelm Jonsson." :va

Självklart rättfärdigar det inte hur polisen hanterade situationen..

Nä det klart.. Bara för att han är gammal å blind så ska polisen bara låta han köra vidare :rolleyes:

även att karln fes vidare i 40kmh på en 90väg, sammt grovt missa en massa detaljer eller inte insåg att polisen kom efter mm..är fan en skam att han får tillbaks kortet om det är enligt artikeln.

Polisen rapporterade det säkert vidare till länsstyrelsen som i sin tur kan dra in körkortet om farbrorn är olämplig.

Farbrorns doktor är dessutom skyldig att rapportera honom som olämplig till länsstyrelsen.

Farbrorns omgivning kan också göra det.

Problemet är att dom enda som i länsstyrelsens ögon är olämliga att ha körkort är dom som har kört för fort på en öde motorväg.
Om farbrorn inte ser en hel poliskontroll, vad är chansen att han ser en mamma med barnvagn som korsar vägen?

Bara synd att han inte anmäler polis asen stenhårt för övervåld och kränkning. I ett uppmärksammat fall som detta när det faktiskt rör sig om en äldre farbror och polisen själva anmält honom för våldsamt motstånd "måste vara hårt att handskas med en som är över 75".

Snutarna tror ju dom kan göra vad dom vill när dom vill bara för dom ska hjälpa samhället.

Sätt dit dom stenhårt.

Va?:va

Vi kan alltså konstatera följande:
- En äldre man stoppas i en trafikkontroll
- När samma person ombeds blåsa så gasar han istället därifrån
- Under "flykten" tvingas en polis hoppa åt sidan för att inte bli påkörd
- Den äldre mannen stannar inte under jakten

Sitter man inte med facit i hand så är det ju orimligt att anta annat än att mannen i bilen är rattfull och flyktbenägen?

Personligen brukar jag inte ha mycket till övers för snyfthistorier i massmedia.
Likadant denna gång.

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...