Hur fan naiv får man vara?

Later som en hyfsad rimlig forklaring. Nu tycker mamman (?) till en av brudarna att Sveriges stat ska hjalpa flickorna...?

Jamen vad fan, vi köpte ju lös Jackie Arklöv och Annika Östberg från fängelser utomlands, och säkert dussintals små knarksmugglare om året också, varför ska vi inte lösa ut dom här puckona?

Annica Östberg hade väl flyttat från sverige för 30 år sedan men det dög att vara svensk för att slippa straff...

Jag tror inte alls att de var naiva.
Förmodligen räknade de med att åka på lyxsemester betald av kåt libanes som lyckats med småkriminella affärer.
Lite knulla, mycket lyx.
Att de sedan åkte dit var en missräkning.

19åringar är inga småbarn.

Dom har väl sett på TV att tjejer konstant får kreditkort med ziljoner på kontot av sina rika äldre män så dom kan spendera pengar och underhålla sig själva medan mannen är borta och spelar golf... ehmm, jag menar, är på möte och "jobbar" in mer pengar.

killens kreditkort och sin chiwawa i 12.000-kronors handväskan, högklackat på, kort-kort kjol. Lämna 400 kvm lyx-villa och sätta sig i sin alldeless egna (rosa) Audi TT, på med solbrillorna, köra ner till djurbutiken och handla upp 24.000 kr på under en timma åt hunden, sen måste man såklart ta en runda förbi ett lyxigt fik, beställa en onödigt dyr latte, ta en bild på sig själv när man dricker latten med bästa kompisen Veronica så man har något att uppdatera sin blogg med....

Är det inte så det är på TV hela tiden!?.....

Går/Gick något program om svenska personer som satt fängslade utomlands.
En av dessa har lagt sig på minnet, ang. det här med att göra korkade saker.

Mitt minne är ganska malätet men något åt det här hållet:
En tjej hade fått ett erbjudande att ta med en väska till typ Brasilien, för
det skulle hon få nåt i stil med 10.000:-. Självklart åker hon dit i tullen
och får ett flerårigt fängelsestraff och satt nu oh "bölade" i TV om hur synd
det va, vilket misstag hon gjort osv. Programmet förde fram hur dåligt fängelset
va och vilket misär hon genomled.

Sympati från mig? NEJ. Dum & naiv jävla idiot som självmant tagit risken och
åker man till ett land, vilket som helst, som inte är Sverige så är fängelsen inte
ett jävla Spa. OT: Är man så jävla blåst att man tar en sån risk, i ett land som Libanon,
så får man fan skylla sig själv.

Vad blir nästa felsteg från våra korkade svenskor, smuggla en
påse kokain i röven, i tron om att "det kan inte vara så farligt, dooh" till Singapore
och bli avrättad inom 24h från det att nötet klivit av planet.

Dom har väl sett på TV att tjejer konstant får kreditkort med ziljoner på kontot av sina rika äldre män så dom kan spendera pengar och underhålla sig själva medan mannen är borta och spelar golf... ehmm, jag menar, är på möte och "jobbar" in mer pengar.

killens kreditkort och sin chiwawa i 12.000-kronors handväskan, högklackat på, kort-kort kjol. Lämna 400 kvm lyx-villa och sätta sig i sin alldeless egna (rosa) Audi TT, på med solbrillorna, köra ner till djurbutiken och handla upp 24.000 kr på under en timma åt hunden, sen måste man såklart ta en runda förbi ett lyxigt fik, beställa en onödigt dyr latte, ta en bild på sig själv när man dricker latten med bästa kompisen Veronica så man har något att uppdatera sin blogg med....

Är det inte så det är på TV hela tiden!?.....

Låter som du är avundsjuk... Det finns säkert någon rik russintant som kan bjussa på en porsche åt dig. :tungan

Låter som du är avundsjuk... Det finns säkert någon rik russintant som kan bjussa på en porsche åt dig. :tungan

Haha, njaa inte direkt. Sen är man ju inte mer mänsklig att man inte tackar nej till pengar, dubbelmoral, dubbelt så bra?! :näsblod :rolleyes:

Klart det är duktigt snesteg av tjejerna, men jag lägger inte hela ansvaret på dom. Jag kan t.ex. förstå att dom inte kontrollerade vem som äger kortet eller att det inte var stulet osv.
Det bara känns som att är man en 19-årig tjej och lite osäker så visar ju massmedia och några hundra tusen svenska tjejbloggar att livet består ju av att dricka latte, FÅ pengar och köpa kläder.

Både MTV, TV3, Kanal 5, TV4, Hollywood-filmer osv. osv. visar ju den bilden, och tjejerna själva "pressar" varandra genom falska bloggar glorifiera sin vardag.

Sen förstår jag inte riktigt folks tänk i den här tråden, vad är det för fel med att svenska staten ska försöka hjälpa dom? Skulle jag hamna i skiten av valfri anledning på en MC-semester eller whatever så skulle jag uppskatta att svenska staten intresserar sig och gör sitt för att få hem mig helskinnad.
Simpel behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Tror dom fått sin läxa redan inom något dygn efter incidenten.

(fast SH är ju SH, och är något inte svart så är det vitt, det var bättre förr och konsekvens av sina handlingar/tabbar har ingen dött av.... haha)

Jag blir bara förvånad över att man som förälder släpper iväg sin 19-åriga dotter.

Satan i helvete att min dotter på 19 bast skulle få bli bjuden på en resa av nån libanes hon träffat på nätet. Det är ju förfan sjukt

Ja man är myndig men det spelar fanimig ingen roll

Jag blir bara förvånad över att man som förälder släpper iväg sin 19-åriga dotter.

Satan i helvete att min dotter på 19 bast skulle få bli bjuden på en resa av nån libanes hon träffat på nätet. Det är ju förfan sjukt

Ja man är myndig men det spelar fanimig ingen roll

Nadia och hennes mammam Meriam kanske har en annan syn på Libaneser?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman