Hur fan kan man bo...

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Honda CBR954RR-03
på Grönkullagatan eller drottninhög...Bara undrar?Räcker inte sos till eller vad???sicket jävla getto,var där i 1 timme och fick finna mig i 2 polisingripande "för att jag var otrevlig"mot alla nysvenskar.

Fråga Mavve, han bor där.

Kanske inte så lämpligt att inte skriva vad man tycker om "nysvenskar" här.

Last edited:
Har inget mot nysvenskar i stort,polarens hoj utsatt för 2 stöldförsök på mindre än en halvtimme....av olika nötter...och så e dem små 15åriga moppefuckona dessutom kaxiga....

Jag fattar inte heller vad jag gör här.... Detta området tvingar mig att vara kriminell för att behålla mina saker.

Vad hade du gjort mot mina kära mörkhyade nysvenska grannar då?
Polisen är här hela tiden, det är nåt man vänjer sig vid. 15åringarna stjäl handväskor från kärringar och de rånar RIMI titt som tätt.
Hyresvärden känner till vilka som pundar men kan inte slänga ut dem. Slår jag ner min granne åker jag ut :jisses

Vad menar du med att soss inte skulle räcka till? Vad har det med nånting alls att göra?

Henke: Är det inte lämpligt att INTE skriva vad man tycker om turkarna här på forumet?

Mavve skrev:
Henke: Är det inte lämpligt att INTE skriva vad man tycker om turkarna här på forumet?
Tja.. jag kan skriva min tes som någ passar in rätt bra på mavve också :D

Folk/politiker hävdar att man är rasist för att man inte träffat så många invandrare, jag hävdar motsatsen... är uppfostrad till att alla är lika o.s.v.. men efter att ha gått i skolan 1km från Björka(sveriges tredje eller fjärde mest drabbade invandrarsammhällen) ...så vaknade jag!

Har dock många bra polare med invandrar bakrund, men möter man en okänd kille på stan så är man försiktigare om det är en invandrare..

alla är vi lite garderobsrassar :rolleyes:

Egentligen förstår ju inte jag hur man kan bo i Ekeby och avskärma sig från den riktiga världen???
jag förstår inte heller hur man kan bo i Landskrona.
Man bosätter sig inte heller i Åstorp eller Mörarp.

Finns flera områden som är som detta. Planteringen, ättekulla.... ja, även där du bor Henke, på Dalhem. Det är ju inte det fina området precis.
Fredriksdal är ju ett sunkområde med gamla kärringar som gnäller om man går på gräsmattan eller vid fyrverkerigatan där det placerats en hel del nysvenskar.

Jag bor hellre här med gång&cykelavstånd till ALLT! än ute helt åt helvete där jag måste ta bilen så fort jag blir paniksugen på choklad och köra miljoner mil 3 på natten för att hitta nånting som är öppet.
Vaknar jag 3 på natten här med ett obeskrivligt chokladsug så tar jag på mig jacka o skor och traskar till Preem-macken och handlar det jag vill ha.
Lycka till o göra likadant där ute i bushen... Jag hade dött av krupp om jag inte hade kunnat handla vad jag ville när jag ville det.

Sen har man inte hojen på gatan heller. Kör man till någon så ser man till att få den inlåst.

Last edited by a moderator:
kajlyl skrev:
Tja.. jag kan skriva min tes som någ passar in rätt bra på mavve också :D

Tyst!!! :hihi

Du vet hur mitt område har färgat mina ögon! :3freak

Allt jag säger till dig och vad jag kallar mina nysvenska grannar och deras släkt&vänner är alltid sant. mitt personliga tyckande om dem är det du ska tycka med :tungan

Kom hit o fixa min dator o förresten: hälsa kinesjohan :lol

kajlyl skrev:
alla är vi lite garderobsrassar :rolleyes:

Nej, inte jag. Jag har ungåtts och jobbat med människor från alla värdens hörn och kan inte säga att det har någon betydelse eller att någon är bättre än den andra. Håller dock med om att vi är olika. Det hade varit tråkigt annars. :)

Har haft lika stora problem med alla svenskar gällande skadegörelse och stölder. Ser ingen skillnad. Kanske beror på vart man bor?

Mavve skrev:
Finns flera områden som är som detta. Planteringen, ättekulla.... ja, även där du bor Henke, på Dalhem. Det är ju inte det fina området precis.

Har aldrig påstått att Dalhem är ett "fint" område heller.
Men med 100% ärlighet så bor jag hellre här en på Tågaborg tex.
Har en 2:a här på ca 65 kvadrat med uteplats o liten trädgård.
Passar oss alldeles utmärkt, skall dock byta till en 3:a inom kort.

Läser mycket skit om Dalhem men har faktisk aldrig varken sett eller blivit bekant med några olagligheter här..........peppar...peppar......

Henke skrev:
Läser mycket skit om Dalhem men har faktisk aldrig varken sett eller blivit bekant med några olagligheter här..........peppar...peppar......

säg inte för mycket.. du ska se nu när du går ut till hojen nästa gång så är den borta.... :tungan

kajlyl skrev:
men efter att ha gått i skolan 1km från Björka(sveriges tredje eller fjärde mest drabbade invandrarsammhällen) ...så vaknade jag!

Själv så bor man ca 100m från björka och gjort det nu i snart 18 år :7peta

Henke skrev:
Har aldrig påstått att Dalhem är ett "fint" område heller.
Men med 100% ärlighet så bor jag hellre här en på Tågaborg tex.
Har en 2:a här på ca 65 kvadrat med uteplats o liten trädgård.
Passar oss alldeles utmärkt, skall dock byta till en 3:a inom kort.

Snälla låt mig få den tvåan!!!!
Jag vill ha en tvåa med uteplats här runtomkring.
Säg till innan du bytar så jag kan tinga den eller nåt.
E rätt trött på min fyra på tredje våningen.

Du har aldrig sett snuten på ditt eget område? :va
Då känner du inte de jag känner där :tungan

Jag vet var Henke bor och han bor på den "fina" sidan på Dalhem. :)

Jag har själv bott där (uppväxt där typ...) och det är skillnad på Dalhem och Dalhem om man säger så...
Och så går att i generationer. Vissa årtionden kan där vara fin, och så kommer "värstagänget" och stället är osäkert i 5-6 år, sedan har de oxå växt up och så är det lungt ett tag till, tills nästa värstagänget kommer i målbrottet... :rofl

Faktum med är att på de 10 åren som jag bodde där såg jag nästan aldrig Polisen där. Visst såg man dem någon gång, men oftast var det Trafik Polisen som stog och hafade folk innan busshålplatsen där Henke bor...

Dock, så bodde jag där när det var ganska nybygt... (vi var andra familjen i vår lägenhet, nästan alla polare var första hyresgästerna i sina lägenheter!!)
Är kanske HELT annorlunda nu? :va

vi tar in på tok förmycket "nysvenskar" i sverige, vi hinner inte integrera dom i samhället, vi bygger på tok för mycket getton överallt som "nysvenskarna" hamnar i,
men säger man någonting om "nysvenskar" så är man ju rasist, :(
tyvärr så blir det aldrig någon lösning för ingen politiker vågar öppna munnen för då blir han/hon direkt kallad för rasist... suck

Min flickvän har precis flyttat till HBG.
Tror ni att det känns skönt att parkera utanför Melrose på Söder eller?? :huvet :fatta! :gnissla :rofl :3freak :( :Bugar :gnissla
Hyresvärden får helt enkelt acceptera att den står inne i trapphuset !!

Hehe, saknar du delar så titta inte på min hoj... :D

Men på söder parkerar inte jag min pärla. Vågar ju knappt ställa bilen där...

DwD skrev:
vi tar in på tok förmycket "nysvenskar" i sverige, vi hinner inte integrera dom i samhället, vi bygger på tok för mycket getton överallt som "nysvenskarna" hamnar i,
men säger man någonting om "nysvenskar" så är man ju rasist, :(
tyvärr så blir det aldrig någon lösning för ingen politiker vågar öppna munnen för då blir han/hon direkt kallad för rasist... suck

Säga nånting om nysvenskar?? :confused:

Jag säger niggerlovers.

Jim: De ringer polisen om man har hojen i trappan.... det gjorde nyturkarna här i min trapp. Brandrisk o så ju.
Kör dit med taxin istället :)

Mavve skrev:
Egentligen förstår ju inte jag hur man kan bo i Ekeby och avskärma sig från den riktiga världen???
jag förstår inte heller hur man kan bo i Landskrona.
Man bosätter sig inte heller i Åstorp eller Mörarp.

Fredriksdal är ju ett sunkområde med gamla kärringar som gnäller om man går på gräsmattan eller vid fyrverkerigatan där det placerats en hel del nysvenskar.

Jag bor hellre här med gång&cykelavstånd till ALLT! än ute helt åt helvete där jag måste ta bilen så fort jag blir paniksugen på choklad och köra miljoner mil 3 på natten för att hitta nånting som är öppet.
Vaknar jag 3 på natten här med ett obeskrivligt chokladsug så tar jag på mig jacka o skor och traskar till Preem-macken och handlar det jag vill ha.
Lycka till o göra likadant där ute i bushen... Jag hade dött av krupp om jag inte hade kunnat handla vad jag ville när jag ville det.

Sen har man inte hojen på gatan heller. Kör man till någon så ser man till att få den inlåst.

Laröd/Hittarp :yoparty :yoparty :tummenupp

Nyheter
Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”