Hur fan beter sig folk i trafiken? Skärpning!

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Tveksam till att personerna finns här men man vet aldrig. Till er två pajaser som kom flygandes förbi vår gård utanför Helsingborg idag på varsin street-hoj. HUR FAN beter ni er egentligen i trafiken? Jag hann bara med att se den främsta en CB1000R med vit, blå och röd lack. Den andra missade jag men jag hörde er båda och att komma farandes långt, långt norr om 100kmh på en 70 sträcka och även fara förbi morsan ute med två hundar samt efteråt möta en hel familj på cyklar. Hur i helvete tänker man då? Det smattrade som fan också från bägge hojarna. Hur tror ni att hundarnas öron mådde efteråt?
Hur blåst kan man bli att man drar järnet på en raksträcka och sen inte slår av i tid och blåser genom en by i bra över 100 knyck?

Jag brukar försvara hojkollektivet men detta var så urbota jäkla korkat så jag kvider. Inte konstigt att de som utstår sånt här dagligen, försöker få till restriktioner av olika slag för motorcyklister.

Skärpning för helvete!

:censored: :huvet
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Tveksam till att personerna finns här men man vet aldrig. Till er två pajaser som kom flygandes förbi vår gård utanför Helsingborg idag på varsin street-hoj. HUR FAN beter ni er egentligen i trafiken? Jag hann bara med att se den främsta en CB1000R med vit, blå och röd lack. Den andra missade jag men jag hörde er båda och att komma farandes långt, långt norr om 100kmh på en 70 sträcka och även fara förbi morsan ute med två hundar samt efteråt möta en hel familj på cyklar. Hur i helvete tänker man då? Det smattrade som fan också från bägge hojarna. Hur tror ni att hundarnas öron mådde efteråt?
Hur blåst kan man bli att man drar järnet på en raksträcka och sen inte slår av i tid och blåser genom en by i bra över 100 knyck?

Jag brukar försvara hojkollektivet men detta var så urbota jäkla korkat så jag kvider. Inte konstigt att de som utstår sånt här dagligen, försöker få till restriktioner av olika slag för motorcyklister.

Skärpning för helvete!

:censored: :huvet
Kan bara hålla med.
Och sedan så gnäller vi över att polisen får möjlighet att mäta hastigheten på mötande trafik, för det är ju kränkande.
Nä, men som vanligt, några få förstör för kollektivet.
Men bra att höja rösten, och ta upp det, ju fler som pratar om det, desto större är chansen att få in de som inte har greppat detta på "rätt spår".
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Kan bara hålla med.
Och sedan så gnäller vi över att polisen får möjlighet att mäta hastigheten på mötande trafik, för det är ju kränkande.
Nä, men som vanligt, några få förstör för kollektivet.
Men bra att höja rösten, och ta upp det, ju fler som pratar om det, desto större är chansen att få in de som inte har greppat detta på "rätt spår".
Jag brukar inte reagera så här pass men detta var bara för mycket. Vi bor i början av en by och i slutet av en lång raksträcka. En sträcka som allt oftare används till mindre lagliga hastigheter. Jag bryr mig inte om man gasar på lite men man kan ju använda hjärnan och iallafall slå av i tid så man når byn i laglig fart åtminstone. Bara timmen tidigare kom en AMG Merca och han slog inte av alls. Det var nog 150 på den idioten. :kulspruta

Så jäkla tråkigt beteende som några motorcyklister hålls med. Det förstör för oss alla och snart är vi i samma sits som Tyskland med alla deras restriktioner.

Fubar.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
De flesta av oss kör inte så men de märks. Och de förstör för oss alla oavsett om de sitter i sadeln på en gruSHoj, SportHoj eller annan typ av motorcykel. För hastighet är det farligaste vi har enligt Noll Vision. Människans möjlighet att använda hjärnan finns inte med hos Tragikvärket. :(
Jag kör mest själv eller två, max tre hojar. Försöker flyga under radaren och anpassar hastigheten efter förhållandena. Jag håller hastigheten däremot förbi de alltför vanliga fartkamerorna bara för att inte komma in i statistiken.

De flesta däremot använder mobil när de kör. Nolltolerans mot alkohol förstår de flesta men att mobilen är farligare har ännu inte nått fram...
Det går bara inte att släppa mobilen oavsett vad man gör...:huvet
Men håller man bara skyltad hastighet går det ju bra. :huvet

Conclusion: The findings of the current laboratory study suggest that very simple conversations on a mobile phone may not represent a significant driving risk (compared to legally permissible BAC levels), whereas cognitively demanding, hands-free conversation, and particularly texting represent significant risks to driving.
Myter mobiler 1.PNGMyter mobiler 2.PNGMyter mobiler 3.PNGMyter mobiler 4.PNG
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Kan bara hålla med. I år har jag sett 4 st bilar som strax innan jag kommit har kört rakt av vägen på fel sida vägen senast i fredags ett äldre par rakt över vägen rakt ned i ett krondike. Kvinnan hade fibblat med mobilen o som jag fattade hade hon visat mannen som körde mobilen varvid han kör rakt över mötande fällt o rakt ned i krondike.

En månad sedan dog en 18 årig tjej med mobilen i högsta hugg när hon frontade en buss i fel körfält inte ett bromsspår o bussen hade nästan stannat o chauffören såg hela senariot.

2 dagar före detta kommer jag till en hantverkare buss som Kört av på mötande sida o står i diket samma här han skulle bara kolla ett meddelande.

2 veckor före detta en Annan hantverkar buss i diket samma här han erkände att han kollade mobilen.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Kan bara hålla med. I år har jag sett 4 st bilar som strax innan jag kommit har kört rakt av vägen på fel sida vägen senast i fredags ett äldre par rakt över vägen rakt ned i ett krondike. Kvinnan hade fibblat med mobilen o som jag fattade hade hon visat mannen som körde mobilen varvid han kör rakt över mötande fällt o rakt ned i krondike.

En månad sedan dog en 18 årig tjej med mobilen i högsta hugg när hon frontade en buss i fel körfält inte ett bromsspår o bussen hade nästan stannat o chauffören såg hela senariot.

2 dagar före detta kommer jag till en hantverkare buss som Kört av på mötande sida o står i diket samma här han skulle bara kolla ett meddelande.

2 veckor före detta en Annan hantverkar buss i diket samma här han erkände att han kollade mobilen.
Sorgligt men vi kommer inte se någon ändring så länge vi har Noll Vision.
Tänk om de nya polisbilarna kunde mäta om föraren använde mobil eller Gps under körning också, inte bara hastigheten.
 

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
De flesta av oss kör inte så men de märks. Och de förstör för oss alla oavsett om de sitter i sadeln på en gruSHoj, SportHoj eller annan typ av motorcykel. För hastighet är det farligaste vi har enligt Noll Vision. Människans möjlighet att använda hjärnan finns inte med hos Tragikvärket. :(
Jag kör mest själv eller två, max tre hojar. Försöker flyga under radaren och anpassar hastigheten efter förhållandena. Jag håller hastigheten däremot förbi de alltför vanliga fartkamerorna bara för att inte komma in i statistiken.

De flesta däremot använder mobil när de kör. Nolltolerans mot alkohol förstår de flesta men att mobilen är farligare har ännu inte nått fram...
Det går bara inte att släppa mobilen oavsett vad man gör...:huvet
Men håller man bara skyltad hastighet går det ju bra. :huvet

Conclusion: The findings of the current laboratory study suggest that very simple conversations on a mobile phone may not represent a significant driving risk (compared to legally permissible BAC levels), whereas cognitively demanding, hands-free conversation, and particularly texting represent significant risks to driving.
View attachment 472877View attachment 472878View attachment 472879View attachment 472880
Kan bara hålla med, jag kör på samma sätt.
Ha roligt ibland, men kör förnuftigt i samband med möte, skymd sikt, och tänk på att man är en ambassadör för motorcyklisterna.
Ju mer idioti i beteendet desto mer ökar intresset från omgivningen att stävja möjligheterna för oss alla.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Times change men jag är gammal och grinig. Detta forum startades som Swedies förlängning av forumet för de "mytomspunna" Potatoes MC som lockade långt fler än de aktiva som ville se de senaste klippen på wheelies, burnouts, nakenwheelies (progressiv Bromance för naket redan 2001) etc. Sporthoj växte och klippen och skrytet om bombrepor kom från hela Sverige. Vi sågs på fester och skröt om snutjag och close calls. Rekord slogs på Bulten, Swedie representerade Sverige i Judgment Day (googla). Ghostrider-filmer gjorde Patrik rik o.s.v.

Japp, det hände olyckor och allt var inte alltid rumsrent, det finns tyvärr en minneslund av en anledning o.s.v. Det man däremot inte såg på Sporthoj var kampanjerna som "kör lagligt vid fartkameror", "sluta bullra", "Kör aldrig för fort" etc. Times change och många av oss som var 20 då leker kanske lite mer moget idag, men någon nedre gräns får vi väl ändå ha. Det finns allt från familjeliv till den lokala FB-gruppen (som redan har fullt upp med att påpeka att den finns ungdomar som kör moped på bakhjulet eller att det finns EPA-traktorer med hög musik) man kan klaga i. Om man är medlem här för att mest håna hela syftet med siten kanske det är dags att lämna in medlemskortet. Själv blir jag fortfarande glad när jag hör en hård acceleration och wheelies på landsvägen ut ur "byn"där jag bor.

*ja, även jag ser idioter som jag reagerar på. Dock ligger min nivå något högre än "smattrande slip-on"*
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Times change men jag är gammal och grinig. Detta forum startades som Swedies förlängning av forumet för de "mytomspunna" Potatoes MC som lockade långt fler än de aktiva som ville se de senaste klippen på wheelies, burnouts, nakenwheelies (progressiv Bromance för naket redan 2001) etc. Sporthoj växte och klippen och skrytet om bombrepor kom från hela Sverige. Vi sågs på fester och skröt om snutjag och close calls. Rekord slogs på Bulten, Swedie representerade Sverige i Judgment Day (googla). Ghostrider-filmer gjorde Patrik rik o.s.v.

Japp, det hände olyckor och allt var inte alltid rumsrent, det finns tyvärr en minneslund av en anledning o.s.v. Det man däremot inte såg på Sporthoj var kampanjerna som "kör lagligt vid fartkameror", "sluta bullra", "Kör aldrig för fort" etc. Times change och många av oss som var 20 då leker kanske lite mer moget idag, men någon nedre gräns får vi väl ändå ha. Det finns allt från familjeliv till den lokala FB-gruppen (som redan har fullt upp med att påpeka att den finns ungdomar som kör moped på bakhjulet eller att det finns EPA-traktorer med hög musik) man kan klaga i. Om man är medlem här för att mest håna hela syftet med siten kanske det är dags att lämna in medlemskortet. Själv blir jag fortfarande glad när jag hör en hård acceleration och wheelies på landsvägen ut ur "byn"där jag bor.

*ja, även jag ser idioter som jag reagerar på. Dock ligger min nivå något högre än "smattrande slip-on"*
Tycker att du har en stor poäng i att det finns en balansgång.
Men den dagen man klipper en oskydig människa, då har gränsen passerats, och vägen dit med "close calls" har ibland varit kantat med någon slags romatik och skratt i någon klubblokal eller källare.
Rekordet på favoritsräckan har skett med små marginaler (naturligvis) och kanske på beostnad av andra människors uppmärksamhet och reaktionsförmåga, och din egna (självklart).
Jag vet inte om det är en utveckling av trafikbeteende, eller en avvveckling, men oavsett hur sällan det händer att någon oskydlig blir drabbad så är det en för mycket tycker jag.
Så länge som man själv förgås är det ju mer okej.
Blir ju också själv varm i hjärtat när jag ser en undom bakhjulsåka på moped, eller när jag hör däcken brännas i fjärran hos "min granne", den gamla nedlagda flygbasen.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Måste skriva gällande mobiltelefoner, jag blir så FÖRBANNAD på dessa jävla telefoner. När jag sitter på min tenere 700 så sitter jag högt och ser mötande förare genom rutan. Så vidrigt många gånger kör förarna snabbt/genar i min fil samt sitter och glor på telefonen. Inte snackar i den utan tittar på skärmen ner mot telefonen de har i handen.

Detta kommer blir ett otroligt stort problem för framtida trafikanter. Jävla puckon som sitter och jiddrar. Den nya generationen som inte haft något annat än facebook/insta/tiktok var 5:e sekund tror jag kommer orsaka många dödsfall där telefonen är bidragande.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Jag kör enligt principen att jag vill kunna njuta av körningen samtidigt som jag aldrig vill ha någon incident där jag kände att ”shit, det där hade kunnat sluta illa” eller att jag gjorde någon förbannad.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Times change men jag är gammal och grinig. Detta forum startades som Swedies förlängning av forumet för de "mytomspunna" Potatoes MC som lockade långt fler än de aktiva som ville se de senaste klippen på wheelies, burnouts, nakenwheelies (progressiv Bromance för naket redan 2001) etc. Sporthoj växte och klippen och skrytet om bombrepor kom från hela Sverige. Vi sågs på fester och skröt om snutjag och close calls. Rekord slogs på Bulten, Swedie representerade Sverige i Judgment Day (googla). Ghostrider-filmer gjorde Patrik rik o.s.v.

Japp, det hände olyckor och allt var inte alltid rumsrent, det finns tyvärr en minneslund av en anledning o.s.v. Det man däremot inte såg på Sporthoj var kampanjerna som "kör lagligt vid fartkameror", "sluta bullra", "Kör aldrig för fort" etc. Times change och många av oss som var 20 då leker kanske lite mer moget idag, men någon nedre gräns får vi väl ändå ha. Det finns allt från familjeliv till den lokala FB-gruppen (som redan har fullt upp med att påpeka att den finns ungdomar som kör moped på bakhjulet eller att det finns EPA-traktorer med hög musik) man kan klaga i. Om man är medlem här för att mest håna hela syftet med siten kanske det är dags att lämna in medlemskortet. Själv blir jag fortfarande glad när jag hör en hård acceleration och wheelies på landsvägen ut ur "byn"där jag bor.

*ja, även jag ser idioter som jag reagerar på. Dock ligger min nivå något högre än "smattrande slip-on"*

Om du hade läsförståelse så hade du förstått av min första mening att jag hoppades (med lite tur) att personerna jag sökte, befann sig på detta forum. Varför ska jag skriva på familjeliv eller facebook när största sannolikhet att träffa rätt är här inne? Sveriges största MC-forum?

Detta var inte heller "ut ur byn" utan IN I BYN! Fattar du skillnaden eller ska jag rita en bild? Våra hundar tog det inte heller så där bra men visst din "nivå" ligger kanske något högre än så... Hoppas du inte är fullt lika likgiltig när det kommer till dina egna djur. För att jämföra så ta en smällare, lägg den i en kastrull och stoppa in örat när du smäller skiten. Så är det för en hund.

Håna syftet med forumet? Hoppas du skämtar men har svårt att tro annat än att du menar allvar. Ibland är det att föredra om man tänker igenom sitt inlägg innan man tycker "skicka svar".

"Gammal och grinig" Ja du fick en sak rätt i ditt inlägg i alla fall.

:brinnerup:jisses
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Om du hade läsförståelse så hade du förstått av min första mening att jag hoppades (med lite tur) att personerna jag sökte, befann sig på detta forum. Varför ska jag skriva på familjeliv eller facebook när största sannolikhet att träffa rätt är här inne? Sveriges största MC-forum?

Detta var inte heller "ut ur byn" utan IN I BYN! Fattar du skillnaden eller ska jag rita en bild? Våra hundar tog det inte heller så där bra men visst din "nivå" ligger kanske något högre än så... Hoppas du inte är fullt lika likgiltig när det kommer till dina egna djur. För att jämföra så ta en smällare, lägg den i en kastrull och stoppa in örat när du smäller skiten. Så är det för en hund.

Håna syftet med forumet? Hoppas du skämtar men har svårt att tro annat än att du menar allvar. Ibland är det att föredra om man tänker igenom sitt inlägg innan man tycker "skicka svar".

"Gammal och grinig" Ja du fick en sak rätt i ditt inlägg i alla fall.

:brinnerup:jisses
Q.E.D
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag kör nästan alltid över tillåten hastighet me både bil å mc där det går... Men har 3 heliga saker.... 30 stäcka som oftast är utanför skola eller dagis.. Stop skylt å kör aldrig mot rött..
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Tiderna förändras onekligen. Vi talar om Helsingborg, en stad där man sätter upp farthinder säsongsvis längst huvudgatan och strandpromenaden. Bilar med smattrande avgassystem från fabrik eller eftermonterat framförda av människor med stort ego och avsaknad av konsekvenstänkande.

Idag bevittnade jag en olycka på nämnda strandväg. Många promenerade i det fin vädret och det var tät trafik och hastighetsgränsen är satt till 40 km/h och vägen har ett antal farthinder. Föraren till en svart Mercedes hade det dåliga omdömet att göra några omdömeslösa omkörningar när hon krockade med en vänstersvängande bil och hamnade uppe på trottoaren där det bara var tur att ingen gångtrafikant träffades.

Det går inte en dag utan att man bevittnar den här typen av omkörningar. Tyvärr arbetar trafikpolisen bara vardagar mellan normala arbetstider så om de mot förmodan har en kontroll är det inte rätt klientel som åker fast. Det är nästan så att man hade haft lust att ta jobb som trafikpolis en period och sätta dit ett relativt fåtal bilar och dess förare. Istället förstör man trafikmiljöer för alla andra som är skötsamma.

Har även noterat ett antal mc-förare som inte heller borde ha körkort om de nu ens har det. Numera är bilisterna minst lika hänsynslösa om inte värre. De framför två ton tunga bilar med motoreffekt som man bara fantiserade om för 20 år sedan.

Polisen borde få konfiskera dem och sälja dem och låta ägarna sitta kvar med finansieringslånen.

Läste att man i Danmark konfiskerade en Lamborghini som framfördes i dubbel hastighet. En norrman på genomresa hem till Norge efter att ha köpt bilen i Tyskland.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Istället förstör man trafikmiljöer för alla andra som är skötsamma.
Samma sak i Gävle, dom har verkligen gödslat med farthinder överallt, tom i rondeller :huvet Dom älskar dessutom att bygga upp enfiliga chikaner med blomkrukor/refuger på alla möjliga ställen. Dom har även stängt av ena väghalvan, i kurvor, på en del ställen, för att folk ska bli osäkra och sänka hastigheten :dummer Det är också ett förvirrande myller av olika hastighetsgränser, utan någon som helst logik.

Det som är ännu mer skrämmande är dock insändarna i tidningen, som ondgör sig över att det finns raksträckor UTAN farthinder, och ser det som ett hot mot både dom personligen och mänskligheten i stort.
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Har inte kört i Sverige på 10 år men då vi var ute och körde i höga hastigheter, wheelies osv var att det var en solklar regel att på 30 och 50 vägar skulle hastigheten hållas. Respektera djur så som hästar osv med tanke på buller.
Skulle det "bombas" var det på vägar med ingen bebyggelse. Var där något hus eller flera saktade man in..
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Tiderna förändras onekligen. Vi talar om Helsingborg, en stad där man sätter upp farthinder säsongsvis längst huvudgatan och strandpromenaden. Bilar med smattrande avgassystem från fabrik eller eftermonterat framförda av människor med stort ego och avsaknad av konsekvenstänkande.

Idag bevittnade jag en olycka på nämnda strandväg. Många promenerade i det fin vädret och det var tät trafik och hastighetsgränsen är satt till 40 km/h och vägen har ett antal farthinder. Föraren till en svart Mercedes hade det dåliga omdömet att göra några omdömeslösa omkörningar när hon krockade med en vänstersvängande bil och hamnade uppe på trottoaren där det bara var tur att ingen gångtrafikant träffades.

Det går inte en dag utan att man bevittnar den här typen av omkörningar. Tyvärr arbetar trafikpolisen bara vardagar mellan normala arbetstider så om de mot förmodan har en kontroll är det inte rätt klientel som åker fast. Det är nästan så att man hade haft lust att ta jobb som trafikpolis en period och sätta dit ett relativt fåtal bilar och dess förare. Istället förstör man trafikmiljöer för alla andra som är skötsamma.

Har även noterat ett antal mc-förare som inte heller borde ha körkort om de nu ens har det. Numera är bilisterna minst lika hänsynslösa om inte värre. De framför två ton tunga bilar med motoreffekt som man bara fantiserade om för 20 år sedan.

Polisen borde få konfiskera dem och sälja dem och låta ägarna sitta kvar med finansieringslånen.

Läste att man i Danmark konfiskerade en Lamborghini som framfördes i dubbel hastighet. En norrman på genomresa hem till Norge efter att ha köpt bilen i Tyskland.

Surt. På ett sätt.
Men, han slapp momsa och tulla in den i sitt hemland.

Ett litet plus där...
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Samma sak i Gävle, dom har verkligen gödslat med farthinder överallt, tom i rondeller :huvet Dom älskar dessutom att bygga upp enfiliga chikaner med blomkrukor/refuger på alla möjliga ställen. Dom har även stängt av ena väghalvan, i kurvor, på en del ställen, för att folk ska bli osäkra och sänka hastigheten :dummer Det är också ett förvirrande myller av olika hastighetsgränser, utan någon som helst logik.

Hur sjutton har svennebananrepubliken lyckats hamna så snett…?

Vi är så överdrivet skräckslagna över hastigheten som enskild faktor…att vi introducerar hastighetssänkande hinder som själva blir trafikfaror…Låt mig gissa - om någon vinglar till från stillastående och skadas av ett sådant hinder så kommer etablissemanget unisont att skylla på hastigheten…?

Det finns redan en annan tråd som ondgör sig över Trafikverket, Maria Krafffft och dennes uppenbara avsaknad av kompetens. Men återigen - det kanske är dags att se andra saker än själva hastigheten…?

Läser man inläggen i denna tråd så kommer ju en mängd olyckor att undvikas med telefonstörning, nedsläckning av infotainmentsystem så fort bilen rullar eller genom att höja körkortsåldern till typ 40 år för adrenalinstinna ortenstekare…?

Angående de grabbar som bombar med hoj längs rakan genom byn - kanske dags för några i grannskapet att ta ut dem på en RIKTIG bombarrepa…? En erfarenhet jag har som inte felat vare sig i norra Sverige eller Mälardalen är att de som knappt håller styrfart längs den kurviga, ödsliga vägen ALLTID är de som sedan måste utmärka sig och visa sin manlighet genom byn. Att ta dem åt sidan vid ett lämpligt valt tillfälle för att påpeka deras brister brukar fungera över förväntan…
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Times change men jag är gammal och grinig. Detta forum startades som Swedies förlängning av forumet för de "mytomspunna" Potatoes MC som lockade långt fler än de aktiva som ville se de senaste klippen på wheelies, burnouts, nakenwheelies (progressiv Bromance för naket redan 2001) etc. Sporthoj växte och klippen och skrytet om bombrepor kom från hela Sverige. Vi sågs på fester och skröt om snutjag och close calls. Rekord slogs på Bulten, Swedie representerade Sverige i Judgment Day (googla). Ghostrider-filmer gjorde Patrik rik o.s.v.

Japp, det hände olyckor och allt var inte alltid rumsrent, det finns tyvärr en minneslund av en anledning o.s.v. Det man däremot inte såg på Sporthoj var kampanjerna som "kör lagligt vid fartkameror", "sluta bullra", "Kör aldrig för fort" etc. Times change och många av oss som var 20 då leker kanske lite mer moget idag, men någon nedre gräns får vi väl ändå ha. Det finns allt från familjeliv till den lokala FB-gruppen (som redan har fullt upp med att påpeka att den finns ungdomar som kör moped på bakhjulet eller att det finns EPA-traktorer med hög musik) man kan klaga i. Om man är medlem här för att mest håna hela syftet med siten kanske det är dags att lämna in medlemskortet. Själv blir jag fortfarande glad när jag hör en hård acceleration och wheelies på landsvägen ut ur "byn"där jag bor.

*ja, även jag ser idioter som jag reagerar på. Dock ligger min nivå något högre än "smattrande slip-on"*

ja, kan hålla med om mycket. Men, den sorgliga sanningen är nog att om man en så här tråd vill försöka nå fram till de här ”buskörarna” så är man nog på fel ställe numera. Ett forum som Gubbhoj.com (som det ju blivit) lockar inga unga människor längre, de lär hänga på. Finns inte mycket kvar av den ursprungliga attityden på forumet längre.
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top