Hur f...n tänkte ni då?

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Nu är det helt kortslutning i skallen:confused: . Jag är nu enbart millimetrar från att få sålt min kära Yamaha:( , precis lika nära köp av min länge efterlängtade R6:tummenupp . Men så vill tydligen världen något annat. Varför uppfann någon stålle motarder:va .
Nu är man duktigt kluven! Skall man lämna plastraket träsket och satsa på ett djupdyk i motardträsket. Eller skall man stanna kvar och köpa sin R6.

Så det jag vill med denna tråd (som säkert är den 100:de här på SH) är hur tänkte ni när ni bytte till motard.

Så fram med alla fördomar, all fakta och även känslor. Hur skall jag göra???????:huvet

Motard var ju faktiskt skitakul när jag testade. Men räcker det för den ultimata mc upplevelsen?

Thunder skrev:
2607173 Nu är det helt kortslutning i skallen:confused: . Jag är nu enbart millimetrar från att få sålt min kära Yamaha:( , precis lika nära köp av min länge efterlängtade R6:tummenupp . Men så vill tydligen världen något annat. Varför uppfann någon stålle motarder:va .
Nu är man duktigt kluven! Skall man lämna plastraket träsket och satsa på ett djupdyk i motardträsket. Eller skall man stanna kvar och köpa sin R6.

Så det jag vill med denna tråd (som säkert är den 100:de här på SH) är hur tänkte ni när ni bytte till motard.

Så fram med alla fördomar, all fakta och även känslor. Hur skall jag göra???????:huvet

Motard var ju faktiskt skitakul när jag testade. Men räcker det för den
ultimata mc upplevelsen?

Behåll den du har och köp en motard! Optimala ju!
Min husa kostar mig 943kr helfösäkring-helår! :yoparty Så ställer du på sporthojen när du känner för lite touring/snabbåka..

wheelie82 skrev:
2607195 Behåll den du har och köp en motard! Optimala ju!
Min husa kostar mig 943kr helfösäkring-helår! :yoparty Så ställer du på sporthojen när du känner för lite touring/snabbåka..

Tyvärr finns inte det alternativet när man har barn, hus, bilar och allt annat som skall till Det är tyvärr bara en som gäller :mad:

Jag lånade en och kvaddade den ,så det var ett enkelt val :D

Nä skämt åsido,jag hade tröttnat på att köra fort och ville leka istället,en 230 kg sporthoj är inte gjord för lek,dessutom går det för fort för att leka enl min mening.

Sen när man väl hade fått klämm på motardåkandet(vilket skiljer sig ganska markant ifrån att köra sporthoj) så undrade man varför man kört sporthoj överhuvudtaget,motard är smidigt,lätt och lekvänligt och så lever man längre då det inte går så förbannat fort överallt.

Sen spelar ju iofs försäkring,reservdelar och att dom är lättmeckade in i det hela.

Vad man bör tänka över är ju hur man använder sin hoj,jag körde till och ifrån jobbet och lite småturer på ca 20 mil då funkar en motard,skall man ner i europa så kan det bli lite tradigt.

Du får komma och provköra min om du vill ha hjälp att bli knuffad över kanten till motardträsket.

Långa farbron skrev:
2607303 Jag lånade en och kvaddade den ,så det var ett enkelt val :D

Nä skämt åsido,jag hade tröttnat på att köra fort och ville leka istället,en 230 kg sporthoj är inte gjord för lek,dessutom går det för fort för att leka enl min mening.

Sen när man väl hade fått klämm på motardåkandet(vilket skiljer sig ganska markant ifrån att köra sporthoj) så undrade man varför man kört sporthoj överhuvudtaget,motard är smidigt,lätt och lekvänligt och så lever man längre då det inte går så förbannat fort överallt.

Sen spelar ju iofs försäkring,reservdelar och att dom är lättmeckade in i det hela.

Vad man bör tänka över är ju hur man använder sin hoj,jag körde till och ifrån jobbet och lite småturer på ca 20 mil då funkar en motard,skall man ner i europa så kan det bli lite tradigt.

Du får komma och provköra min om du vill ha hjälp att bli knuffad över kanten till motardträsket.
Jo det är ju just det där med farten som är en den stora saken. Man börjar ju bli lite äldre och har ju barnen att tänka på, men å andra sidan kan man köra fort på bana om man vill. Sedan har jag kollat lite på hur mycket jag kör. Lite till jobbet ibland men sedan är det mest lek. Och då är motarden roligare. Min tanke är 625 för att kunna sätta på lite crossdäck och kanske lite isdäck. Jag kan nog behöva lite hjälp över till det andra träsket så jag tar gärna möjligheten att känna på lite olika modeller innan beslut fattas.

Thunder skrev:
2607325 Jo det är ju just det där med farten som är en den stora saken. Man börjar ju bli lite äldre och har ju barnen att tänka på, men å andra sidan kan man köra fort på bana om man vill. Sedan har jag kollat lite på hur mycket jag kör. Lite till jobbet ibland men sedan är det mest lek. Och då är motarden roligare. Min tanke är 625 för att kunna sätta på lite crossdäck och kanske lite isdäck. Jag kan nog behöva lite hjälp över till det andra träsket så jag tar gärna möjligheten att känna på lite olika modeller innan beslut fattas.

660 är påställd och försäkrad och står i garaget och väntar på dig när det passar.

Långa farbron skrev:
2607303 Nä skämt åsido,jag hade tröttnat på att köra fort och ville leka istället,en 230 kg sporthoj är inte gjord för lek,dessutom går det för fort för att leka enl min mening.

Där gav du mig en ganska god utläggning.
Jag själv är otrevligt förtjust i just grejen att kunna åka långt, och går det fort ibland är det en del av njutningen.
Har ej hunnit åka ner i europa än, men när jag varit där så ska jag nog börja fundera på vad jag vill ha ut av mitt hojåkande.
Jag är ju som bekant väldigt förtjust i att åka i skogen med...

Har haft båda och tycker att Sporthoj är det som ger mest....den kan man ju faktiskt åka lite längre och det är roligare iaf i mitt tycker men jag är väl kanske Partisk efter som jag bara kör bana numera lite kluvet visst:rolleyes:

men tycker det snart är dax att GBG delen får sin egna underforum för retarder

Thunder skrev:
2607357 :tummenupp Jag kommer höra av mig :) :pannkyss

Jjag kör husaberg och är mkt nöjd med den.... och kan även säga att den räcker inte riktigt till.
men skulle alldrig kunna byta bort den!!

Jag saknar att kunna åka lite längre och pendla till jobbet.
så jag införskaffar en sporthojj också till nästa sesong

Robertzon skrev:
2607680
så jag införskaffar en sporthojj också till nästa sesong

Undra hur de kommer sluta?!:D :D :D :pannkyss

Thunder skrev:
2607173 Nu är det helt kortslutning i skallen:confused: . Jag är nu enbart millimetrar från att få sålt min kära Yamaha:( , precis lika nära köp av min länge efterlängtade R6:tummenupp . Men så vill tydligen världen något annat. Varför uppfann någon stålle motarder:va .

Motard var ju faktiskt skitakul när jag testade. Men räcker det för den ultimata mc upplevelsen?

:D :D man skall inte lysna för mycket på ki! där har du varför du är så kluven. iof är det självklart en motard du skall ha!:tummenupp

Last edited:
Mögel skrev:
2608056 Man ska ha en motard och en sporthoj såklart. :mattias

Instämmer helt... nu är man på jakt efter en supermotard också... :tummenupp :D

doro skrev:
2608013 Undra hur de kommer sluta?!:D :D :D :pannkyss

:D :D man skall inte lysna för mycket på ki! där har du varför du är så kluven. iof är det självklart en motard du skall ha!:tummenupp

hehe.. det är väl självklart han ska ha en motard...... Vi har ju mkt roligare eller hur.... tom plastraketerna vill ju åka med oss...:tungan :tummenupp

Thunder: Hoppas du får den såld idag........ då blir vi två motarder på Falken...........:D

Last edited:
Långa farbron skrev:
2607343 660 är påställd och försäkrad och står i garaget och väntar på dig när det passar.

Min Husa står till förfogande med så du kan få testa lite RIKTIG motard :cool:

annars så va Långa farbrorns inlägg väldigt bra...
ja bytte fastja va kluven, kändes tomt ibörjan men idag ångrar ja det inte.
kan sakna farten ibland men allt bus man har för sig i satan väger upp det å massa till så.
kommer troligen att köpa en R1a till sommaren igen så man har ifall man blir sugen.

Finns ju som sagt lite för å nackdelar....
smidiga
billiga delar
billig försäkring
roliga
osv...

några nackdelar...
åker inga längre sträckor raktfram
sen vet ja inte om de fanns fler :D
skulle va de där me leket i stan då som gärna kallar till sig länsman...
"men då drar man dom bara :hihi :rofl "

kesokungen skrev:
2608184
skulle va de där me leket i stan då som gärna kallar till sig länsman...
"men då drar man dom bara :hihi :rofl "

eller så bröstar man upp sig och mäter sina krafter mot ett stålräcke!:D :D :pannkyss

doro skrev:
2608794 eller så bröstar man upp sig och mäter sina krafter mot ett stålräcke!:D :D :pannkyss

Lite OT, men ändå i krokarna.

Har själv lurat på om jag ska skaffa en motard till nästa säsong.
Om man vill ha en billig att köpa och försäkra som inte kräver mek var 10e mil. Vilken motard ska man köpa då?

Jag pratar inte om att köra bana eller något sådant utan en lek hoj. Ha att wheela hela dagen lång med, att stutsa upp och ner för lite trappor etc.

Blir det inte motard så blir det eventuellt en SF istället att ha som lekhoj.

Macaper skrev:
2609713 Lite OT, men ändå i krokarna.

Om man vill ha en billig att köpa och försäkra som inte kräver mek var 10e mil. Vilken motard ska man köpa då?

Jag pratar inte om att köra bana eller något sådant utan en lek hoj. Ha att wheela hela dagen lång med, att stutsa upp och ner för lite trappor etc.

Superbike har en billig KTM 640 04:a. Hälsa från mig så får du bra pris...

Men 625 och 660 e oxå alterantiv. Sedan har du jy yamma och honda, men med mkt mindre hk och väger mer.

Macaper skrev:
2609713 Lite OT, men ändå i krokarna.

Då köper man min 640:hihi :hihi eller så gör du som alla andra på detta forumet kommer vilja och köper en 660:tungan

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8