Hur f*n tänker folk ibland i trafiken?

Det är en sak jag aldrig fattat, dom får inte betalt per km här utan tiden?
Så varför stressar vissa så mycket? :va

Dom har antagligen en tid att passa där det ska lämnas varor.
Sen måste man ta hänsyn till körtiderna så då kan det bli stressig.
Är ju inte så roligt att behöva ta dygnsvila 2 mil hemifrån eller köra ändå och riskera grova böter.

Är ju inte så roligt att behöva ta dygnsvila 2 mil hemifrån eller köra ändå och riskera grova böter.
Folk fattar fortfarande inte det där, man får förklara det
varje dag nästan..
'-Om jag inte tar rast i tid får jag böter!' Och varje gång man förklarar
det inser man att dom varken bryr sig eller lyssnar.
Dom är bara intresserade av varför deras jävla korvar är 45 minuter
försenade mot den egentliga tiden som planerats (av en slipsnisse
som ALDRIG suttit i en lastbil och som verkar tro att varorna teleporteras fram).

Vet chaufförer som fått böter en månad retroaktivt för missade
raster med 5-10 minuter, en vackert litet inbetalningkort på 10.000tals kronor!!
Fatta det ni som sitter på kontor och kan flexa, eller står på ett verkstadsgolv
och kan jobba in rasten för att komma till systemet lite tidigare och
slippa värsta köerna på fredan..
VI får böter och jagas av vår EGEN polisstyrka om vi gör sånt!!

Hur vore det om det infördes en lag och egen polis för bankmän?
'Du får inte ta en kortare rast än 15 minuter efter 3 låneansökningar,
och infaller detta under den förra 24 timmarsperioden så måste den
vara minst 7 meter från företaget för du får inte räkna rast på arbetsplatsen..'

Tyvär gör ju bara polisen som dom blivit tillsagda..
(dum gör som dum säger..)
Nej, lite fler bönder som i frankrike och belgien tack.. sprida skit på
regeringskansliet vore fan en fet syn om något!!

Vanlig tippbil?
Slappgöra! Kört grusbil i flera år innan jag halkade in på
livsmedel..

Jag tycker det är kul att prova på nya yrken.
Får se hur det slutar.

Om jag hakar på det jobbet så har jag i alla fall jobb fram till Lucia.
Det jag kör nu blir det osäkert med hur det blir efter 1 April.

Idag skedde det igen:
Kommer in i en rondell utan flera filer, jag har inga hinder och åker rätt in i den i ganska låg fart, gissningsvis 20km/h. Från höger kommer en lastbil men jag är övertygad om att han ska stanna då han har sett mig från långt håll och dessutom står nästintill stilla.
MEN INTE DÅ!!!! :mad:

Idioten kör ut framför min bil varpå jag stannar såpass nära så att jag hoppas på att han skulle slita bort min front men den klarade sig precis när släpet vek in. Jag tutar givetvis som en galning.
Jag skulle nu egentligen till mitt garage som ligger rakt fram men istället så måste jag nu följa efter en lastbilschaffis... Åker efter, väntar tills han kommer upp i hastighet, åker upp jämsides med honom för att få ögonkontakt men hytten var för högt upp. Åker istället in precis framför honom och tvärnitar för att han ska få ner farten. Det lyckades.
Nu tappade han farten och när han försökte köra om mig så lade jag mig istället mitt i vägen för att spärra honom. Bilisterna bakom vet inte vad osm sker men vågar uppenbarligen inte köra om då de undrar vad det är för jävla idiot som vinglar över hela vägen längre fram :gnissla
Nu fanns två alternativ: Antingen få honom att stanna helt och ta konsekvenserna. Jag var bra sugen på att dra upp kniven (snickarbyxor) och skära sönder ett framdäck för honom. Men sen så tog den smartare delen av mig (jepp, det finns faktiskt en sån hos mig) och jag vevade bara ner rutan och pekade finger åt honom istället och vände och åkte tillbaka mot mitt garage. Om han blinkade för att be om ursäkt eller för att be mig dra åt helvete vet jag inte :(

Edit/ Jag säger fortfarande inte att ALLA lastbilschaffisar är idioter :mattias

bla bla.... Jag var bra sugen på att dra upp kniven (snickarbyxor) och skära sönder ett framdäck för honom.

Edit/ Jag säger fortfarande inte att ALLA lastbilschaffisar är idioter :mattias

Japp
Sätt du kniven i framdäcket så behöver du inte oroa dig för lastbilar på ett tag :D:tummenupp
Det är ca 10kg tryck fram så det blir en fin smäll:yoparty

Last edited:
Jag har ev fått ett erbjudande att börja köra anläggningsbil istället.
Vore riktigt skoj att prova på detta.
Någon som har erfarenhet utav det yrket?

Jag har bara kört "extra" vid behov.
Men jag tycker att det är skoj att köra grus.
Träffar vetigare folk än vid vanlig godstrafik.
sedan gillar jag ju när det är lite svårkört och trångt..

Idag skedde det igen: bla bla

Nog för att det var dumt gjort, men du betedde ju dig som en dåre på amfetamin, nyligen utsläppt från psyket. Hade jag suttit i lastbilen hade jag nog bara skrattat åt en bilist som följer efter och försöker stoppa mig, faktiskt. Men visst, han gjorde fel. Men gav det dig något att bli så in i helvetes arg, och följa efter honom och ha dig, i stället för att låta det bero och köra vidare till ditt garage? Mådde du bättre efteråt?

Du verkar vara en mycket, mycket tråkig människa.

Last edited:
Nog för att det var dumt gjort, men du betedde ju dig som en dåre på amfetamin, nyligen utsläppt från psyket. Hade jag suttit i lastbilen hade jag nog bara skrattat åt en bilist som följer efter och försöker stoppa mig, faktiskt. Men visst, han gjorde fel. Men gav det dig något att bli så in i helvetes arg, och följa efter honom och ha dig, i stället för att låta det bero och köra vidare till ditt garage? Mådde du bättre efteråt?

Först och främst så är det inte alls svårt att få stopp på en lastbil, de har bromsar.
För det andra så har jag kanske en smått narcissistisk personlighetsstörning som gör att jag måste lära alla andra i trafiken att deras liv kretsar kring mig och de ska respektera mig, du har inte tänkt på det? Isåfall sitter du och trackar ner på en med personlighetsstörning och det är fan inte ok, det är ungefär som att mobba en cp-skadad unge :mad:

Eller så kanske det var så att jag tyckte att han förtjänade det helt enkelt och att jag ibland har lite för kort stubin.
Och nej, jag mådde inte så mycket bättre efteråt då jag slets mellan tankarna på att jag var för feg som inte slet ut fanskapet för att ställa mig och pissa på honom samtidigt som jag tyckte att jag var duktig som höll mig lugn i detta läget.

Inget amfetamin inblandat, jag tycker att jag blir så lugn av dessa piller :ritalinunge

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra