Hur f*n kan det kosta så mycket?

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Häromdan märkte jag att min kopplingsvire är totalt sönderfuckad. Går inte att koppla för den har "rivigt" upp sig dvs hojen är okörbar. Go och glad ringde jag och frågade hur mycket en ny kostade. 415:- för en jävla vire? Sen tillkommer 98:- för justerskruven som också är kass. Nu är hojen okörbar och jag får inga pengar förrens den 25 (är ruggigt fattig just nu).

Sista månaden på säsongen känns det som och hojen står i garaget okörbar, surt! :(

Men eftersom du har Suzuki så komemr du inte att få hem grejerna förrän den 25 så det löser sig ändå. :crash

McB skrev:
Välkommen till vuxenvärlden. :hej

Jag vill inte va vuxen! :4skrika

Goodstuff: Nej, det är säkert sant. Med den suzukiåterförsäljaren vi har i stan så lär det ta år och dar... Suck...

UrbanTiger skrev:
Köp en Honda nästa gång och handla orginaldelar hos Jocke på Motorcenter i Arboga. Betalade 300:- jämt för kopplingsvire till min, tre dagars leverans från Holland (tror de var Holland).
Visseligen blir det ganska långt att åka.

Annars kan du fuska och köpa en skruvnippel i passande storlek och montera dit. Sedan silverlöder man fast den så blir det starkt som fan. Tvätta med Bräklen först innan ni löder så flyter det bättre.

Hade en honda... Den sög. Nuff said.

Sen vill jag inte fuska o greja, är inte sååå händig så jag vill ha orginal, typ plug and play :D

Hagster skrev:
Häromdan märkte jag att min kopplingsvire är totalt sönderfuckad. Går inte att koppla för den har "rivigt" upp sig dvs hojen är okörbar. Go och glad ringde jag och frågade hur mycket en ny kostade. 415:- för en jävla vire? Sen tillkommer 98:- för justerskruven som också är kass. Nu är hojen okörbar och jag får inga pengar förrens den 25 (är ruggigt fattig just nu).

Sista månaden på säsongen känns det som och hojen står i garaget okörbar, surt! :(
Köpa ny innerwire och två skruvnipplar? Har jag gjort och det funkar skitbra! Mycket enklare att smörja också. Kopplingen går hur lätt som helst! :tummenupp
Kolla efter skruv hos Järnhandlarn eller likn.

/Edit: Jaha, ska man läsa innan också? Då vet jag tills nästa gång...:crash Är man lyxig av sig så kostar det helt enkelt! Billigt är bäst! :fakta

Last edited:
Goodstuff skrev:
Men eftersom du har Suzuki så komemr du inte att få hem grejerna förrän den 25 så det löser sig ändå. :crash

Ja, den 25 Januari 2004! ...

Beställ på en gång Hagster! :)

Eller kör till närmsta MC Skrot och plocka loss en därifrån. Borde inte bli mer än 200-250 kr för paketet då. :)

UrbanTiger skrev:
Annars kan du fuska och köpa en skruvnippel i passande storlek och montera dit. Sedan silverlöder man fast den så blir det starkt som fan. Tvätta med Bräklen först innan ni löder så flyter det bättre.
Wirenipplar kan inte hårdlödas, wiren går av direkt. Använd vanligt hederligt lödtenn.

Ja det undrar jag med

Jag tappade vridhandtaget till soppakranen på min tzr, beställde en ny o den kostade 110 kr sen skulle den sitta fast med en speciall skruv som hade speciall gänger o den kostade 37kr för en skruv som hade storleken av en fästing.
Orginal är dyrt eller ?

Re: Re: Re: Hur f*n kan det kosta så mycket?

UrbanTiger skrev:
På moppe funkar det 100. Men när jag fixade "on the road" så släppte det omedelbums innan jag drog igenom kardelerna och böjde dom på andra sidan. Sedan blev det restriktiva kopplingsmanövrar på hemvägen kan jag säga.
Lite mer power i linan på en riktig båge.
Kan ju stämma. DT:n har väl inte den segaste kopplingen kanske :crash Men dra åt nippeljävlarna hårt som bara den så borde det ju funka?! Sen så lämnade jag en dm wire extra efter nippeln nere vid kopplingen så man har lite att tav av om den skulle gå av, bara lossa på båda nipplar och dra fram lite mer wire och sen dra åt igen :tummenupp (Kanske kan fästa en rulle med 100m wire där nere eller nåt?? :D)

Haha, jag känner igen det där..... sitter nu med 16kr tills den 25 och funderar på hur man ska överleva ända dit.

Ställ av och vänta till våren så hart du hela vintern på dig att fixa allt med hojen.

750RR

maverick_750rr skrev:
Haha, jag känner igen det där..... sitter nu med 16kr tills den 25 och funderar på hur man ska överleva ända dit.

Ställ av och vänta till våren så hart du hela vintern på dig att fixa allt med hojen.

750RR

Har du lyckats bränna din 50000-kronorsmånadslön på två veckor?

Hagster skrev:

Det är därför man har hydralkoppling. ;););) :rolleyes:

Nej men allvarligt, åk till en skrot och köp eller om ni har nått annat fordon ståendes hemma å skräpar så ta en vajer från den. En bromsvajer från en Yamaha SW440 -74 (snöskoter) passar perfekt som kopplingsvajer på en Kawasak KMX t.ex. ;) Bara ut och leta. ;)

Hagster skrev:
...415:- för en jävla vire? Sen tillkommer 98:- för justerskruven
513:- för wire och justerskruv. Oj.
Enligt din profil har du en 750R -96. Jag _tror_ att jag har en sån wire med justerskruv nånstans. Ska leta lite. Jag återkommer på den här tråden under helgen.
Mvh Robban.

Last edited:
Hagster skrev:

Det var väl ingenting. Slangen till min hydraulkoppling gick på 3000 :skrämd

Fick tips av en polare att kolla upp en annan affär. Ojsan! 300 spänn för BÅDE slang och skruv. På det andra stället skulle de nonchalanta skithögarna ha dryga 500 spänn. (fick vänta första gången 7 min i telefon och andra gången 5 min när jag skulle beställa innan jag la på utan att jag hörde ett knyst).

Dessutom stod det 2 väldigt fina katanor där som jag dregglade lite över. :crash

valmers skrev:
Har du lyckats bränna din 50000-kronorsmånadslön på två veckor?

Hej valmers, kommer du ihåg mig? :p

EBS skrev:
Det är därför man har hydralkoppling. ;););) :rolleyes:

Nej men allvarligt, åk till en skrot och köp eller om ni har nått annat fordon ståendes hemma å skräpar så ta en vajer från den. En bromsvajer från en Yamaha SW440 -74 (snöskoter) passar perfekt som kopplingsvajer på en Kawasak KMX t.ex. ;) Bara ut och leta. ;)

Hittade en annan affär i stan som bara sålde suzukigrejer. Perfekt! Ska finnas en skrot här istan men orkade inte kolla upp.

Robban_C skrev:
513:- för wire och justerskruv. Oj.
Enligt din profil har du en 750R -96. Jag _tror_ att jag har en sån wire med justerskruv nånstans. Ska leta lite. Jag återkommer på den här tråden under helgen.
Mvh Robban.

Försent, handlade grejer förut.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back