Hur f*n åker man sakta på bakan?

Bobbo77 skrev:
2120939 Själv lärde jag mig sittandes.. Men det är igentligen en smaksak. Fördelen när man stå upp är att man kan korrigera "vingligheten" lite lättare. Nakdelen är att det känns lite mer otryggt i början för att man kommer en bit upp( eller så är det jag som är höjd rädd :hihi )
Men huvudsaken är i alla lägen att du måste LITA PÅ BROMSEN!
Faktum är att den kommer ner så fort att man får ont av det i stället eller (som vissa provat på) flyger över styret!

God luck/ Crazy Bobbo
P.s
Ja det är jag på bilden :yoparty
D.s
Hehe yea :tummenupp
Jahapp.. men det måste väl pönta packboxarna nå jävulsk väl.. jag har ju precis bytt ju :3freak (om man smashar ner den i asfalten alltså, och det lär jag väl göra några gånger)
Själv tycker jag att stå upp känns konstigt på sporthoj för styret sitter ju så lågt, på enduron jag hade var det bättre.
Men det är väl bara ut och träna..
Tack för givande svar! :tummenupp
 
Bobbo77 skrev:
2120939 Själv lärde jag mig sittandes.. Men det är igentligen en smaksak. Fördelen när man stå upp är att man kan korrigera "vingligheten" lite lättare. Nakdelen är att det känns lite mer otryggt i början för att man kommer en bit upp( eller så är det jag som är höjd rädd :hihi )
Men huvudsaken är i alla lägen att du måste LITA PÅ BROMSEN!
Faktum är att den kommer ner så fort att man får ont av det i stället eller (som vissa provat på) flyger över styret!

God luck/ Crazy Bobbo
P.s
Ja det är jag på bilden :yoparty
D.s





Håller med dickzzz vem menar du egentligen??!!
Jag har juh bara vurpat en gång... Hur många har du?????
 
Han menar nog att vissa trycker på bromsen för hårt och det kan resultera i att man slår ner för hårt och flyger över styret.
 
Vurp tävling

sleepy6 skrev:
2123769 Håller med dickzzz vem menar du egentligen??!!
Jag har juh bara vurpat en gång... Hur många har du?????

Visst har man vurpat en del :3freak ... Men va fan hur ska man annars lära sig gränserna..
 
Äh, faen. Det är ju skithetsigt på ettan hur JAg än bromsar! Jag kör på 2:an i 80 i stället. Det jobbiga är att när man ligger på ballanspungten så måste man trampa till bromsen så man vet vat(att) man har den och den jucka till på gasen så den sticker ner bakom ballanspungten och "fånga upp den" med bromsen, Det är där nå´nstans det skiter sig.
 
Teo skrev:
2124456 Äh, faen. Det är ju skithetsigt på ettan hur JAg än bromsar! Jag kör på 2:an i 80 i stället. Det jobbiga är att när man ligger på ballanspungten så måste man trampa till bromsen så man vet vat(att) man har den och den jucka till på gasen så den sticker ner bakom ballanspungten och "fånga upp den" med bromsen, Det är där nå´nstans det skiter sig.

Vad är det du försöker göra egentligen? Ska du skrapa baklyset på E4:an eller åka sakta? Ska det gå så sakta som möjligt så är det ju lägsta växeln som gäller.
 
Rigge skrev:
2125221 Vad är det du försöker göra egentligen? Ska du skrapa baklyset på E4:an eller åka sakta? Ska det gå så sakta som möjligt så är det ju lägsta växeln som gäller.

Här ska förhoppningsvis inte skrapas något. Det Jag vill göra är att få kontroll på bromsen så Jag lika lätt kan bromsa ner hojen i hastighet som det går att acca iväg... Grejjar Jag det är det kanske möjligt att Jag börjar löjla runt på p-plats Jag med men den tiden...

Den är bra mycket snällare på 2:an, fan 1:an är ju sjukt jobbig när man står upp och petar med foten. Tänk er händerna... Fina instrument som man kan spela piano och virka med och som skiljer oss från djuren, de sköter man gasen med. Fötterna är ju bara sega rådjursklumpar men 0 känsla, klart det år åt helvete!
sen är det ju insprutning också som för mig som gammal förgasarförespråkare upplevs som en fördröjning och efter det fulla spjäll.

Phuck!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top