Hur f*n åker man sakta på bakan?

Yoshi_gixxeRR skrev:
2112715 F-låt då... :Bugar
Men jag e SADIST o gillar att peta folk i öronen med en pinne :hihi

Ska göra bättre reklam... *lovar*



.../Yoshi

haaa, det är lugnt. köper gärna filmer av dig om jag bara vetat vad du hade haft för något. bättre pris är oxå pimp :tummenupp
 
Teo skrev:
2113100 Jag sitter i samma sits, Har börjat trampa på bromsen nu och vill få till det med den. bökigt som fan. Jag kör på 2:an i runt hundringen och försöker "våga" hänga bak hojen en bit förbi ballanspungten så Jag kan hämta den med bromsen, men dåt går låååångsamt framåt. :(

Varför på 2:an?
 
Varför "powerwheelar" ni upp den istället för att clutcha upp den?
Tycker själv att det är mer kontrollerat att koppla upp den i lite lägre fart på 1an.
 
Rigge skrev:
2113560 Varför på 2:an?

Ba´fö du kan. Ettan blir ju så jäkla hetsig, eller tycker du Jag ska köra på trean? Jag behöver få bak hojen så Jag känner att Jag har den med bromsen men det är nå´n konstig reptilhjärna som sätter käppar i hjuln där.

Du har inget tips på hur man kopplar bort den?
 
Teo skrev:
2113827 Ba´fö du kan. Ettan blir ju så jäkla hetsig, eller tycker du Jag ska köra på trean? Jag behöver få bak hojen så Jag känner att Jag har den med bromsen men det är nå´n konstig reptilhjärna som sätter käppar i hjuln där.

Du har inget tips på hur man kopplar bort den?

Grejen med bromsen är ju att cykeln inte blir hetsig om du kör på ettan... prova kör helt vanligt med bromsen i, den ska gå lite tungt men inte jobba ihjäl sig, då har du rätt (enligt va ja tycker)

En viktig grej till, om man kör för hårt med bromsen kan den koka på nolltid å all bromsverkan försvinner. Pumpa ett par ggr innan man rycker upp å känn att den verkligen är med!
 
Rigge skrev:
2114490 Grejen med bromsen är ju att cykeln inte blir hetsig om du kör på ettan... prova kör helt vanligt med bromsen i, den ska gå lite tungt men inte jobba ihjäl sig, då har du rätt (enligt va ja tycker)

En viktig grej till, om man kör för hårt med bromsen kan den koka på nolltid å all bromsverkan försvinner. Pumpa ett par ggr innan man rycker upp å känn att den verkligen är med!
Det där lät spännande!
Bromsa hela tiden alltså? hmm.. jaja det är bara att dra i helvet och se vad som händer.
 
tycker ni hojen är hetsig i ettan så har ni inte tränat nog. se till att ha en bra gaskontroll tillsammans med bakbromsen så ska det gå fint. mycket träning som sagt. Tänk på grabbarna som kör 1000 cc hojar med 20 kuggar eller mer, där snackar vi gaskontroll
 
Johnsen skrev:
2114923 Det där lät spännande!
Bromsa hela tiden alltså? hmm.. jaja det är bara att dra i helvet och se vad som händer.

Japp ända från du har båda hjulen i backen tills du dimper ner.
 
Jag har klickat runt ca 2 minuter på sidan och hittar inget alls att beställa. Tycker inte att den kändes så super om jag ska vara ärlig. Om man måste regga sig för att se vad ni har för produkter så borde det ändras. Länka gärna till vara man hittar ev. DVD och liknande.

Yoshi_gixxeRR skrev:
2112376 Lr hos mig :7peta
Jag e ALLTID billigare än ICEMAN!!!!!



.../Yoshi "Clearwaterbiker Sweden"
 
Rigge skrev:
2114490 Grejen med bromsen är ju att cykeln inte blir hetsig om du kör på ettan... prova kör helt vanligt med bromsen i, den ska gå lite tungt men inte jobba ihjäl sig, då har du rätt (enligt va ja tycker)

En viktig grej till, om man kör för hårt med bromsen kan den koka på nolltid å all bromsverkan försvinner. Pumpa ett par ggr innan man rycker upp å känn att den verkligen är med!

Hmmm, helt nytt! Ska köra på det, nu ömsom bromsar man ömsom gasar mellan bussar å sopbilar på värmdövägen i runt hundringen. Detta låter som om det skulle kunna va nå´t.

edit: Fan Jag vill ju ut å åka nu men Jag hinner inte.
 
Last edited:
Johnsen skrev:
2114923 Det där lät spännande!
Bromsa hela tiden alltså? hmm.. jaja det är bara att dra i helvet och se vad som händer.
Tja! :tummenupp

Är inte någon expert på området men har provat dom flesta varianter ni nämt!
Jag måste säga att hålla lite marginellt på bromsen innan du drar upp den på bakhjulet är det lättaste. Och då menar jag att dra upp den med kopplingen.
Grejen att du går i sidled är lite överskattad! Håller du bra ballans från början så går det oftast rakt. Prova dig fram med mer och mer gas, och vipps så har du hittat en ballans pungt som funkar. Det är även lätt att luta si frammåt när du börjar få höjd, men försök göra tvärt om och luta dig bakåt och lita på bromsen. I början kommer du som dom flesta provat få väldigt ont i skrevet när du bromsar för hårt samtidigt som du släpper gasen... Men efter lite blodsmak så släpper även det!!
LYCKA TILL!! :yoparty
 
Bobbo77 skrev:
2116793 Tja! :tummenupp

Är inte någon expert på området men har provat dom flesta varianter ni nämt!
Jag måste säga att hålla lite marginellt på bromsen innan du drar upp den på bakhjulet är det lättaste. Och då menar jag att dra upp den med kopplingen.
Grejen att du går i sidled är lite överskattad! Håller du bra ballans från början så går det oftast rakt. Prova dig fram med mer och mer gas, och vipps så har du hittat en ballans pungt som funkar. Det är även lätt att luta si frammåt när du börjar få höjd, men försök göra tvärt om och luta dig bakåt och lita på bromsen. I början kommer du som dom flesta provat få väldigt ont i skrevet när du bromsar för hårt samtidigt som du släpper gasen... Men efter lite blodsmak så släpper även det!!
LYCKA TILL!! :yoparty
Alltså koppla upp den på ettan (självklart på varvbryt) medans man trrramper lite på bromsen och hoppas på det bästa! Hehe fyfan det här kommer bli spännande!
Men vad föredrar du då som tydligen vet vad du snackar om om det är du på avataren alltså :tummenupp :tummenupp
Stå, sitta, ena foten på skjutspinnen eller sittandes med benen över styret?
 
Handlar om balans, bara du får upp den i bra läge så du kan balansera med kroppen, Så kan du köra hur snabbt du vill och sakta. Kan vara bra att trycka på en 12o'clock platta som du kan ha foten på. Samt så skyddar det om du skulle slå över :brinnerup
 
DimEnsion skrev:
2118379 Handlar om balans, bara du får upp den i bra läge så du kan balansera med kroppen, Så kan du köra hur snabbt du vill och sakta. Kan vara bra att trycka på en 12o'clock platta som du kan ha foten på. Samt så skyddar det om du skulle slå över :brinnerup

Men Jag vill åt det mer effektiva sättet att jobba med gas/broms för att få den dit man vill.
 
DimEnsion skrev:
2118379 Handlar om balans, bara du får upp den i bra läge så du kan balansera med kroppen, Så kan du köra hur snabbt du vill och sakta. Kan vara bra att trycka på en 12o'clock platta som du kan ha foten på. Samt så skyddar det om du skulle slå över :brinnerup

Vad pratar du om egentligen :va
 
Det är ju en grej att plocka ner den från 140 till 100 på motorvägen men det tar ju i alla fall filometrar med motorbroms, Jag behöver lära mig fotbromsen.
 
Viken ställning

Johnsen skrev:
2117420 Alltså koppla upp den på ettan (självklart på varvbryt) medans man trrramper lite på bromsen och hoppas på det bästa! Hehe fyfan det här kommer bli spännande!
Men vad föredrar du då som tydligen vet vad du snackar om om det är du på avataren alltså :tummenupp :tummenupp
Stå, sitta, ena foten på skjutspinnen eller sittandes med benen över styret?

Själv lärde jag mig sittandes.. Men det är igentligen en smaksak. Fördelen när man stå upp är att man kan korrigera "vingligheten" lite lättare. Nakdelen är att det känns lite mer otryggt i början för att man kommer en bit upp( eller så är det jag som är höjd rädd :hihi )
Men huvudsaken är i alla lägen att du måste LITA PÅ BROMSEN!
Faktum är att den kommer ner så fort att man får ont av det i stället eller (som vissa provat på) flyger över styret!

God luck/ Crazy Bobbo
P.s
Ja det är jag på bilden :yoparty
D.s
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top