Hur förvarar ni hjälmar hemma?

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Handlar ju egentligen inte om hur man sitter ner o skiter utan efteråt. Dvs om man har locket stängt eller öppet när man spolar som bekymret börjar. Finns ju många stora studier på detta med bajspartiklar i luften i olika rum, kan länka en som tar upp olika studier: https://www.self.com/story/toilet-plume-poop-spray

MEn om man inte orkar läsa så saxar jag detta: " Dr. Watkins says. (The study on C. difficile, for example, found that concentrations of this bacteria in the air were 12 times higher when the toilet lid was up vs. down.)"

Finns ju mycket värre saker vi andas in dagligen iof =) SÅ det jag ville säga är att JA det finns bajspartiklar i luften i ett badrum flertalet ggr per dag.
Aldrig fel att bli upplyst, även om det innebär att man blir satt på pottkanten (haha).

Verkar dessutom som att hjälmar med skit på utsidan är det lilla problemet, jämfört med våra tandborstar:


Och jag som har lovat mig själv att inte diskutera skitsaker på onlineforum. Vilken epic fail ?
 

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2020, BMW GS 750 2019
Aldrig fel att bli upplyst, även om det innebär att man blir satt på pottkanten (haha).

Verkar dessutom som att hjälmar med skit på utsidan är det lilla problemet, jämfört med våra tandborstar:


Och jag som har lovat mig själv att inte diskutera skitsaker på onlineforum. Vilken epic fail ?
Gött att du tog det utan o bli kränkt =) HAHAHAH ja detta va sjukt OT men ändå en liten rolig skitsak! =)
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Att den här tråden skulle tända till såpas det var oväntat från början... :)
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Handlar ju egentligen inte om hur man sitter ner o skiter utan efteråt. Dvs om man har locket stängt eller öppet när man spolar som bekymret börjar. Finns ju många stora studier på detta med bajspartiklar i luften i olika rum, kan länka en som tar upp olika studier: https://www.self.com/story/toilet-plume-poop-spray

MEn om man inte orkar läsa så saxar jag detta: " Dr. Watkins says. (The study on C. difficile, for example, found that concentrations of this bacteria in the air were 12 times higher when the toilet lid was up vs. down.)"

Finns ju mycket värre saker vi andas in dagligen iof =) SÅ det jag ville säga är att JA det finns bajspartiklar i luften i ett badrum flertalet ggr per dag.
Med den vetskapen är det ju schuukt ofräscht att ha handdukar som man torkar sig med efter att ha tvättat händerna.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Själv har jag hjälmar precis överallt, dock ej på muggen då jag håller pyntet kort där. Men hjälmarna börjar ta över, jag vill varken sälja eller slänga så det börjar bli ohållbart. I garaget, bodarna och hos nån polare?
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Inga av de bakterier du hittar på din toalett är främmande för din kropp.
Antingen kommer de från dig själv eller någon du ändå delar bakterier med.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Med vetskapen om alla dessa bakterier som flyger runt inne på toa, kan man inte tänka sig att det är en väldigt barmhärtig tanke att erbjuda sina gäster en hjälm som skydd mot att bli kontaminerad? Fast då behöver förstås hjälmen förvaras i någon slags hermetiskt tillsluten låda inne på toa så att den i sig inte blir kontaminerad.

Egentligen borde man nog bygga om toaletten så att det först är en sluss/omklädningsrum man går in i, tar på sig hjälm och eventuell ytterligare skyddsutrustning innan man sedan inträder i den kontaminerade zonen.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Hur många här tar med sig mobilen in på muggen o läser FB medan skinkorna fladdrar?? :lol
Och hur många tvättar mobilen?
Var ute och körde hoj till sent igår och ser till min förvåning (glädje) att diskussionen fortgår och att ämnet inte är slutdiskuterat. Nu ska jag läsa upp på muggen med mobilen i högsta hugg.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top