Hur försäkra oreggade hojar?

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vill stöldförsäkra min crf, den är endast förreggad och det krävs en reggbesiktning innan jag får trafik/halvförsäkra den.

Är det något speciellt bolag eller hur har ni gjort?

Veeet att den här borde ligga under försäkringar men det är här "folket" håller till.

Hagster skrev:
Vill stöldförsäkra min crf, den är endast förreggad och det krävs en reggbesiktning innan jag får trafik/halvförsäkra den.

Är det något speciellt bolag eller hur har ni gjort?

Veeet att den här borde ligga under försäkringar men det är här "folket" håller till.
Här är dom svar jag fick när jag ringde runt i juni i år.

Här i Stockholm är LF villiga att halvförsäkra (trafik + delkasko) oreggade hojar förutsatt att du har 'alla' försäkringar hos dom. Jag vet att det är olika hos olika LF över landet så ett samtal dit är ett tips. I Jönköping t.ex. verkar det gå att försäkra utan problem.

TH var villiga att försäkra (stöld + transport) utan några som helst förbehåll men det skulle kosta mig 3600/år.

Bilsport&MC, Folksam och If försäkrar bara reggade hojar.

Sen ringde jag åxå till något mindre bolag jag inte kommer ihåg namnet på men dom dissade mig dom åxå.

Min hoj går inte att Lv-regga men däremot att E-regga. Jag tänkte som ett första steg förregga den och se om det gör någon skillnad.

.

Tack för infon!

Ringde LF, först snacka jag med en snubbe. Han sa att det inte var några problem att teckna garageförsäkring på den. Spara den offerten sa jag. Ringde TH, gick bara att trafikförsäkra den. Fuck it tänkte jag så jag ringde tillbaka till LF, en kärring svara.
"Nej jag kan inte försäkra den förens vi har alla tekniska data."
"eeeh, men snubben som jag snacka med förut sa det och han sparade ju offerten"
"Nej, vi måste ha alla tekniska data innan vi kan försäkra den"

Jävla kuksystem. Går det inte att stöldförsäkra en crossjävel i detta landet?

Jag delkaskoförsäkrade min cross för 111 kr i månaden. Ej trafik. Detta var hos LF. Ring och tjata på dem, de på MC-försäkringar visste inget om det, tror jag pratade med nån på hemförsäkring eftersom inte motordrivna fordon går på hemförsäkringen.

LF fungerar!

Min cross stod som "minicross" på försäkringsbrevet :rolleyes:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma