Hur fördela kostnader i teamet?

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
OK det verkar som att det blir ERF på Anderstorp i sommar och möjligen något till.

Hur brukar ni dela upp kostnader vid eventuell vurpa? Är det den som vurpar som betalar eller delar man broderligt på kostnaderna.

Jag tycker själv att alla är med och betalar, man vurpar ju inte med flit, eller ??:D

OK det verkar som att det blir ERF på Anderstorp i sommar och möjligen något till.

Hur brukar ni dela upp kostnader vid eventuell vurpa? Är det den som vurpar som betalar eller delar man broderligt på kostnaderna.

Jag tycker själv att alla är med och betalar, man vurpar ju inte med flit, eller ??:D

Se bara till att det är klart med hur ni skall göra innan racet så att det inte blir massa tjafs och osämja bara.

De jag körde ett race med delade alla kostnader broderligt, även krascher.

Se bara till att det är klart med hur ni skall göra innan racet så att det inte blir massa tjafs och osämja bara.

jo det sa jag också att allt måste vara klart innan. Det vanligaste är väl att man delar lika på allt antar jag.

Jag delar gärna med mig av mina krascher och allt det för med sig, låter som en bra idé :)

jo det sa jag också att allt måste vara klart innan. Det vanligaste är väl att man delar lika på allt antar jag.

Ja, delade frakturer är halva frakturer och delad glasfiber är dubbel glasfiber :tummenupp

Last edited:
Det är nog det vanligaste ja. En del kör dock med att den som kraschar bär en större del än de andra. 50-25-25 och 40-30-30 förekommer.

Vi har kört med 50/25/25.
Förra året hade vi 2 vurpor av 2 förare där vi fixade allt utom lackering på en gång, lacken fixades efter säsongen för att spara pengar om vi gick omkull igen. .

Kostnaden för allt ca 5000:- där han som inte vurpade betalade 25% = 1250:-

Dealen är att den som vurpar har kört färdigt för dagen, för att dom andra förarna ska få sina timmar i sadeln....

Har funkat bra och rättvist för oss.

//
Benny

Det är nog det vanligaste ja. En del kör dock med att den som kraschar bär en större del än de andra. 50-25-25 och 40-30-30 förekommer.

Dealen är att den som vurpar har kört färdigt för dagen, för att dom andra förarna ska få sina timmar i sadeln...
Det där är faktiskt en riktigt vettig regel. Det är riktigt surt att betala för ett rejs och sedan inte få köra pga kompisens vurpa. Jag har vid ett tillfälle betalat 6 000 kr för nöjet att sätta upp och plocka ner depån. Det var det enda jag fick göra det ERF:et pga tidig vurpa :näsblod

Back