Hur "förbjudet" är det att förvara saker i luftburken?

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
Tjenixen, tänkte bara höra, när man är ute och kör och kanske inte har full mundering på sig, man har då kanske mobil, nycklar och plånbok...Skulle man, i mitt fall som äger en 660 (alltså rätt stor luftburk) kunna stoppa ner dessa saker i någon slags liten väska och lägga där? Kan det skada nått? Självklart är det en liten väska ála homo-väskan man får med 660in som man sätter bak!

I luftburken?

Du menar inte under cutsen?

Jag tror att din motor självstryper sig om du stoppar något i luftburken. =)

Jaa, jag menar luftburken, vi snackar ju inte om någon stor jäkla påse som täcker hela filtret, utan mer en liten väskan i botten!

Jag brukar "droppa" mitt skivbromslås i luftburken när jag ska bara köra en kort sväng på stan och sedan parkera. Funkar fint.

Tjenixen, tänkte bara höra, när man är ute och kör och kanske inte har full mundering på sig, man har då kanske mobil, nycklar och plånbok...Skulle man, i mitt fall som äger en 660 (alltså rätt stor luftburk) kunna stoppa ner dessa saker i någon slags liten väska och lägga där? Kan det skada nått? Självklart är det en liten väska ála homo-väskan man får med 660in som man sätter bak!

Det som får plats kan du stoppa i. Skadar ingenting så länge det ligger kvar.

Just fill it up.

Som Greger i nilecity?
:lol

Jag har väl något liknande, tycker jag är skitsmidigt för att ha med sig plånbok, nyklar och mobil, precis lagom. Svart skinställ så det smälter in rätt bra ändå. Ett alternativ till KTMs lilla väska på bakskärmen helt klart tycker jag.
VEN_MB_KC5810_large.jpg

Men om ni fortfarande har kvar orginalbakdelen på era 660 så har ni ju hur mycket plats som helst där bak för ett lås?:va

Men om ni fortfarande har kvar orginalbakdelen på era 660 så har ni ju hur mycket plats som helst där bak för ett lås?:va
På de nya ja, INTE på de gamla... det rymms ganska precis en regskylt - sen är det fullt. :D

Sen vet jag en lirare som har satt in ett helt jävla mcbatteri i sin luftburk - på en Ktm utan elstart :tungan

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back