Hur för man över musik från iPod till data?

Kobolt

Hellre DÖD, än RÖD!
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
--
nån som vet hur man gör det, man kan ju inte se filerna om man öppnar iPoden, verkar inte finnas nån funktion i iTunes heller. Finns det nått special program eller?

data= 1or å 0or som "ligger" på en HDD
dator= den burken som HDD mm sitter i

Kobolt skrev:
nån som vet hur man gör det, man kan ju inte se filerna om man öppnar iPoden, verkar inte finnas nån funktion i iTunes heller. Finns det nått special program eller?

Det går inte! ... för att kunna göra det måste du ladda hem ett "tredjepartsprogram"..
Jag använder ett program som heter "sharePod" för att kunna flytta musik enkelt mellan min Nano och Datorn utan att bråka med iTunes

korvgubbe skrev:
Det går inte! ... för att kunna göra det måste du ladda hem ett "tredjepartsprogram"..
Jag använder ett program som heter "sharePod" för att kunna flytta musik enkelt mellan min Nano och Datorn utan att bråka med iTunes

Jorå...
Koppla in iPoden.
Öppna iTunes.
Öppna Edit, Prefrences (tror jag det var) för att hålla iPoden i "överförings läge".
Sedan kan du plocka musiken från iPoden i filhanteraren. Tror mappen på iPoden är dold, så du får ju välja att visa dolda filer först förstås.

Lycka till. :tummenupp

Enklast hade ju varit om det funnit en funktion i iTunes där man kunde välja att iPoden skulle uppdatera datorn, istf tvärtom....

Lugn skrev:
Åfan.. då är jag lurad.. ...läste t.o.m artiklar på nätet där de förfasade sig just över att det INTE skulle gå.. men man lär så länge manlever...

Men kan å andra sidan ÄNDÅ rekomendera "sharepod".. det lägger man PÅ iPod:en så kan man exekvera det därifrån oavsett vilken dator man är på så slipper man installera program om man är ty i skolan/jobbet eller hos polaren och vill ha/dela med sig av musik...

korvgubbe skrev:
Åfan.. då är jag lurad.. ...läste t.o.m artiklar på nätet där de förfasade sig just över att det INTE skulle gå.. men man lär så länge manlever...

Men kan å andra sidan ÄNDÅ rekomendera "sharepod".. det lägger man PÅ iPod:en så kan man exekvera det därifrån oavsett vilken dator man är på så slipper man installera program om man är ty i skolan/jobbet eller hos polaren och vill ha/dela med sig av musik...
nice, får skaffa det då, gratis program hoppas jag. vart kan man ladda ner det, download.com eller?

Kobolt skrev:
data: precis vad jag vill göra, föra över till 1or och 0or som ska ligga på Hårddisken.

:fatta! Moralkärring! :smasha

men om vi skall va petiga så är datan på ipoden redan 1or och 0or :) så du vill föra över data till datorn :hihi

morlock skrev:
Å = vattendrag.
Och = konjunktion.

puss på dig med :hihi

Lugn skrev:
Jorå...
Koppla in iPoden.
Öppna iTunes.
Öppna Edit, Prefrences (tror jag det var) för att hålla iPoden i "överförings läge".
Sedan kan du plocka musiken från iPoden i filhanteraren. Tror mappen på iPoden är dold, så du får ju välja att visa dolda filer först förstås.

Lycka till. :tummenupp

Enklast hade ju varit om det funnit en funktion i iTunes där man kunde välja att iPoden skulle uppdatera datorn, istf tvärtom....
funkar inte som det ska, för itunes döper om alla filer som du stoppar in i ipoden. du kan fortfarande läsa dem på din ipods skärm, men när du försöker ta tillbaka dem manuellt til ldatorn så heter filerna typ ADDX eller WHOH

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg