Hur får man upp ett sadellås på en CB600? (utan nyckel)

Skydive

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
SV1000S -07
Tjohoo!

Jag råkadeut för stöldförsök i våras vilket resulterade i ett VTR köp :)
Nu har jag fått ny energi till att fixa skiten och skall därför lämna in hojen på verkstad men måste av olika skäl få upp sadellåset.

Lyckas jag med det kan jag ladda batteriet och tjuvkoppla hojen för att visa en spekulant innan den går till verkstaden. (hoppas på ett snabbt köp)

Är det någon som kan beskriva hur man borrar upp skiten utan att förstöra plasten? Då slipper även verkstaden ta en massa pengar för att göra det!

Vore verkligen tacksam för snabbt svar då detta isf sker imorgon!

Mvh

Lars

ja jag vet men måste ju få känna mig lite bitter då och då =)

Nej då det löste sig, nästan lite fånigt enkelt om jag ska vara ärlig. Jag är riktigt kass på att mecka så jag tänkte att det va bättre att fråga först.

Man tog bara bort "handtaget" längst bak. Då kom man åt den sjukt simpla låsmekanismen där man bara petade lite på låset så va det uppe. Tog 10 min.

Nu återstår bara tanklocket vilket inte verkat lika lätt.

ja jag vet men måste ju få känna mig lite bitter då och då =)

Nej då det löste sig, nästan lite fånigt enkelt om jag ska vara ärlig. Jag är riktigt kass på att mecka så jag tänkte att det va bättre att fråga först.

Man tog bara bort "handtaget" längst bak. Då kom man åt den sjukt simpla låsmekanismen där man bara petade lite på låset så va det uppe. Tog 10 min.

Nu återstår bara tanklocket vilket inte verkat lika lätt.

Finns det inget tjyv-formum som man kan gå till med den här typen av frågor?

Finns det inget tjyv-formum som man kan gå till med den här typen av frågor?
Sporthoj.com? Det börjar ju finnas mer å mer sån info här tyvärr :( Även om man ska vara hjälpsam så kan man ju inte veta om nån anonym person i ett forum verkligen har klantat sig å tappat bort nycklarna och står i Nordkap och vill ha hjälp att ta sig hem, eller om han har stulit en hoj å bara vill ha kul en helg :(

Nu har jag inte läst hela tråden, men har du provat att borra?

En liten fråga, hur kort måste en tråd vara för att du ska orka läsa genom den innan du svarar?

Redan i inlägg 2 står det att problemet är löst, och i inlägg 5 så har du beskrivningen till hur TS löste problemet.

En liten fråga, hur kort måste en tråd vara för att du ska orka läsa genom den innan du svarar?

Redan i inlägg 2 står det att problemet är löst, och i inlägg 5 så har du beskrivningen till hur TS löste problemet.

Hetsa inte upp dig, det är ett urgammalt skämt här på SH.
Det uppstod i popnitstråden.

Du kanske har vaknat på fel sida och behöver en kram?
Säg till om jag kan hjälpa till!

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...