Hur får man tag på en tillverkare i Kina?

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Är det någon som vet hur man får tag i en tillverkare i Kina? Håller ju på att slipa skruvar som en idiot på vintern för att bygga isdäck. Blir ett par tusen skruvar per vinter och det är fruktansvärt tråkigt. Tänkte att det kan ju säkert en lågavlönad kines göra istället...

Eller låt Bulten AB tillverka ett gäng skruv helt efter din design? Verktygen kostar säkert en slant men om du beställer en större serie och sedan säljer så kan du nog tjäna en slant på det. Dom kan tillverka med en stor skalle så du slipper brickan också.
Och jag skulle gissa att det går lika bra köra titantråd i maskinen om du vill ha titandubb för speedweek.

Vet att Bulten gjort skruvdubb till snöskoter för en väldans många år sedan. Tror dom körde tills verktygen var utnötta/pajade och därefter fanns det dubb i lager hos div handlare ganska länge.

Om du får tag på någon så se upp om de själva väljer bult/grundmaterial. Kan vara rätt varierande kvalite på en del prylar ;)

Kineser är ju inte jättekända att ta reklamationer på allvar för att dra alla över en kam.

Gå till alibaba.com. Skriv "tyre spikes" i sökrutan, sen får du upp några hundra leverantörer av dubb (karbid).
De tar $60-100/kilo.

Någon av alla dom kan säkert tillverka till dig enligt ritning.

Stålsort? Jag föreslår att du slår upp Brass or Alloy i ordboken.

Hade flera fönster uppe när jag skrev så jag postade fel länkar... Det fanns iaf en försäljare där man kunde välja material.... :arsele Sök själv så får du se...

"Custom orders accepted" står det också på flera...

Edit: http://www.alibaba.com/product-gs/576547856/colorful_spike_rivet_studs_brass_alloy.html
Där står det iaf "brass/aluminum/alloy/steel" Finns flera där det står så! Sen vad det är för stål det kan inte jag svara på...

Last edited:
Hade flera fönster uppe när jag skrev så jag postade fel länkar... Det fanns iaf en försäljare där man kunde välja material.... :arsele Sök själv så får du se...

"Custom orders accepted" står det också på flera...

Edit: http://www.alibaba.com/product-gs/576547856/colorful_spike_rivet_studs_brass_alloy.html
Där står det iaf "brass/aluminum/alloy/steel" Finns flera där det står så! Sen vad det är för stål det kan inte jag svara på...

ok, sen vill man inte bara ha stål utan härdat stål av hög kvalitet. Mjukt blötjärn eller rostfritt håller inte länge som dubb. Om jag beställde specialgjorda skruvar så vore ett solklart krav att dom håller minst 12.9 kvalitet. En firma inriktad på prydnadssaker är kanske inte första valet när man söker hög kvalitet? Visst kan det vara så att dom levererar bra skit men risken för att få skräp är också mycket hög.

Finns ju faktiskt firmor som säljer riktig bildubb med hårdmetallkärna på alibaba. Jag skulle hellre kontakta de firmorna och kolla om dom kan leverera i lite andra format.

ok, sen vill man inte bara ha stål utan härdat stål av hög kvalitet. Mjukt blötjärn eller rostfritt håller inte länge som dubb. Om jag beställde specialgjorda skruvar så vore ett solklart krav att dom håller minst 12.9 kvalitet. En firma inriktad på prydnadssaker är kanske inte första valet när man söker hög kvalitet? Visst kan det vara så att dom levererar bra skit men risken för att få skräp är också mycket hög.

Finns ju faktiskt firmor som säljer riktig bildubb med hårdmetallkärna på alibaba. Jag skulle hellre kontakta de firmorna och kolla om dom kan leverera i lite andra format.

Har du en länk till någon av dessa firmor? Letade lite och skickade frågor till några tillverkare och kollade vad de kunde leverera för material. Väntar på svar...

Det skadar väl inte att kontakta så många som möjligt? Eller det kanske är obligatorisks köptvång när man tryckt på kontakta knappen :va

Det svåraste är nog att veta vad man ska söka på... Jag har spenderat en halvtimme på google/alibaba utan vettigt resultat. Det mesta verkar tyvärr va tillverkat av mässing eller 316L Rostfritt stål...

Har du en länk till någon av dessa firmor? Letade lite och skickade frågor till några tillverkare och kollade vad de kunde leverera för material. Väntar på svar...

kawa_Mannen gav dig precis några länkar. Jag sökte bara snabbt på "tire spikes".

Bulten AB har du här
http://www.finnveden.com/sv/Bulten/
Antagligen kostar ju verktygen en fet slant. Men därefter blir det nog inte så många ören/skruv. Säg att verktygen kostar 50kkr, och därefter blir det väl typ 20 kr/kilot du får betala för skruven. Men det krävs ju att du säljer en så där 10000 dubb innan du börjar gå plus. Alla siffror plockade på chans rakt ur luften.

Under 50$ behöver man inte oroa sig men över det så är det stor risk att åka fast då de granskar paket från Kina väldigt hårt just nu enligt inofficiella rykten. Jag har fått pynta tull 2ggr den senaste månaden, har inte betalat tull på snart 6 månader innan det trots att det var över 50$ varje gång i stort sett.
Det fula är att man får betala en extra avgift om 100:- för att DHL lägger ut pengarna åt en, inte varje gång men ofta. Senast jag fick en faktura från dem så bestred jag den med notis om att jag inte hade bett dem lösa ut det åt mig, vi får se hur det går...

Be dem skriva samples med ett värde av 10$ på paketet så är det större chans att du klarar dig.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT