Hur får man recept på t.ex stilnoct utan att framstå som pundare?

God morgon, eller god natt... Inatt funkade inte mitt kak-tips, om 2.5h så ska jag "kliva upp"" och göra mig iordning för att köra bil hela dagen, ska skjutsa brorsan till behandlingshem i Gävle eller nått sådant. Jag hann nog somna till 1h eller nått innan jag vaknade igen vid 02:30, legat i sängen och vandrat runt i huset om vartannat. Tnkte nu frammåt 05:30 att jag blir väl tröttare bara om jag försöker sova till 08:00 nu.
Har legat och smidigt planer om eget företagande. Jag har affärsidé och allt klart, bara att dra igång ett företag nu då ;)

samma fråga till dig då att stilla min nyfikenhet.. Vad arbetar du med och vad sysslar du med på fritiden? hur mycket motionerar du?

samma fråga till dig då att stilla min nyfikenhet.. Vad arbetar du med och vad sysslar du med på fritiden? hur mycket motionerar du?

Hjärndött jobb där jag pysslar med support, sitter och klickar lite på en dator. fritiden har jag senaste tiden varit förkyld/sjuk i allmänhet samt haft problem med nacke och rygg efter min mc-vurpa i fjol. Annars håller jag på och tränar inför Vätternrundan om 1 månad, 30 mil i sadeln kommer kännas ;)
Brukar ha perioder där jag sover dåligt, denna vecka har varit sådan. Inte så farligt som det låter, i natt har nog varit extremfall eftersom jag idag ska sitta i bilen mest hela dagen och skjutsa brorsan till behandlingshem/psyk.

I morse var jag övertrött. Sov 15min vid ca 17 tiden och nu är jag pigg igen. Misstänker att jag for sota för detta imorgon bitti.

Jag har svårt att sova, ge mig kemikalier!
Jag är nere, ge mig kemikalier!
Jag har svårt att varva ner, ge mig kemikalier!

Fan, ta tag i er skit och strukturera upp era liv FÖRST, lev så ett tag, fungerar inte det ta kontakt med sjukvården, lyssna på deras förslag på ändringar av livssituationen och fungerar inte det, då kan man överväga att ett kort tag hjälpa till med medicinering.

Jag har aldrig träffat på en "aktiv" människa som har svårt att sova.. (med aktiv menar jag då inte att gå till jobbet någon gång i veckan)

Har alltid haft svårt att somna så länge jag kan minnas. I mina yngre år satt jag aldrig still 2olika träningar varje cykla vart jag en skulle osv. Satt inte framför datorn som dagens feta ungar, använde även skallen.

Inte avundsjuk på mycket förutom folk som kan blunda och somna när fan de vill, sådana personer vill man avliva så man får deras krafter.

Jag har svårt att sova, ge mig kemikalier!
Jag är nere, ge mig kemikalier!
Jag har svårt att varva ner, ge mig kemikalier!

Fan, ta tag i er skit och strukturera upp era liv FÖRST, lev så ett tag, fungerar inte det ta kontakt med sjukvården, lyssna på deras förslag på ändringar av livssituationen och fungerar inte det, då kan man överväga att ett kort tag hjälpa till med medicinering.
Färdig?

Generalisera är enkelt.

På vintersemestern i Norge låg jag och tittade på tv om en man som inte kunde sova, tror att han var norsk eller om det var ett engelskt program.

Killen hade inte kunnat sova på flera år och naturligtvis testat allt. Problemen gick ut över familjen och jobbet. Han fick testa en metod som bestod av ett strikt sovschema.

Lägga sig kl. 00.00 och gå upp kl. 06.00, ordern var att ligga i sängen i 6 timmar oavsett om han sov eller inte, alltså inte gå upp å vanka etc.
Samma sak på morgonen kl 06.00, upp ur sängen utan pardon oavsett hur trött han var.

Under dagen mellan kl 06 och 00 så skulle det vardagliga äga rum utan att sätta sig ner och vila.

Det tog 6 veckor innan han fick sin första natt med 6 timmars sömn.
En struktur i livet kan kanske hjälpa.

Själv kan jag vända på dygnen flera gånger i veckan pga jobbet, undrar när det straffar sig:gnissla

äta piller är ännu lättare..
Ja, visst kan jag erkänna att jag reagerade lite för fort.
Men det är för att jag känner Burman, visst är han kanske inte den hälsosammaste människan i stan, men nog fan finns det folk som sköter sig jävligt mycket sämre.

Men läs vad han skriver så är det mentalt problem, han tänker för mycket. Bara det är ju en bedrift, jag trodde att han var en grottmänniska som bara sa öhhhh hela dagarna och kliade sig på pungen.

Tränar gör han, jobbar enligt schema, inge jobba på timme när det finns jobb utan han har sina timmar.

Det ska inte vara meningen att han ska ha svårt o sova.

Nu blev jag lite upprörd igen känner jag, så nu ska jag ta lunch.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT