Hur får man på motardhjul på en 620 sc 98?

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Harley custom 110"
Har köpt mej ett par motardhjul från en nyare Ktm å dom passar ju sådär. Jag har ju 20 mm axel i gaffeln men hjulet skall ha 26 mm axel, KTM säljer ju nån axle reduction kit men den är ju för motsatt montering alltså passar den inte. Har ju sett många som har motard på samma cykel som jag, hur har ni gjort? Till bromsoket fanns det nån adapter som handlarn trodde skulle passa :confused: , får väl se, den kosta ju bara 685 kr :gnissla

Jag köpte hjul som var avsedda för den årgången (en -01:a)...

Jag har ett sånt hjul på min 625:a med 20mm axel.Jag har ett par extra hylsor som är 20mm invändigt och 26mm utvändigt fastsatta med Loctite i original distanserna.Behöver bara byta distanserna om jag vill flytta hjulen till Husan som har grova axeln.Mycket praktiskt.Bromsokfästet borde funka på din också om det är till 640 -99 ca. med rättvänd gaffel.Bulthålen sitter tätare på dom äldre modellerna än dom med nyare WP uppochner gaffel 43/48mm.

ursäkta för att man drar upp en gammal tråd, men ja har lite frågor.
som jag förstår så är det så här:
har -02 mc ska sätta på 03- hjul= SXS03540400
men om man har en -03 ska sätta på -02 hjul= !?

-02 har 20mm axel fram, -03 har 26mm. Det är enda skillnaden vad jag vet och bak passar från alla årsmodeller...nästan.

<Anton> skrev:
ursäkta för att man drar upp en gammal tråd, men ja har lite frågor.
som jag förstår så är det så här:
har -02 mc ska sätta på 03- hjul= SXS03540400
men om man har en -03 ska sätta på -02 hjul= !?
Det kitet du nämnde är precis det du ska ha:
Axle reduction kit 20/26 SXS03540400
Also requires 20mm front axle 50309081200 and nut 50309082100 This allows you to fit a front wheel with an axle diameter of 20mm into forks designed to normally accept an axle of 26mm

Last edited:
jadu den saken är redan färdig och förresten så är cykeln såld och husa inköpt men tack för omtanken

robbandalal skrev:
jadu den saken är redan färdig och förresten så är cykeln såld och husa inköpt men tack för omtanken
Nu ser du att det inte var dig jag menade. :fatta!

Last edited:
RookieSM skrev:
Det kitet du nämnde är precis det du ska ha:
Also requires 20mm front axle 50309081200 and nut 50309082100 This allows you to fit a front wheel with an axle diameter of 20mm into forks designed to normally accept an axle of 26mm

då e det ju precis tvärtom alltså?
vad är då 26/20 för kit om man säger så? :D

<Anton> skrev:
då e det ju precis tvärtom alltså?
Det är för att kunna använda äldre hjul med 20mm axel på nyare hoj(-03 och framåt)med 26mm axel.

det va ett jävla meck å få dit där framhjulet kommer jag ihåg, tillslut hittade jag ett rör som va 26 utv och 20 inv som jag tryckte i hjulet

Busaberg skrev:
Det är för att kunna använda äldre hjul med 20mm axel på nyare hoj(-03 och framåt)med 26mm axel.
Jo jag fattar det :7peta
Men frågan är ju hur man gör för att få på 26mm hjul på en 20mm framgaffel, alltså verkar det inte finnas kit för andra hållet? så man får hitta ett rör heltenkelt o kapa lite?

Du skrev för en tid sen att du hade hylsor men dom va alltså hemmagjorda??

edit: ja förvirrar säkert fler än mig själv, så ja ska förklara, ja försöker alltså få fram vilket/vilka kit man ska ha för konvertering till dom olika axlarna. ALLTSÅ finns det kit för båda hållen o isf vilka?

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...