Hur får man hundar att sluta revirpissa på hojarne?

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Hoj
Många Hyndor
1641657484105.jpeg

Alltså, märk väl, jag vill förstås inte hundjävlarna något ont, så försåtsminering med råttgift är uteslutet, men något medel på kapellet borde väl ändå ha någon liten effekt på dessa gynnare, som ju annars inte väjer för varken liklukt, exkrement eller något annat infamt illaluktande vi tvåbenta inte gärna sniffar på? Grunnar lite på några skvättar klorin på kapellet, fast det kanske har motsatt verkan...?

Tack på förhunden!

Vi hadde nåt vi sprayade mot rådjur .Våra hundar undvek det med

Skruva ihop ett par plyfa skivor som skydd framför å sätt upp en lapp till hundägarna att ha koll på sina hundar.. Frågan är om dom skulle tycka att vore trevligt om man pinka på deras ytterdörr eller brevinkastet..

Är det dina hundar eller någon annans?

Är det dina så går det ju att uppfostra bort, jag blev less på gula fläckar i snödrivorna på gården, så jag började säga nej varje gång hunden ämnade att pissa inne på gården.

Nu spelar det ingen roll om han är pissnödig så att ögonen går i kors, han pissar inte innan han är ute från gården.

Enda undantaget var häromdagen när vi hade hämtat posten och kom tillbaka och en räv hade knallat tvärs över våra 5 minuter gamla spår precis intill huset, då jävlar markerades det vem som bodde här.

Det orkade jag inte stoppa.

Tackelitacken!

Jo, jag minns att mina egna dåggar vände redan vid tröskeln till köket om man lagade kinamat med massa ättika eller vinäger. Är väl inte så sugen på att dränka mina hojar med sutsur kinessås, bara...

Vad det gäller hundägare, sådär i största allmänhet, är det nog lättare att få deras pets att ge fan i att pissa på mina hojar, än att få husse/matte att förstå det olämpliga i det...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT