hur får man en bra start på 401 me turbo

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
nx250
ja undrar hur man startar me turbo hoj 401m utan att lyfta framhjulet för mkt?

dela me er av era tipps.

min vill ju power wheela fast kopplingen slirar just nu!

lite sugen är man ju o testa 401 men om man slangar bort tiden så blire ju inte kul.

sam

Övning ger färdighet, träna och träna och träna är det som gäller..

Är en konst att köra turbo moppe och få till bra starter....

Hur fungerar det med wheeliebars? Finns det inga smidiga såna som man kan montera inför strippen och enkelt kan ta av igen? Vore ju rätt coolt.
Fast iofs coolare att köra fort utan.

Det är bara i de våldsamt motorstarka klasserna som feghjul är tillåtna. Stödhjul funkar f.ö. inget bra alls på en kort icke-moddad hoj. Tuffa grabbar kör utan stödhjul! :D

Trots avsaknaden av stödhjul kör man på höga 6'or på andra sidan Atlanten - hårresande! Men för att köra med antal hästar som t.ex. Spiderman McBride, då är stödhjul inget alternativ för att köra höga 5'or. Fast i år är jag icke-tuff, kör inge hoj alls.

Trots avsaknaden av stödhjul kör man på höga 6'or på andra sidan Atlanten - hårresande! Men för att köra med antal hästar som t.ex. Spiderman McBride, då är stödhjul inget alternativ för att köra höga 5'or. Fast i år är jag icke-tuff, kör inge hoj alls.

Du får väl köra en kurs med Grabbarna den 11 Augusti i Västerås. :yoparty

Vi är många som vill se dina underbara starter.

.

testa lite idag

suger på som faaan men ändå lite orolig för okontrollerade wheelies med dessa gas på drag.

klart amatör ,kanske köra på lördag om ja inte fegar för publik(premiär)

sam

testa lite idag

suger på som faaan men ändå lite orolig för okontrollerade wheelies med dessa gas på drag.

klart amatör ,kanske köra på lördag om ja inte fegar för publik(premiär)

sam

ÄÄÄÄÄ klart som f*n du ska köra, jag är med amatör men vad gör man inte för publiken :yoparty :yoparty alla är vi nybörjare i början.....

Premiär!

Hej! Jag har en gsxr 1100 med marklundskit som jag köpte för 1år sen.. Har också funderat på om jag ska våga köra den 11:e? så du är inte ensamen rokie! :yoparty isåfall. Kommer nog hänga som en vimpel i styret och skita på mig men kul blir det nog! :)
Har du funderat nåt på vilket däckstryck man kan köra med bak? jag har en breddad fälg med 200 macka men vet inte riktigt hur mycket man vågar droppa trycket!? mvh Micke

Last edited:
En gathoj med turbo startas nåt liknande det här http://andersbrink.se/brink-lunda-90-gixxer-turbo.wmv

TAN271 med 10 cm förlängd sving, gatreggad & typad.

Notera slirandet på kopplingen. Ingen laddtrycksstyrning annat än högerhanden.

Med vanliga gatdäck ska man inte gå under 1 kg, då kollapsar slitbanan och du kör enbart på ytterkanterna. Runt 1.5 kg blir nog lagom.

1100R -91:a och undrade just om kopplingen.
finns det inget torrlamellspaket till dom, måste ju alstra en j-vla massa onödig värme till motorn som man inte vill ha när man skall ha lite kul.
vad kan det vara för nackdelar med en torrlamell, har man löst det på något annat sätt på racinghojjar:va

Det finns inget (iaf satans trångt) utrymme för att få det att blir en torrlamellkoppling.

kommer du ihåg på gamla GSX snurrorna fanns det ett kit som man kunde montera bestående av en ny korg och konkav kopplings kåpa som gick in bakom kopplingskorgen så att den hängde fritt.
tänkte att kanske något liknande fanns på "nya" GSX maskinerna (1127cc).

hur gör du för att spara kopplingen då med temp och allt, eller skiter man i det och lägger det på "dyrt men kul" kontot:va

Lamellerna håller i minst 3 säsonger, det är ju bara i starten som de slits. För mig är det iaf inget problem. En lockup-koppling är ett måste med turbo.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back