Hur får man bort röklukt?

Måla eller sanera är det enda som gäller när det är så inpyrt, allt annat tar bara bort lukten tillfälligt. Men det kanske är tämligen värdelösa tips

Det är lika användbart som tipset att bränna ner huset och bygga ett nytt hus....

DET ÄR INTE ETT ALTERNATIV!

Det var ju hur man får bort, sanerar huset jag frågade om.

Men ozon verkar ju funka enligt dom som har erfarenhet av det.

Last edited:
Ring någon firma, tex munters eller någon uthyrningsfirma för maskiner och säg att du vill hyra ett "joniserings aggregat"

Det tar bort lukt och bakterier. Det ska stå på ett par dygn och jag skulle inte vilja bo i lägenheten under tiden, även fast det är bra mycket mildare än att använda ozon.

Tjuvar tråden; En kompis har en sommarstuga som hon ska sälja och frysen stod utan el i 4 veckor varpå räkor, fläskfilé, köttfärs mm antog en minst sagt dålig lukt.
Det luktar lik, kort och gott. Jag har vädrat, jag har ställt ut skålar med ättika, kaffe, monterat upp doftfräschare som används på hotell mm.
Inget hjälper.

Så, vad gör man? Bara ringa anticimex eller känner ni till något mirakelmedel eller husmorstips av den grövre kalibern?

Tjuvar tråden; En kompis har en sommarstuga som hon ska sälja och frysen stod utan el i 4 veckor varpå räkor, fläskfilé, köttfärs mm antog en minst sagt dålig lukt.
Det luktar lik, kort och gott. Jag har vädrat, jag har ställt ut skålar med ättika, kaffe, monterat upp doftfräschare som används på hotell mm.
Inget hjälper.

Så, vad gör man? Bara ringa anticimex eller känner ni till något mirakelmedel eller husmorstips av den grövre kalibern?

Prova att tvätta med klorin

Det är lika användbart som tipset att bränna ner huset och bygga ett nytt hus....

DET ÄR INTE ETT ALTERNATIV!

Det var ju hur man får bort, sanerar huset jag frågade om.

Men ozon verkar ju funka enligt dom som har erfarenhet av det.

ättika fungerar bra mot svett osv
hur det fungerar mot ingrodd rökning är svårt att säga då det beror på luftcirkulation hur mycket som sitter fast på väggar osv osv. men förmodligen inte jättebra.

joniserare osv finns att köpa på tex conrad eller liknande.
på ett tidigare jobb så sålde vi sådana och säljaren kunde inte nog berätta om hur bra det var.

har varit med om en kille som suttit i ett rum och rökt så att dator-utrustning mm gick sönder, när man tog på delarna var det ett lager med nikotin som man kunde ta bort klet med fingret, likadant på väggarna.
är det så illa så lär inget annat än tvätt och ommålning hjälpa.
är det inte ett alternativ så får du ju leva med röklukten.

Hur pass inrökt är det som de handlar om?

Någon enstaka cigg under köksfläkten, eller har de kedjerökt pipa?

Hur pass inrökt är det som de handlar om?

Någon enstaka cigg under köksfläkten, eller har de kedjerökt pipa?

Ett-två paket om dagen i 17 år...

Sen är det nog inte nikotinet som är kletigt, jag gissar på tjäran..

Nåväl jag prövar ättika först och en hyrd luftrenare sedan så tar den lukten av ättikan också.

Kan det vara ett alternativ att prova med att borra?
Tja... Beror på vilken typ av borrande det gäller. Antingen så kan du ju testa att borra för att få lite bättre ventilation i huset. Eller så kan du borra för att dölja röklukten med lukten från diverse andra utsöndringar.

Är det så satans inrökt så är det bara att bita i det sura äpplet....renovera.
Sambon jobbar på ett städföretag och inte ens med deras saneringsprylar blir det bra om det är så inrökt.

Tänkte du inte alls till på detta innan du köpte kåken?

Joniserings aggregat ska du använda.
Hade du bott i Linköping hade du fått låna ett av mig.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman