Hur får jag tyst på mitt Micron slipon?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag bytte till original inför min första besiktning. Anser inte att det är lönt att åka dit och chansa med Termignoni systemet och få nedslag. Följande år skaffade jag DB killers. Jag tror nog en mc-affär kan hjälpa dig att hitta något som passar. Annars finns det säkert någon leverantör på nätet. Märkligt att ingen föreslagit någon tillverkare av Db- killers än.

Min verkstad hade någon vän som tillverkade Db-killers som passade till Termignoni. Man borrade ett litet hål i underkant på avgasröret, knappt synbart. När man monterar insatsen sticker man in den i röret och trär därefter in skruven underifrån med några droppar locktite på för att förhindra att den kan vibrera loss.

Går väldigt snabbt och smidigt att montera på inför besiktning och bandagar. Det är gränsfall på bandagar på grund av de allt hårdare kraven där, men besiktningen har aldrig sagt något.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Om det står "NOT FOR ROAD USE" fint knackat med maskin under utblåset borde den väl gå igenom ändå, så länge den inte låter för mycket? Tycker om min micron kolfiberbazooka. :)
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Nej, jag såg det. Gav bara ett allmänt råd att det fanns olika ställen att vända sig till. Stämmer det att Akrapovic har en Db killer som passar rakt av är det super för trådskaparen. :tummenupp

:tummenupp :krama

Jag blev minst sagt överaskad men det enda som egentligen är viktigast är ju diametern. Den biten som sticker in får ju nästan alltid plats. Fastsättningen löser man ju alltid med en skruv. tada.wav :yoparty

Men det ÄR skönare sång utan db-killer även om man kan (*host*) ledsna lite på brölet bakom örat när man åkt ett tag. :banana
 

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Jag köpte tillslut en db-killer som jag modifierade storleken lite på så att den gick i.
På tisdag blir det ombesiktningen så då får vi se hur det går, men är ju en märkbar skillnad i ljudnivå.

Återkommer på tosdag med rapport!
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Har man ett slipon kan väl montera in stålullsbiten innan sliponet. alltså i första biten före burken. då är risken att dem ser den minimal

Själv kommer jag montera originalsystemet inför besiktning. Har Hotbodies slash-cut på min och det brölar som en oxe på tomgång
 

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Ombesiktad idag och klarade db kravet med råge.
Gick från 107db till 98 med db-killern jag bankade i:tummenupp
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top