Hur får jag en icon visa bilden innan jag öppnar den?

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Förut har jag sett på iconen vad det är för bild innan jag klickar på den. Jag vet att man kan ha "visa miniatyrer" men det är inte det jag menar, jag hade vanliga iconer som på bilden men i stället för solnedgången som icon var det bilden som kommer upp när man klickat på den.

Hur får jag fram det igen, funka på gamla datorn men ej den nya som jag har nu. Använder XP Home, på den gamla var det XP professional, kan det vara det kanske?

Bifogat

• bild.jpg
    bild.jpg
    107 KB · Visningar: 78
Deadmetal skrev:
Högerklicka på sidan och välj visa miniatyrer

Läs hans inlägg igen. :)

Det var inget slags insticksprogram du använde? Mig veterligt så finns det ingen originalfunktion i XP som ersätter solnedgången på ikonen med bilden.

Högerklicka bredvid en av bilderna i mappen och välj egenskaper. Sen väljer du fliken "Anpassa" och högst upp där finns det en rullist (dropdown) där du väljer "Fotoalbum". Andra namn om du kör engels version såklart men samma princip :tummenupp

Tjet skrev:
Läs hans inlägg igen. :)

Det var inget slags insticksprogram du använde? Mig veterligt så finns det ingen originalfunktion i XP som ersätter solnedgången på ikonen med bilden.

Nopp, inget insticksprogram.
Ligger bilderna i mappen "mina bilder" så är det bara att göra som jag skrev, funkar säkert i andra mappar oxå.
Nu är det valt att visa ikoner, så det är bara högerklicka på en tom bit av sidan, när du får upp menyn, välj "visa", sedan "miniatyrer" funkar perfekt för bilder. :tummenupp

Annars får man nog ställa in mappen så som newstead skriver.

Deadmetal skrev:
Nopp, inget insticksprogram.
Ligger bilderna i mappen "mina bilder" så är det bara att göra som jag skrev, funkar säkert i andra mappar oxå.
Nu är det valt att visa ikoner, så det är bara högerklicka på en tom bit av sidan, när du får upp menyn, välj "visa", sedan "miniatyrer" funkar perfekt för bilder. :tummenupp

Annars får man nog ställa in mappen så som newstead skriver.

Evil M skrev:
Jag vet att man kan ha "visa miniatyrer" men det är inte det jag menar...

:clown

Som jag förstått det så vill du ha det som den vänstra ikonen?

Bifogat

• okokokok.jpg
    okokokok.jpg
    5.5 KB · Visningar: 77
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu