Hur får jag bort motorn från ramen på min KTM? (se bild)

polsk_dockfilm

Missis tjej som kör SM
Gick med
14 Apr 2007
Ort
himmelriket
Hoj
KTM 450cc
Hejsan, idag hade jag fått så mycket energi att jag skulle ta bort motorn från ramen på min nya KTM, allt är borttaget förutom framdäcket och gafflarna så att säga, men det går inte att få ur motorn från ramen, måste jag ta bort typ toppen av motorn?

Förklara gärna hur jag ska gå till väga!

Kram

PS: Bilden visar alltså att toppen på motorn tar i, och framtill tar något himmla fästa i...
 

Bifogat

  • SL381036.jpg
    SL381036.jpg
    233 KB · Visningar: 229
De där svarta fästet kan du skruva väck om det är i vägen, sen får du lirka lite.. Ofta får man lyfta upp den i bakkant så man kan vrida ut den i framkant

Toppen behöver du inte skruva av
 
Ser ut som en 450/525?
Jag och polaren fick ut hanns motor efter lite lirkande!
Tror vi , som tidigare sagt, lyfte upp och sköt bak motorn i bakkant över en korsande rampinne och lirkade sedan ut den!
 
Om det är en 560. Ta bort svingen och bakram så är det lätt. Annars e det svårt.
 
Allt är som sagt borttaget, bara ramen kvar bakåt, framdäcket sitter kvar med gafflar osv, men annars är allt borttaget, tror det är 450cc på den!
 
Allt är som sagt borttaget, bara ramen kvar bakåt, framdäcket sitter kvar med gafflar osv, men annars är allt borttaget, tror det är 450cc på den!

Står på din profil att det är en 660??? dålig koll bruden??:gnissla
 
Nej, förlåt, det är min gamla hoj, var ett himla tag sen jag var här inne, har börjat livit aktiv igen nu när jag behöver hjälp, det är en ktm på 450 cc!

Ska ändra det ASAP!
 
Nej, det har jag väl aldrig skrivit, det där med kärlek har jag gett upp för länge sen, jag vill ha en kille som kör en häftig hoj men som inte beteer sig som han kör en...Svårt att finna en sån...Nej, det är min, 660 är såld, men har som sagt varit inaktiv ett tag och inte uppdaterat min profil, ber om ursäkt, återigen!
 
Jag fick skruva bort ventilkåporna för att få loss motorn på min 525:a
 
Nej, det har jag väl aldrig skrivit, det där med kärlek har jag gett upp för länge sen, jag vill ha en kille som kör en häftig hoj men som inte beteer sig som han kör en...Svårt att finna en sån...Nej, det är min, 660 är såld, men har som sagt varit inaktiv ett tag och inte uppdaterat min profil, ber om ursäkt, återigen!

:banana
Jag ska köpa mig en såndäringa mottocikkel som du har så vi kan ju lära varandra o meka me dem... :D


:rolleyes:
 
Men om man bara kör Töntiga hojar men beter sig som man kör en cool då....funkar det?

I såna fall är det nog många som platsar! Hehe..

By the way, Supermoto, Open tävlingar säsong 2010 för dig???

Kör hårt, du lär köra om mig iaf....hehe

Nej, det har jag väl aldrig skrivit, det där med kärlek har jag gett upp för länge sen, jag vill ha en kille som kör en häftig hoj men som inte beteer sig som han kör en...Svårt att finna en sån...Nej, det är min, 660 är såld, men har som sagt varit inaktiv ett tag och inte uppdaterat min profil, ber om ursäkt, återigen!
 
450cc nej, du behöver inte ta bort toppen för att få ut motorn från ramen. Det går om du lirkar lite.
 
Hej alla, tack för alla svar, älskar det här forumet!

Nu har jag varit borta, och jag fick bort motorn med lite lirkning, skruvade bort lite fästen på motorn så fick jag tillslut bort den, sen flöt allt bara på, nu är ALLT borttaget, bara några gummibustningar osv. som sitter kvar, tar väl bort det imorgon, sen ska den in för lackning...När man ser allt så ber man till högre makter att man ska kunna få ihop allt igen, så räkna med en massa frågor framöver, och nu ska jag passa på att lära mig massa saker om motorcyklar när jag ändå har kommit såhär långt...

Det jag är Mest oroad över är när jag ska få in motorn igen på en nylackad ram, känns lite tråkigt om man förstår massa, men jag tror att jag ska prov-montera motorn innan den lackas om så jag finner en bra teknik!

Trevlig fortsättning på helgen, kram!
 
Nej, det har jag väl aldrig skrivit, det där med kärlek har jag gett upp för länge sen, jag vill ha en kille som kör en häftig hoj men som inte beteer sig som han kör en...Svårt att finna en sån...Nej, det är min, 660 är såld, men har som sagt varit inaktiv ett tag och inte uppdaterat min profil, ber om ursäkt, återigen!
Men man kan lätt se att du är Missis tjej som kör SM. Det står i klartext.
 
Det jag är Mest oroad över är när jag ska få in motorn igen på en nylackad ram, känns lite tråkigt om man förstår massa, men jag tror att jag ska prov-montera motorn innan den lackas om så jag finner en bra teknik!
Det är en bra taktik. När man gör något för första gången är det lätt hänt att man blir lite frustrerad om det inte går som man tänkt och det resulterar i något missöde.

Nu är kanske inte denna motor så stor och svårhanterad även om den sitter tight i ramen, men när du testmonterar den så titta var det är troligt att det kan ta i eller skrapas och använd någon form av skydd. T ex handukar, liggunderlagsbitar eller nåt, som du sen kan ta bort när motorn är på plats.
 
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top